Gjest some1 Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Har gjennom ungdomsåra og i voksen alder blitt utsatt/utestengt og gjort narr av pga. andres egoisme og er nå drittlei av å se/høre på. Stort sett er det kvinner som er slik. Hva feiler voksne mennesker som har alt i livet, slik at de skal være nødt til å misunne/mobbe noen som ikke har det bra? Hadde faktisk en periode hvor jeg var så psykisk nede og gikk mye ned i vekt. Var 42 kg. Kommentarer jeg da fikk var,, Huff, hvor stygg du er Hvem liker vel ei beinræv» Små «uhell» som dører smelt i meg, trådd på ved "uhell" Psykisk terror , som går på min personlighet I tilegg er dette nære bekjente som vet at hva jeg har opplevd og gått igjennom. Skulle tro de viste frem sine empatiske evner istedenfor, så gjør de livet enda verre for meg med sine spydige kommentarer , nedrakking av mine meninger,og mitt privatliv. Eneste grunnen jeg ser er mitt utseende, er så uheldig å se yngre ut enn min alder, og at menn liker det. Jeg kan ikke for at jeg fra naturen sin side er født slik. Har heller ikke gjort noe for å få denne oppmerksomheten , heller tvert imot, prøver faktisk å ikke stikke meg ut på noen måte, verken i klesveien eller ved å vise at jeg er intelligent, slik at de skal få en grunn til å bli missunnelig. Ikke har jeg flørtet med deres partnere. Jeg viser de respekt, men får ikke så mye igjen for det. Skal jeg virkelig være nødt til å gjemme meg bort på grunn av deres mangel på respekt for meg. Er det noen som har gode råd til meg, om hvordan jeg skal forholde meg til dette på best mulig måte. Er det noen som har gode råd til meg, om hvordan jeg skal forholde meg til dette Er bare så frustrert, lei og skremt over andre menneskers oppførsel, at jeg måtte få det ut et sted.
Hapa Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Nei, det er ikke noe feil med deg! Du må bare jobbe litt med deg selv og få litt mere selvtillitt. Stå opp for deg selv og vis de forferdelige jævla heksene at du ikke godtar slik behandling! Da tar det ikke lang tid før de slutter :-)
Gjest Some1 Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Nei, det er ikke noe feil med deg! Du må bare jobbe litt med deg selv og få litt mere selvtillitt. Stå opp for deg selv og vis de forferdelige jævla heksene at du ikke godtar slik behandling! Da tar det ikke lang tid før de slutter :-) Takker for raskt svar Hapa. Du er inne på noen viktige områder her. Har nok fått enda lavere selvtillit av alt og de trenger faktisk å høre at jeg ikke finner meg i endel av oppførselen demses. Å holde selvtilliten oppe blir litt vanskelig, når jeg ikke får noen gode kommentarer fra de jeg er glade i/liker. Det gjør faktisk det vondt verre hvis jeg svarer de, så usikkerheten innhenter meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal få de til å forstå, eller gjør de dette med vilje? Blir bare så utrolig oppgitt når de stort sett rakker ned på meg, og alt jeg sier blir overanalysert og gjort narr av. Tanken slår meg bare at kanskje jeg fremprovoserer noe i de, som gjør at de oppfører seg slik. Og at kanskje jeg bør yte enda mer innsats for at de skal godta meg som jeg er. I tilegg prøver jeg å finne årsaken til at det skjer.
Gjest Some1 Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Nei, det er ikke noe feil med deg! Du må bare jobbe litt med deg selv og få litt mere selvtillitt. Stå opp for deg selv og vis de forferdelige jævla heksene at du ikke godtar slik behandling! Da tar det ikke lang tid før de slutter :-) Hva legger du i å jobbe med meg selv, og hvilke råd vil du gi for hvordan jeg skal vise dem? Nytter jo ikke å bygge opp selvtillit heller når ingen gir deg positive tilbakemeldinger, og kritiserer det mest personlige på meg, mine meninger, mitt utseende og min væremåte.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Hva legger du i å jobbe med meg selv, og hvilke råd vil du gi for hvordan jeg skal vise dem? Nytter jo ikke å bygge opp selvtillit heller når ingen gir deg positive tilbakemeldinger, og kritiserer det mest personlige på meg, mine meninger, mitt utseende og min væremåte. Om du ikke er av typen som setter foten ned og gir beskjed om at dette ikke er noe du finner deg i at de kommenterer så får du luke de ut av omgangskretsen. Om det er snakk om arbeidskollegaer anbefaler jeg å bytte jobb, da noen steder har elendig arbeidsmiljø, og det er det desverre vanskelig å gjøre noe med. Om det er slik at du føler at ALLE rakker ned på deg så bør du finne veien til en psykolog - for din egen del. Lykke til! Anonym poster: 9ef1c6b7769c814c7817225a721acb6d
Gjest Some1 Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Om du ikke er av typen som setter foten ned og gir beskjed om at dette ikke er noe du finner deg i at de kommenterer så får du luke de ut av omgangskretsen. Om det er snakk om arbeidskollegaer anbefaler jeg å bytte jobb, da noen steder har elendig arbeidsmiljø, og det er det desverre vanskelig å gjøre noe med. Om det er slik at du føler at ALLE rakker ned på deg så bør du finne veien til en psykolog - for din egen del. Lykke til! Anonym poster: 9ef1c6b7769c814c7817225a721acb6d Det er snakk om nære bekjente og familie. Er det virkelig slik at jeg skal være nødt til å gå til psykolog for det andre er ansvarlige for å påføre meg.? Og nei føler ikke at alle rakker ned på meg, synes også at det er lett for andre som ikke er i en slik situasjon å si at de er "bare " å kutte ut. Herregud! dette er familien min tross alt.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Kneskål + hammer Anonym poster: 1af9142d6be9b4192e54d1825a4d58df
Gjest Some1 Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Kneskål + hammer Anonym poster: 1af9142d6be9b4192e54d1825a4d58df Høres veldig ufornuftig ut, og vær så vennlig å ikke kom med drittkommentarer, til det er dette et alt for seriøst problem for meg.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #9 Skrevet 27. oktober 2012 Det er snakk om nære bekjente og familie. Er det virkelig slik at jeg skal være nødt til å gå til psykolog for det andre er ansvarlige for å påføre meg.? Og nei føler ikke at alle rakker ned på meg, synes også at det er lett for andre som ikke er i en slik situasjon å si at de er "bare " å kutte ut. Herregud! dette er familien min tross alt. Det du kan gjøre med situasjonen (som plager deg, og ikke venner/familie) er enten å kutte dem ut, eller å si fra kraftig nok til at de slutter. Om du ikke er villig til noen av delene er eneste alternativ å fortsette som det er. That's life. Anonym poster: 9ef1c6b7769c814c7817225a721acb6d
Gjest Badebuksa Skrevet 27. oktober 2012 #10 Skrevet 27. oktober 2012 TYPISK kvinner å holde på slik. Hakker på og rakker ned på andre mennesker for å hevde seg selv, fysj og fy, de burde skamme seg. Håper noen leser tråden din og skammer seg! Helt inn i beinmargen! Om de har det. Svarer du tilbake? Noen hurper tåler ikke det og blir litt satt på plass. Andre blir enda mer fyra opp. Litt vanskelig å gi råd annet enn at du må være sterk, heve deg over det og huske at det er de som sier sånt som er "mindreverdige", ikke du. Det er de som gjør noe feil, og i stor grad alvorlig feil, de graver sin egen grav, sånn egentlig.
Gjest Summers Skrevet 27. oktober 2012 #11 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Men om du blir mobbet så blir du vel mobbet på jobb? Si ifra til sjef/tillitsvalgt. Tror det å svare dem bare vil gjøre vondt verre, det disse mennekene må forstå er at mobbing er helt jævlig, ikke at du kan ta igjen. Om du bare er en og blitt mobbet hele livet så kommer de nok også bare til å ha flere grunner til å rettferdiggjøre hatet sitt. Edit2: du skal ikke trenge å heve deg over det heller, skjer det på jobb så skal de andre ansatte vekk! Faen,jeg blir så sur når noen blir utsatt for mobbing. Endret 27. oktober 2012 av Summers
Dalila Skrevet 27. oktober 2012 #12 Skrevet 27. oktober 2012 Å gå til psykolog er ikke så dumt, særlig kognitiv terapi har mye for seg! Dette fordi man ikke kan endre andre, men man kan endre sin egen reaksjon på andre... Ikke fordi dette er din feil, men fordi du skal få det bedre :-)
Hapa Skrevet 27. oktober 2012 #13 Skrevet 27. oktober 2012 Hva legger du i å jobbe med meg selv, og hvilke råd vil du gi for hvordan jeg skal vise dem? Nytter jo ikke å bygge opp selvtillit heller når ingen gir deg positive tilbakemeldinger, og kritiserer det mest personlige på meg, mine meninger, mitt utseende og min væremåte. Om det gjaldt meg så ville jeg ærlig talt kuttet dem ut! Jeg har ingen behov for å ha slike mennesker i mitt liv. Om noen ikke liker meg for den jeg er, ja da kan det jaggu være, ingen vits i å bruke masse energi på å omvende dem. Nå skal du ikke se bort i fra at disse heksene har store problemer selv, ingen voksne oppegående mennesker som har det bra inni seg behandler andre på den måten som du beskriver...
Gjest Some1 Skrevet 27. oktober 2012 #14 Skrevet 27. oktober 2012 Det du kan gjøre med situasjonen (som plager deg, og ikke venner/familie) er enten å kutte dem ut, eller å si fra kraftig nok til at de slutter. Om du ikke er villig til noen av delene er eneste alternativ å fortsette som det er. That's life. Anonym poster: 9ef1c6b7769c814c7817225a721acb6d Så dette ville du ha sagt til din datter hvis hun ble mobbet?
Gjest Some1 Skrevet 27. oktober 2012 #15 Skrevet 27. oktober 2012 Å gå til psykolog er ikke så dumt, særlig kognitiv terapi har mye for seg! Dette fordi man ikke kan endre andre, men man kan endre sin egen reaksjon på andre... Ikke fordi dette er din feil, men fordi du skal få det bedre :-) Har prøvd psykolog, det hjelper på psyken , men det nytter jo ikke å opprettholde det den når endel personer opptrer som de gjør. Da brytes jeg jo ned igjen. Synes bare at de bør innse at sånt gjør man ikke mot andre.
Gjest Some1 Skrevet 27. oktober 2012 #16 Skrevet 27. oktober 2012 Men om du blir mobbet så blir du vel mobbet på jobb? Si ifra til sjef/tillitsvalgt. Tror det å svare dem bare vil gjøre vondt verre, det disse mennekene må forstå er at mobbing er helt jævlig, ikke at du kan ta igjen. Om du bare er en og blitt mobbet hele livet så kommer de nok også bare til å ha flere grunner til å rettferdiggjøre hatet sitt. Edit2: du skal ikke trenge å heve deg over det heller, skjer det på jobb så skal de andre ansatte vekk! Faen,jeg blir så sur når noen blir utsatt for mobbing. Skjønner at du prøver å være ironisk. Jeg står i situasjonen og kan ikke styre hva andre gjør. Har ikke ment at noen skal vekk, vil bare at andre blir litt mer oppmerksom på hva de sier og gjør, for å få et bedre miljø på arbeidsplassen. Arbeidsgivere bør faktisk gjøre alt for å forbedre trivselen, for det har så utrolig mye å si.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #17 Skrevet 27. oktober 2012 Høres ut som sjalusi fra andre dette her. FUCK THEM ALL! Si ifra til de det gjelder på en mest mulig saklig måte og se om noe forandrer seg. Eller prøv å hold deg unna folk som ikke tilfører livet ditt noe posetivt -så godt det lar seg gjøre. Selvom det er familie.. Anonym poster: 9792a57e7027606a7a0781b8c2010d0a
Gjest Summers Skrevet 27. oktober 2012 #18 Skrevet 27. oktober 2012 Skjønner at du prøver å være ironisk. Nei, jeg er ikke ironisk. Vet ikke hvilken situasjon du er i, men arbeidsgiver har faktisk PLIKT til å slå ned på mobbing. ta en titt her: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78225#Hva
Gjest Some1 Skrevet 27. oktober 2012 #19 Skrevet 27. oktober 2012 Er nok best at jeg prater ut med familien ...etc. for jeg har ikke fortalt hvordan jeg oppfatter situasjonen. I tilegg tenker jeg å bytte psykolog. Må nok også bli flinkere på si ifra til andre når de tråkker over mine grenser. Takker for gode råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå