Gå til innhold

Treningsfri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed av legen om å ha fire uker treningsfri, og er nå snart ferdig med tredje uke uten trening. Til vanlig trener jeg egentlig ganske lite, kun to ganger i uka (da i halvannen time, den ene ren kondisjon den andre mest styrke).

I disse ukene uten trening har jeg ikke endret noe på kosthold. Likevel ser jeg at jeg går mer ned i vekt nå enn det jeg gjorde tidligere. Nå går jeg ned litt over 1kg i uka, mens tidligere gikk jeg ned ca 0,5kg i uka. Det er ikke store forskjellen, men jeg lurer likevel på hva det kan være?

Kan det være at jeg taper muskelmasse? Eller er det rent tilfeldig?

Jeg lurer også på om man går mer ned i vekt uka med mensen, siden man mister så mye veske? (Det siste her har ikke noe med det egentlig spørsmålet å gjøre, men jeg har lurt på det en stund og fant ut at jeg like greit kunne spør om det her)

Anonym poster: 2fb2b8121900de34b871c31370aa5e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok tapt litt muskelmasse, som gjør at vekta går litt ned. Merker selv når jeg ikke trener så blir jeg magrere, mens når jeg trener ser jeg mer fit ut.

Hva som gjør at du går ned under mensen vet jeg ikke. Kanskje du er mer kvalm, sliten etc som gjør at du spiser mindre? De fleste føler seg mer oppblåst og hoven da mensen pleier å gjøre at kroppen holder på mer vann.

Gjest Tidssone
Skrevet

Tviler på at du går ned et halvt kilo muskler hver uke uten trening. Uten at jeg har svaret på hva som gjør at du går mer ned i vekt når du ikke trener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...