AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 "Alt" vil si hundretalls cd'er, hundrevis av gamle blader, tusen millioner ledninger og enda mer "rot" som består av alt fra tannpirker til gamle penner. Vi har VELDIG liten plass her vi er, og jeg har selv kastet veldig mye. Jeg føler jeg maser når jeg nevner dette om igjen og om igjen, jeg vil jo ikke bo på et lager! .......... Tips? Anonym poster: b2ac08aa2cb9f0bd62df8407e1a5f4fd 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Hør om det går an å leie en ekstra bod, eller lei lagerplass et annet sted. Man trenger jo ikke ha alt man eier inne i leiligheten Selv om jeg støtter deg i det å kaste også. Anonym poster: c7027e1538faf97fa87dea4fc31d1acd
andy capp Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Støtter deg i utgangspunktet i forhold til å kaste ting når man flytter. Men cd'er og blader er feil sted å begynne "klagingen". Gamle cd'er og blader hadde du måttet gå over lik for å få kastet om det var meg du skulle flytte sammen med. Ledninger og "tannpirkere og penner", der kan jeg være med på å ta en gjennomgang... 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 TS her. Bod er i utgangspunktet uaktuelt. Inntil videre. Gamle blader kan stables i esker, og det er vel noe jeg bare får godta. Men hvorfor beholde cd-covre når de kan puttes i mapper osv? Jeg skjønner det ikke, men det er vel ikke meningen heller Anonym poster: b2ac08aa2cb9f0bd62df8407e1a5f4fd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Høres ut som det er faren min du skal flytte sammen med! Hehe Slike samlere er det vanskelig å gjøre noe med, så er redd du enten må godta det eller be han leie lagerplass til rotet sitt... Anonym poster: 61398d9caf252ed4704d932b069cd66b 2
Adele Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Min er også sånn, veldig sentimental. Veldig slitsomt, som feks da vi skulle bytte ut de gamle og slitte håndklærne våre (mot noe mer tidløst og i samme serie, istedenfor ørten forskjellige farger), endte det opp med at jeg kastet det meste mitt, mens han bare "den fikk jeg til jul for 20 år siden, den kan jeg jo ikke kaste". For å si det sånn, vi har ikke mulighet til bo noe særlig mindre enn vi gjør i dag (ca 100 Kvm) Og, dersom han av en eller annen grunn leser dette - jeg er glad i deg, for det! 5
Havbris Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Pust med magen og bruk minst mulig energi på irritasjoner akkurat nå. Dere skal flytte sammen og det er dumt å lage konflikter nå. Hvis du styrer for mye med dette kan han fort oppleve at du skal bestemme over hans område. Det er mulig at du må svelge noen kameler. Snakk med han om praktiske løsninger.
Frøken S Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Kjenner til problemet! Her ble vi enig om at kun det som skal brukes det neste året blir med inn. Resten kan pakkes i esker for lager. Da er deg greit å poengtere at vi bruker ikke 100 penner pr år... I forhold til dekorering av leilighet kan det også være greit å være enig i forkant så du ikke ender opp med å stable rundt på plakater og annen "guttepynt" som han synes er kjempefin, men som ikke har noe i en stue å gjøre. Typ lekebiler, grisefigurer i utfordrende posisjoner m.m. 1
Havbris Skrevet 26. oktober 2012 #9 Skrevet 26. oktober 2012 Det er nok smart å snakke sammen om hvordan dere ønsker å ha det i leiligheten, hva slags smak dere har og hva slags omgivelser dere trives i. Dere kan fort havne opp i en maktkamp der du fjerner ting du ikke liker, og han setter frem ting for å ha en finger med i spillet.
eva-80 Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Hva med å kjøpe noen fine dekorative esker (ikea ?) for å legge disse tingene i ? evt gjennomsiktige plastesker ( for å kunne se hva som er inni dem ) og lagre dem under senga ? Jeg bruker begge delene da boden vår er ekstremt lite. (og jeg er ikke samler engang )
Hapa Skrevet 26. oktober 2012 #11 Skrevet 26. oktober 2012 Det er sikkert mye som kan kastes, ingen tvil om det! Vi samler ofte på ting som vi tror vi kanskje får bruk for en gang, men vi gjør jo sjelden det hehe... men du snakket om at han hadde mye CDer. Aldri be en mann om å kaste CDer eller verktøy. Da driter du på draget... 1
Surriball Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan få lov å beholde cder og blader? Det kan jo til og med være dekorativt med blader i fine tidsskriftsamlere på kontoret... Men rot man aldri bruker som tannpirkere, penner og ledninger man har ørten kopier av, kan du vel be ham om å arkivere. Sånn generelt: ikke be ham om å gjøre noe du ikke er villig til å gjøre selv. Har du selv begrenset din mengde med ting?
andy capp Skrevet 26. oktober 2012 #13 Skrevet 26. oktober 2012 Og som alltid.... Kommunikasjon og det faktum at dere er to som skal bo der. Ikke forvent at han har samme smak, ikke forvent at han har samme prioriteringer. Dere skal bo der sammen, da må det bli et felles hjem, ikke ditt hjem hvor han bor på nåde... Det høres ut som om dere har litt forskjellig utgangspunkt i hva som skal til for å få hjemmefølelsen, og da må begge gi og ta. CD'er uten cover??? Det er jo der du finner all informasjonen jo... Når ble plata utgitt, hvem spilte i bandet på den tiden, sangene, bilder... Sitter ofte og ser på coveret når jeg hører på musikk. 1
Strixvaria Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 Nå har jo TS kastet mye av sine ting da, så det bør ikke være så inni granskaugen vanskelig for fyren å kvitte seg med noe av rotet sitt.. Om han ikke vil kvitte seg med CD-ene sine, neivel, det er nå én ting, men hva med alle de andre små tingene som penner, ledninger osv. - det kommer jo ALDRI til å bli brukt, og tar bare opp unødvendig plass. TS, har du spurt ham nøyaktig hvor han har tenkt å oppbevare alle greiene sine? Hvor har han tenkt at det skal få plass? Skal det stå i esker på soverommet deres? I stua? Jeg ser heller ikke at det skal være noe i veien for at den som har mest ræl skal leie seg en liten bod å ha greiene sine i, det koster ikke mange kronene i måneden. 2
Glynis Skrevet 26. oktober 2012 #15 Skrevet 26. oktober 2012 CDer uten cover er da totalt uaktuelt. Da kan man like gjerne ha alt digitalt. CD-samlingen min har jeg investert mye tid, penger og følelser i - den er dessuten dekorativ. Når det gjelder ledninger og generelt rot kan dere lage en regel, for eksempel 'Har du brukt dette objektet det siste året? Hva er sannsynligheten for at du trenger det i løpet av i år?'-testen. Hvis nei, hiv. 9
Alvina Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 Min er også sånn, veldig sentimental. Veldig slitsomt, som feks da vi skulle bytte ut de gamle og slitte håndklærne våre (mot noe mer tidløst og i samme serie, istedenfor ørten forskjellige farger), endte det opp med at jeg kastet det meste mitt, mens han bare "den fikk jeg til jul for 20 år siden, den kan jeg jo ikke kaste". For å si det sånn, vi har ikke mulighet til bo noe særlig mindre enn vi gjør i dag (ca 100 Kvm) Og, dersom han av en eller annen grunn leser dette - jeg er glad i deg, for det! Hehe, jeg er også litt sånn. Mitt argument bl.annet overfor min mor er at jeg ikke kaster sengtøy og håndklær som er gamle og som ikke står i stil siden de er av god kvalitet, for hvorfor skal jeg kjøpe nytt når de nye blir tynnslitte og mister fargen etter par års bruk... Ledninger er kjekt å ha (man kan lage sexleketøy f.eks.), og tegneserier kaster man ikke. Cd-samlingen er hellig. Kjøp noen esker og lev med litt rot. Mange menn er dessuten veldig flinke når det gjelder forslag til innredning, farger, og har kanskje bedre romforståelse enn oss, ta en prat om hvordan dere vil ha det.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #17 Skrevet 26. oktober 2012 TS her. Han skal jo selvsagt få beholde cd-samlingen sin om det er viktig for ham (nei, ikke skal jeg klage på den heller ), det tar bare MYE plass.. Foreløpig er ting lagret på soverommet, siden både ute og inne-bod er full. Nå har jeg ikke klaget og bitchet pga alt han ikke vil kaste, men ymtet frempå om han trenger det. Smårotet skal jeg heller bitche litt for å bli kvitt (om det blir nødvendig) Han skal flytte inn til meg, og jeg hadde dårlig plass fra før av, så da kan det jo tenkes hvor liten plass det er nå som det skal to leiligheter i 1. Jeg har kastet sikkert 15 bananesker med ting, Vi kaster ting som er eldst (typ: hvem sin eggekoker er nyest osv osv), og det har gått bra. Men jeg skal jammen meg beholde de 5 eskene med Donaldblader som jeg har, om han skal ha cd'ene og bladene sine Men likevel.. TRENGER man virkelig 50 par sokker feks? Hvordan gå frem her uten å bli kontrollerende? Anonym poster: b2ac08aa2cb9f0bd62df8407e1a5f4fd 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #18 Skrevet 26. oktober 2012 Har forresten aldri tenkt over dette med cd-cover før jeg leste her. At man leser på coveret og at alt står der osv osv. Jeg liker visst radio og mp3 spillere best TS Anonym poster: b2ac08aa2cb9f0bd62df8407e1a5f4fd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #19 Skrevet 26. oktober 2012 Ser vi dere på ekstreme samlere om noen år, kanskje? Jeg holder med deg. Kanskje ikke med cder, for de er tydeligvis viktige for han, men jeg har den oppfatningen at flytting er en så utrolig god mulighet til å kaste ting man ikke bruker eller trenger. Og spesielt om man ikke har all verdens plass i den neste boligen. Har dere plass til oppbevaringsesker, så hadde jeg kjøpt slike. Hvis ikke må man bare inngå et kompromiss. Du er ihvertfall heldig som ikke har så sta mann som jeg har, han rikker seg ikke en millimeter når det gjelder kasting og sånt. Anonym poster: a4a6828c32fe6fc3c2ab65ff276238f3
Surriball Skrevet 26. oktober 2012 #20 Skrevet 26. oktober 2012 En ting - hvorfor ikke gi eggekokere og andre nyttige ting som virker bort til Frelsesarmeen i stedet for å kaste? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå