magolia Skrevet 1. mars 2004 #1 Del Skrevet 1. mars 2004 Hva gjør dere med misfargede hvite håndklær? Kan jo ikke klores...? Kan håndklær vaskes på mer enn 60 grader? ...og hva med sengeklær? Kan de vaskes på mer enn 60 grader? HVa kan egentlig vaskes på mer enn 60 grader? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 1. mars 2004 #2 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg koker alle håndklær, og det går helt fint med mine. All hvit bomull skal i teorien kunne kokes, hvis den ikke kan det er den enten blandet opp med noe eller kjemisk behandlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. mars 2004 #3 Del Skrevet 1. mars 2004 Vi har ingen hvite sengeklær men har en del hvitt håndklær, alt vaskes på 60 grader (har aldri i mitt liv vasket noe på 90 grader, men sengeklær eller håndduker tar ikke skade av det om du ønsker det) og det blir alltid hvitt og rent selv om det skulle være flekker eller noe på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timian Skrevet 1. mars 2004 #4 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg har vasket hånklær på 90 grader flere ganger! De blir liksom friskere av det! Vet ikke om det har hjulpet noe på fargen eller eventuelle flekker (flekker som ikke går av i vask på 60 grader er vel sannsynligvis noe som ikke går bort i det hele tatt..!?) men de blir i alle fall ordentlig rene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 2. mars 2004 #5 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg har vasket hånklær på 90 grader flere ganger! De blir liksom friskere av det! Vet ikke om det har hjulpet noe på fargen eller eventuelle flekker (flekker som ikke går av i vask på 60 grader er vel sannsynligvis noe som ikke går bort i det hele tatt..!?) men de blir i alle fall ordentlig rene Samme her. Har jeg nok handklær og sengetøy setter jeg det gjerne på 90 grader iblendt. Det blir en renere følelse- På høie sitt sengesett står det jo at det tåler 90 grader også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2004 #6 Del Skrevet 2. mars 2004 Dersom man i utgangspunktet sørger for å vaske hvite tekstiler alene (ikke engang sammen med naturhvite), vasker dem på 60 grader, og bruker egnet vaskemiddel (blenda e.l.) slipper man problemet med misfargede tekstiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå