AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg og kjæresten har vært sammen i ett år. Jeg har store problemer med å stole på han og dette vet han, jeg har siden tidenes morgen slitt med sjalusi og tillit, det er noe jeg ikke helt forstår meg på. Selv er jeg så lojal at det er skummelt, men å stole på andre er for meg vanskelig. Jeg har også ENORMT lav selvtillit og sliter mye med meg selv (er psykisk syk). Men det er ikke dette det handler om... Nå i januar fant jeg ut at han pratet med ei jente, det var liksom han som tok initiativ og ville finne på ting med henne. Så vidt jeg vet dro de aldri ut... Hun møtte han på fest og da kysset hun han på halsen og var så glad for å se han osv. De var sammen for mange år siden, han tok jomfrudommen hennes, dette har han selvfølgelig gnidd inn. Nå for litt siden endret han passordet sitt på Facebook. Jeg fikk lov å snoke før han endret det, ettersom han ville at jeg skulle stole på han. Men han sletter jo alle meldingene sine da... Uansett, nå sjekket jeg messenger på mobilen hans og han hadde snakket med henne i går. Han har slettet alle meldingene bortsett fra en fra henne, var bare et smilefjes. HVORFOR holder han det skjult for meg!? Og hvorfor snakker han med henne når dette sårer meg så sinnssykt som det gjør? Er så lei meg nå. Hva har hun som jeg ikke har? Hvorfor sier han til meg at han elsker meg og at jeg er jenta i hans liv når han fisker etter oppmerksomhet hos henne og prater med henne i skjul? Han skrev en melding til meg nå (han er oppe i andre etasjen her i huset) og lurte på noe, han gadd ikke komme ned å spørre, og da svarte jeg "hvorfor kan ikke **** gjøre det da? ". Nå gikk han på soverommet og la seg. Jeg er DRITT lei. Jeg er så redd for at han har gjort noe med henne og for at han har følelser for henne. Han babler om at han vil ikke ha jentevenner når han er i et forhold osv, MEN HVA FAEN DRIVER HAN MED DA!?!?!?!? Håper noen forstår meg. Jeg høres ut som ei drittkjerring, men jeg er bare sinnssykt såret.. Det gjør så vondt og jeg er så redd. For første gang på lenge i dag så følte jeg meg faktisk bra, er på vei oppover når det kommer til tanker om meg selv + selvtillit, men dette gjorde at alt sammen bare kollapset. Helvete. Anonym poster: 2b55325b31e601c3d0877d1cae997ec6
Gjest RockOn Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Hvis du vil at et forhold skal vare så må du ha tillit. Hvis du stadig viser han at duvikke har tillit, så vil han bli lei og gå. Nå vet ikke jeg hvorfor han har slettet samtaler osv, kanskje så gjør han noe galt eller kanskje han faktisk sletter dette for å ikke få kjeft fra deg? Det tar på et forhold når den ene hele tiden tror den andre er utro.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Er jo mulig at han sletter alt, fordi han vil unngå at du skal finne noe å "pirke" på, selv om det ikke er noe å være redd for. Dte er jo sikkert slitsomt at du driver på sånn for han også. Uansett hvor ren samvittighet han har. Anonym poster: ad4679c68bcc7492cf8bba3a858d2eef 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har jo bedt han om å være ærlig med meg. Hadde han SAGT til meg at han prater med henne og IKKE skjult det, hadde det vært noe helt annet. Tro meg, da hadde jeg ikke brydd meg! Om han hadde vært ærlig og ikke gjort det verre for meg enn det allerede er! Om han går lei, så er det greit, for da slipper jeg iallefall dette tullet. Hvorfor er det så vanskelig å bare være ærlig... Hilsen ts Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced
Gjest Erm Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har jo bedt han om å være ærlig med meg. Hadde han SAGT til meg at han prater med henne og IKKE skjult det, hadde det vært noe helt annet. Tro meg, da hadde jeg ikke brydd meg! Om han hadde vært ærlig og ikke gjort det verre for meg enn det allerede er! Det tror ikke jeg noe på, ihvertfall. Beklager. 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Det tror ikke jeg noe på, ihvertfall. Beklager. Det var synd for deg. Hva du tror på og ikke tror på er ikke relevant i min verden. hilsen ts Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Okei, jeg er enig i at det er ugreit å drive å tullechatte med jenter man har vært sammen med og sånn, selv om det ikke er noe på gang mellom de så synes jeg det er respektløst overfor kjæresten. Men når det er sagt: Her er det først og fremst du som må jobbe med deg selv. Slik jeg ser det er det helt uakseptabelt å være så sjalu uten grunn, og hele tiden skulle snike på hans privatliv. Hadde min samboer vært slik skal jeg love deg at jeg hadde vært mer rasende enn hva du er nå. Så her har du en stor jobb å gjøre. Dette må du få jobbet med med en terapeut. Dere kan også vurdere å spandere på dere et par timer med parterapi hos en privatpraktiserene psykolog. Det er ofte ikke mange timene som skal til for å få løst opp i knuter og få dreis på kommunikasjonen. Anonym poster: 050bc79abf776b864cb1c04a402e9243 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Det var synd for deg. Hva du tror på og ikke tror på er ikke relevant i min verden. hilsen ts Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced Seriøst, skjerp deg. Håper faktisk nesten at typen din dumper deg nå for denne oppføreslene er bare latterlig. Og jeg tror forresten heller ikke noe på at du ikke hadde brydd deg. Du har en stor jobb å gjøre med deg selv. Anonym poster: 050bc79abf776b864cb1c04a402e9243 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Seriøst, skjerp deg. Håper faktisk nesten at typen din dumper deg nå for denne oppføreslene er bare latterlig. Og jeg tror forresten heller ikke noe på at du ikke hadde brydd deg. Du har en stor jobb å gjøre med deg selv. Anonym poster: 050bc79abf776b864cb1c04a402e9243 Selvfølgelig oppfører jeg meg helt idiot, jeg er jo fly forbanna... Jeg er glad for at jeg er sint og ikke skuffet og deprimert, da hadde dette vært enda verre. Merk dere at dette går ikke utover typen min i det hele tatt, han gikk bare å la seg for å slippe å snakke med meg. Jeg kjefter aldri på han og behandler han ikke som dritt, jeg behandler han som en konge og er så snill med han at det er skummelt... Nå har jeg så og si sagt ifra om at jeg vet om dette, og det han gjør er å rømme og ikke ville snakke om det. Jeg forholder meg rolig når vi prater om ting, eneste kan være at jeg begynner å gråte. Det er det. Men merker ærlig talt at å spørre etter råd her på KG er helt på trynet. Bare fordi jeg er sint så fortjener jeg tydeligvis å bli dumpet. Dere er så hjelpsomme og snille. Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #11 Skrevet 26. oktober 2012 Selvfølgelig oppfører jeg meg helt idiot, jeg er jo fly forbanna... Jeg er glad for at jeg er sint og ikke skuffet og deprimert, da hadde dette vært enda verre. Merk dere at dette går ikke utover typen min i det hele tatt, han gikk bare å la seg for å slippe å snakke med meg. Jeg kjefter aldri på han og behandler han ikke som dritt, jeg behandler han som en konge og er så snill med han at det er skummelt... Nå har jeg så og si sagt ifra om at jeg vet om dette, og det han gjør er å rømme og ikke ville snakke om det. Jeg forholder meg rolig når vi prater om ting, eneste kan være at jeg begynner å gråte. Det er det. Men merker ærlig talt at å spørre etter råd her på KG er helt på trynet. Bare fordi jeg er sint så fortjener jeg tydeligvis å bli dumpet. Dere er så hjelpsomme og snille. Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced Jamen ÅRSAKEN til at du er sint er ikke godt nok. Du virker ikke noe grei du heller. Anonym poster: 050bc79abf776b864cb1c04a402e9243 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har også slitt utrolig mye med å stole på min kjæreste, selv om han egentlig ikke har gitt meg noen grunn til ikke å gjøre det. Jeg er som deg, jeg vet ikke hvorfor det skjer, men det har vært sånn lenge, og det har ført til diskusjoner som har tært fryktelig på forholdet. Her om dagen bestemte jeg meg bare, og lovet ham at jeg aldri skal ta opp disse tingene igjen med mindre jeg får en veldig god grunn til å gjøre det. Jeg har tatt meg selv i nakken og bestemt meg for at jeg bare må stole på han, fordi jeg elsker han, og fordi det er verdt å ta denne kampen med meg selv framfor å miste ham på grunn av min mistenksomhet. Hvis du er psykisk syk skjønner jeg at ting er vanskelig for deg, og jeg skal ikke driste meg til å komme med noen tips på akkurat det, fordi det har jeg absolutt ikke kompetanse til. Jeg er ikke psykisk syk, jeg har bare vært mistenksom og redd for at han skal gjøre noe med noen andre, men kanskje er usikkerheten din nettopp et resultat av sykdommen, og derfor er det kanskje ikke så mange her inne som kan hjelpe deg med akkurat det. Kanskje du kan snakke med en psykolog? Forøvrig synes jeg ikke akkurat kjæresten din gir deg en veldig god grunn til å stole hundre prosent på ham når han holder på sånn som han gjør nå. Jeg hadde også blitt redd hvis kjæresten min snakket masse med en spesiell jente og slettet meldinger fra henne etterpå. Det tror jeg de aller fleste ville blitt usikker av. Likevel skal du ikke se bort fra at dette kanskje er et resultat av at du viser/sier at du ikke stoler på ham (hvis du gjør det,da?). På et eller annet tidspunkt vil han også gå lei av at han alltid er nødt til å bevise noe for deg. Kan du ikke ta det opp med han på en ordentlig måte uten å bli anklagende eller usaklig? Kommunikasjon er hvertfall det som fungerer aller best i det forholdet jeg er i, for å løse opp i ting og unngå misforståelser. Håper ting ordner seg for deg Anonym poster: f64bb2fbbc0f38296fbf4dc21c2958f0
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. oktober 2012 #13 Skrevet 26. oktober 2012 Og forresten har du ingen rett til å snoke i privatlivet hans. Det vitner om ett sykt kontrollbehov 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 Og forresten har du ingen rett til å snoke i privatlivet hans. Det vitner om ett sykt kontrollbehov Jeg vet jeg ikke har noen rett, men han gav meg passordet sitt og sa at jeg fint kunne snoke om jeg ville. Etter at han endret passordet uten å si noe er det jo klart at jeg blir mistenksom. Men faen, vet dere, dette gidder jeg ikke. Jeg får vell bare dumpe kjæresten min når jeg tydeligvis ikke fortjener han. Er sint nok nå til å gjøre det, så stikker like godt å gjør det nå. Takk for svar, tråden kan slettes om moderator kommer over dette. Jeg orker ikke dette tullet med forhold lenger. Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced
Dolce Skrevet 26. oktober 2012 #15 Skrevet 26. oktober 2012 og da svarte jeg "hvorfor kan ikke **** gjøre det da? ". Nå gikk han på soverommet og la seg. Anonym poster: 2b55325b31e601c3d0877d1cae997ec6 Første bud: Slutt med å "drepe" all kommunikasjon. Når du svarer på den måten, forventer du egentlig en dialog? 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 Første bud: Slutt med å "drepe" all kommunikasjon. Når du svarer på den måten, forventer du egentlig en dialog? Det er første gang jeg har svart slik. Jeg gjorde det for å si ifra på en lett måte at jeg vet om det. Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #17 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg vet jeg ikke har noen rett, men han gav meg passordet sitt og sa at jeg fint kunne snoke om jeg ville. Etter at han endret passordet uten å si noe er det jo klart at jeg blir mistenksom. Men faen, vet dere, dette gidder jeg ikke. Jeg får vell bare dumpe kjæresten min når jeg tydeligvis ikke fortjener han. Er sint nok nå til å gjøre det, så stikker like godt å gjør det nå. Takk for svar, tråden kan slettes om moderator kommer over dette. Jeg orker ikke dette tullet med forhold lenger. Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced Hvis du er glad i han, ville jeg nok snakket med han først... Ikke ta forhastede beslutninger selv om du er sint akkurat nå. Tenk om alt bare dreier seg om en misforståelse. KOMMUNIKASJON. Ingenting kommer noensinne til å fungere dersom dere ikke kan prate sammen... Anonym poster: f64bb2fbbc0f38296fbf4dc21c2958f0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #18 Skrevet 26. oktober 2012 Men faen, vet dere, dette gidder jeg ikke. Jeg får vell bare dumpe kjæresten min når jeg tydeligvis ikke fortjener han. Er sint nok nå til å gjøre det, så stikker like godt å gjør det nå. Takk for svar, tråden kan slettes om moderator kommer over dette. Jeg orker ikke dette tullet med forhold lenger. Du virker så moden og løsningsorientert.. Anonym poster: 829e6f664449f0a2d71a801fd1474b23 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #19 Skrevet 26. oktober 2012 Ærlig talt, jeg synes dere er litt for politisk korrekte her, ts fremstilles som en forbanna, usikker, sjalu, og irrasjonell, og dårlig kjæreste, mens mannen bare har venninner, må få ha et privatliv osv. Det jeg reagerer på i denne tråden er at ts vet at han tok jomfrudommen til denne jenta her, det har han nemlig gnidd inn, det ser jeg jo at står. At denne jenta klemmer og kysser kjæresten til ts på halsen, der synes jeg en grense går. Jeg har kjæreste selv, og jeg er ikke interessert i å motta kyss fra mine ekser, der hadde jeg pent men høflig sagt at der går grensen. Jeg hadde heller ikke hatt lange samtaler med de og slettet alle spor etter det. Så vidt jeg kan se så sier også typen til ts at han IKKE vil ha jentevenner når han er i et forhold, men holder likevel kontakten med den dama der skjult. Ok, KANSKJE så holder han kontakten skjult og sier ting som at han ikke vil ha jentevenner fordi ts har temperament, er sjalu og farer opp for ingenting, KANSKJE sier jeg. Men vet dere hva? Han gjør det ikke bedre ved å fortelle ting han tror TS vil høre, også gjør han det han egentlig ønsker bak ryggen hennes. Vet du ts, denne fyrens oppførsel er ikke bra for deg, jeg kjenner ikke deg og vet ikke om du har ting å jobbe med, bare du vet omusikkerheten din stammer fra hans oppførsel og dette forholdet, eller om det er noe du har litt fra før av og dette gjør det bare verre. Uansett jeg kjenner på meg selv at et slikt forhold med mistillit, raseri, mistenksomhet osv, det hadde jeg ikke orket. Jeg gikk selv fra et slikt forhold, fordi han klarte ikke å snakke med meg. Når det forholdet var over så innså jeg at jeg var hverken eiesyk eller sjalu, men det at han hele tiden gikk bak ryggen min med andre jenter, det gjorde meg til et nervevrak, uten ham hadde jeg det helt herlig. Den neste mannen jeg traff utviklet jeg et veldig trygt og godt forhold med, de små usikkerhetene og problemene vi har hatt har vi jobbet oss gjennom, vi føler ikke behov for å skjule ting, vi snakker sammen. Lykke til ts, bare DU vet hva som er best for deg og følelsene dine. Anonym poster: eeada11a6bea6e2fbdae5429746e53e7 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #20 Skrevet 26. oktober 2012 Du virker så moden og løsningsorientert.. Anonym poster: 829e6f664449f0a2d71a801fd1474b23 Og du virker så gammeldags og kjerring at det svir. Anonym poster: ca213300b56e4ec7fd0875414119fced 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå