Gå til innhold

Bør vi si ifra til henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en venninne som har et barn på ti (samme alder som to av oss i venninnegjengen).Våre barn går alle i samme klasse.

Hun er veldig opptatt av å spare penger og kjøper derfor aldri vann på flaske,brus,iste eller lignende.Kun husholdningssaft på svære økonomiflasker og melk.Hun ser heller ikke vitsen med å kjøpe drikkeflaske til tiåringen, men sender med saft på tomme eddikflasker og sennepsflasker.Tiåringen får selvsagt høre dette av de andre barna.

Moren dette gjelder er kjempesnill,men innmari prinsipprytter.Tiåringen får alt det nødvendige og klærne er rene og hele (men alltid brukt da selvsagt) og det er ingenting i veien hjemme.Er klar over at det er en bagatell,men seriøst...sende med ungen saft på eddik og sennepsflasker...ungen liker ikke melk noe særlig så skolemelk er ikke noe alternativ(mora hadde gjerne betalt for skolemelka for hun er opptatt av at ungen skal få i seg det den trenger,men tiåringen er ikke glad i melk)

Bør vi kjøpe drikkeflaske sammen med diverse annet til tiåringen på bursdagen eller tror dere moren blir sur?

Hun liker som sagt ikke at tiåringen har ting hun synes er unødvendig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en venninne som har et barn på ti (samme alder som to av oss i venninnegjengen).Våre barn går alle i samme klasse.

Hun er veldig opptatt av å spare penger og kjøper derfor aldri vann på flaske,brus,iste eller lignende.Kun husholdningssaft på svære økonomiflasker og melk.Hun ser heller ikke vitsen med å kjøpe drikkeflaske til tiåringen, men sender med saft på tomme eddikflasker og sennepsflasker.Tiåringen får selvsagt høre dette av de andre barna.

Moren dette gjelder er kjempesnill,men innmari prinsipprytter.Tiåringen får alt det nødvendige og klærne er rene og hele (men alltid brukt da selvsagt) og det er ingenting i veien hjemme.Er klar over at det er en bagatell,men seriøst...sende med ungen saft på eddik og sennepsflasker...ungen liker ikke melk noe særlig så skolemelk er ikke noe alternativ(mora hadde gjerne betalt for skolemelka for hun er opptatt av at ungen skal få i seg det den trenger,men tiåringen er ikke glad i melk)

Bør vi kjøpe drikkeflaske sammen med diverse annet til tiåringen på bursdagen eller tror dere moren blir sur?

Hun liker som sagt ikke at tiåringen har ting hun synes er unødvendig

Rettelse :samme alder som to av barna til oss i venninnegjengen skulle det stå.

Skrevet

Dersom det er bare ene denne tingen ville jeg kjøpt drikkeflasker til alle ungene i forbindelse med aktivitet e.l.

Litt rart å kjøpe slike ting i bursdagsgave, med mindre hun har sagt at hun ønsker seg det.

Skrevet

Det er kanskje litt ømfintlig for moren? Det blir jo en konflikt mellom det å passe inn med de andre barne, og morens egne prinsipper. En mellom ting er fint, og om hun får en drikkeflaske i gave så er det jo heller ikke moren selv som har brutt sine egen "regler".

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville kjøpt en fin eller søt drikkeflaske i bursdagsgave. Men jeg ville valgt en med en farge eller et motiv som du vet jenta liker, sånn at det ikke virker som en prinsippsak fra deres side. Nå aner ikke jeg hva tiåringer liker, men hvis hun hypotetisk sett hadde vært glad i Hello Kitty, ville jeg kjøpt en drikkeflaske og en del andre Hello Kitty-ting til henne.

• Liker 11
Gjest Dream89
Skrevet

Kanskje kjøpe sånn matboks og drikkeflaske i samme farge eller noe. Og noe annet på siden. Det kan jo være en ide. Eller ja som noen her sa og ha en aktivitet der alle barna får en drikkeflaske hver:)

• Liker 1
Skrevet

Drikkeflaske og andre ting er jo kjempefin bursdagsgave, spes for barn som ikke har fra før!

God ide å få barnet til å være mer inkludert. Hadde dette vært en venninne a meg hadde jeg også sagt at sånne enkle ting er noe barna legger merke til og kommenterer. Hadde ei venninne som fikk gamle brunostposer til matpapir på barneskolen..... Er det mulig å være så kjipe da.....? Samme kaliber som sennepsflaske- men dette var på 70 tallet da......

Ved å gi barnet disse tingene i bursdagsgave kan dere enkelt være "den ene" som hindrer at barnet blir mobbet- faktisk!!

Anonym poster: 9daa411f16f56648920233b326cd1040

Skrevet

Å ha saft på eddikksflasker og sennepsflasker blir litt drøyt. Det må da vel gi en rar smak også? Drikkeflasker trenger virkelig ikke å være dyre, man kan sikkert finne det på Nille til 10kr. Det synes jeg hun kan påspandere ungen sin.

Synes dere burde si ifra, men gjør det på en hyggelig måte, så hun ikke føler dere anklager henne for noe.

• Liker 8
Skrevet

Å ha saft på eddikksflasker og sennepsflasker blir litt drøyt. Det må da vel gi en rar smak også? Drikkeflasker trenger virkelig ikke å være dyre, man kan sikkert finne det på Nille til 10kr. Det synes jeg hun kan påspandere ungen sin.

Synes dere burde si ifra, men gjør det på en hyggelig måte, så hun ikke føler dere anklager henne for noe.

Da velger vi å gjøre det. Vi sier det som det er, at tiåringen får kommentarer av de andre barna.

Skrevet

Det er da vel ikke noe å si fra om eller forklare? Jenta har bursdag og dere kjøper noe hun ønsker seg. Verre enn det trenger man da virkelig ikke å gjøre det.

• Liker 7
Skrevet

Ligg unna. Dette har dere ingenting med. Ungen kommer neppe til å ta skade av dette.

• Liker 3
Skrevet

blir man mobbet for å bruke eddikkflaske som drikkeflaske også nå? tviler på at hun føler seg flau eller at de andre barna ser ned på henne pga at hun drikker saft fra en eddikflaske, jeg kan i alle fall ikke se det for meg.

• Liker 1
Skrevet

blir man mobbet for å bruke eddikkflaske som drikkeflaske også nå? tviler på at hun føler seg flau eller at de andre barna ser ned på henne pga at hun drikker saft fra en eddikflaske, jeg kan i alle fall ikke se det for meg.

Tenker det samme. Og dersom hun faktisk ble mobbet for det - hva så? ALLE barn blir mobbet for et eller annet. Blir man ikke mobbet fordi man drikker av en eddikflaske, blir man mobbet fordi man har en brun "gammel" skolesekk, eller fordi man bruker to forskjellige sokker, eller fordi man har en lang nese. Unger mobber for å mobbe, så de leter etter ting hos den andre å mobbe for. Er ingen grunn til å slutte å gjøre ting man synes er rett på grunn av dumme mobbere.

• Liker 2
Skrevet

Da velger vi å gjøre det. Vi sier det som det er, at tiåringen får kommentarer av de andre barna.

Jeg synes ikke dere skal si noe med mindre moren spør. De færreste bursdagsgaver trenger forklaring.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde gitt moren en vannflaske hun kunne hatt, men hun måtte love å ikke pante den :)

Anonym poster: 39b29fb62bb53ab6618f6b5cd5134104

Skrevet

Kjøp en litt fancy Camelback flaske i bursdagsgave http://www.friluftsb...tter Bottle.jpg

Det er akkurat dette jeg mener de ikke bør gjøre. Da blir det ganske åpenbart hva de driver med, og moren kan bli sint eller fornærmet.

• Liker 2
Gjest Surrehodet
Skrevet

Hvorfor det? Mine unger ønsker seg drikkeflasker til bursdagen. Type rosa Nikeflaske til 39 kr. Fordi de syntes det er kult. Og de får det, ville syntes det var rart om foreldrene fil vennene skulle si nei fordi det er en drikkeflaske og ikke noe anna (u)fornuftig.

• Liker 4
Skrevet

Hadde skjønt trangen til å blande seg inn hvis det gjaldt ordentlig mishandling på en eller annen måte, men dette blir for teit..

Om ungen får høre dette av medelever, so what? Klart, hvis det er skikkelig mobbing og ungen kommer gråtende hjem så er jo det feil og burde såklart stoppes, men generelt - er det så mye bedre å lære ungen at man må være akkurat som alle andre for å overleve i denne verdenen?

• Liker 3
Skrevet

Hvis hun er ti år, så hadde hun vel sagt ifra hjemme om at hun gjerne ville ha en annen flaske, hvis det plaget henne?

Det hadde jeg gjort, hvis jeg følte det sånn.

Ellers ville jeg bare gitt henne en vannflaske til bursdagen hennes, med en tema hun liker på, sammen med noe annet, som en helt "naturlig" ting, heller en å ta det opp med moren og lage masse fuss rundt det. Tror det å snakke med moren bare gjør det verre, muligens.

En vannflaske koster ikke mye, og fungerer uansett fint som gave i bursdag uansett. Min datter har fått det, og hun har flere vannflasker fra før. :laugh:

Anonym poster: 948b2ac6bb7b3041127616a8f01b91ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...