Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker her på Eau de parfum. Det sies at man skal legge parfymen på pulsstedene (håndledd, hals ol), men det sies også at man ikke skal feks spraye på håndleddet å gni håndleddene sammen (det skader visst lukten eller noe).

Hvordan skal man da plassere parfymen på håndleddene og hals uten å måtte spraye mange ganger? Det skal jo ikke bli for sterk lukt heller! (Det verste jeg vet er når man kan lukte parfymen til de som sitter på plassen ved siden av på lesesalen, snakk om å framprovosere hodepine!)

Mulig dette er et helt idiotisk spørsmål, men lurer litt på hvordan dere andre gjør det :)

Anonym poster: a1abd892858d1c2a033cc905696c8523

Skrevet

Det går jo an å ta mindre sprut...

Jeg sprayer bare to sprut på halsen og 1 på genseren, jeg! Holder lenge =)

Skrevet

Det går jo an å ta mindre sprut...

Jeg sprayer bare to sprut på halsen og 1 på genseren, jeg! Holder lenge =)

Tre sprut parfyme høres litt voldsomt ut.

Har du prøvd parfyme uten sprayflaske, TS? Jeg handler stort sett parfyme i slike "rollerball"-flasker. Synes det er veldig greit, så kan jeg bruke så mye/lite jeg vil og hvor jeg vil.

Anonym poster: 93445a8acbeeb8405ee5907f7d5ac493

• Liker 3
Skrevet

Har du prøvd parfyme uten sprayflaske, TS? Jeg handler stort sett parfyme i slike "rollerball"-flasker. Synes det er veldig greit, så kan jeg bruke så mye/lite jeg vil og hvor jeg vil.

Hvor får du tak i det da? Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan sånne flasker ser ut. Det hørtes ut som en god ide :)

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg sprayer en gang på halsen og en gang på venstre håndledd. Gnir ikke på parfymen. Folk sier ihvertfall at jeg lukter rent og godt! :)

Skrevet (endret)

Personlig går jeg ut i gangen eller i stua når jeg er ferdig kledd. Sprayer 2-3 ganger opp i luften foran meg, venter ett til to sekunder, så spaserer jeg gjennom parfymedisen. Da får jeg en duft som er der på en balansert måte, du kan hinte duften, samtidig som den heller ikke virker overveldende for andre.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet

Jeg presser ikke helt inn da, ell hva man skal si =P Men hvordan i all verden skal man klare å fordele det på fire "pulssteder" på no mindre enn fire sprut?

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg sprayer parfyme under armene på genserne mine. :laugh:

Ikke på huden, da jeg er litt følsom.

Men funker fint dette altså, genserne blir ikke ødelagt.

Anonym poster: b8a28b30a5d2ed90e77f5f4df07489e5

Skrevet

Hvor får du tak i det da? Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan sånne flasker ser ut. Det hørtes ut som en god ide :)

http://4.bp.blogspot......<br /><br />

http://www.makeupand...<br /><br /> Jeg har kjøpt de jeg eier på eBay, men det burde vel være mulig å finne i parfymerier også, tror jeg :)

Gjest Loverdose
Skrevet

En sprut på brystkassen/halsen, ett på håndledd og en i nakken.

Skrevet

To sprut på hver sin side av halsen, og et sprut på håndleddet. Trykker håndleddene mot hverandre etterpå.

Skrevet

På jobb bruker jeg bare 1 sprut, jobber innen helse. I halsgropa som regel. Til fest bruker jeg 3-4. Man skal visst sprute så langt vekk fra huden at man ikke blir våt av spruten. Jeg bruker for det meste eau de toilette.

Skrevet

jeg sprayer et sprut i luften over hodet foran meg og går gjennom når jeg vil ha hverdags parfyme på meg, til fest sprayer jeg på en fingertupp og deler med en finger på andre handa og stryker på pulssonene,

jeg tåler dårlig sterke dyfter, å gå inn på et parfymeri betyr for meg at resten av dagen ligger jeg med migrene

Skrevet

Ok, hvordan gjør dere det da; for jeg føler at jeg dynker meg selv i parfyme, og så går det 20 min..... Og der var parfymeduften borte...

Skrevet

Ok, hvordan gjør dere det da; for jeg føler at jeg dynker meg selv i parfyme, og så går det 20 min..... Og der var parfymeduften borte...

Jeg tror lukten fortsatt er der, bare at man merker det ikke selv. Mange av de som bruker veldig mye parfyme kjenner ikke selv hvor sterkt de lukter, for de har selv blitt imune for lukten.

Annonse
Skrevet

Det er fordi man blir "duftdøv" luktesansen venner seg til lukta også enser du den til slutt ikke lenger. Jeg jobbet i fiskefabrikk for mange år siden, sto ikke å lukta fisk hele dagen. Jobbet også i The body Shop, luktet ikke parfyme og kremer hele dagen. da hadde jeg blitt gal.. Vendte meg til det.

Men tro meg, andre kjenner det veeeldig godt om du dynker deg hver 20 min. 1-2 sprut holder i massevis. Folk skal ikke bli overvelmet av duften din, de skal ane den.

Skrevet

Jeg spayer på to fingre og dytter så disse bak ørene og håndleddene. Holder lenge. Hater folk som stinker lang vei og sprayer man seg 3-4 ganger gjør man nettopp det.

Anonym poster: 78403a5fa7ee09c50c43fd4d6d9431b2

Skrevet

Det er jo dette som er grunnen til at folk lukter sterkt og påtrengende av parfyme. De skjønner ikke at andre kan lukte den selv om de selv har vent seg til det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...