AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg prøver å få en finere kropp. Har mage som problemområdet. Jeg har alltid hatt en "bollemage" men nå som jeg har gått ned i vekt for noen år siden, så har dette blitt mer synlig. Nå så trener jeg hver dag (har gjort det periodevis en god stund, men blitt en del flinkere den siste måneden. Kostholdet er ikke sunt, og jeg har vel aldri vært flink der, det går i mye karbohydrater, egentlig kun det omtrent. Så har jeg den siste tiden begynt å innse at det kanskje kan være en synder? Jeg leste noe om underhudsfett(?) og bukfett(?) mitt fett virker av den "harde" typen. Altså, en bollemage som noen ganger kan være litt vond rett og slett. Kan det ha sammenheng med kostholdet? Jeg må også nevne at jeg teller kalorier, jeg er ikke nazi på det, men prøver å holde meg til 1500 +- nå som jeg trener hver dag ( det er ikke hard-trening, men lett intervall på 1,5 timer pr dag. Jeg drikker også mye lettbrus, ca en liter hver dag. Dette er noe jeg virkelig vil unngå å kutte ut. Men jeg har kanskje ikke noe valg? I såfall, hvor mange dager/uker må jeg holde meg unna brus og raske karbohydrater for å se om det er det som er årsaken til bollemagen min? Eller har jeg misforstått, og at det faktisk ER sånn at en kalori er en kalori og karbohydratene har ikke en tendens til å lagre seg på magen(som jeg leste et sted) Evnt hvordan kan jeg trene for å få en flat mage, kjappest mulig? Jeg kan trene hver dag, men vil helst ha øvelser jeg kan gjøre hjemme. Men kan nok gå til anskaffelse av noe små vekter om nødvendig. Anonym poster: 7c4dabcf9eee7f0813b0b74be2c11436 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 En kalori er en kalori. Om det er karbohydrater eller fett eller proteiner har ingenting å si for hvor overskuddet setter seg. Du må telle kalorier, ikke karbohydrater. Om du mener du spiser veldig mye karbohydrater må du heller se på hva du spier. Spiser du veldig mye brød, pasta, ris og gryn? Om du velger fullkornvarianter er dette sunn og god mat, MEN, energitettheten er ganske høy. Det vil si at det er mye kalorier pr 100 gram. Det må du tenke litt på. Kostholdet er viktigere enn trening om du vil ned i vekt. De fleste har fullstendig skivebom når de tenker og synser om hvor mye de forbrenner ved å trene, og det samme når det gjelder hva de spiser. Folk tror de forbrenner veldig mye mer enn det de gjør, og de tror de spiser veldig mye mindre kalorier enn det de faktisk gjør. Hold deg til rent kjøtt/fisk, egg, magre melkeprodukter (uten tilsatt sukker!), masse grønnsaker, litt frukt, bær, og fullkornprodukter (men pass på mengdene her...). Litt nøtter og frø er bra for sunt fett, men igjen, pass veldig å mengdene her, en håndfull nøtter blir fort veldig mye kalorier. Anonym poster: a22fa1fbc519b567f2a6de119e3bc27a
Gjest Tidssone Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg pleier å ta en uke med lavkarbo nå og da, dersom jeg føler at jeg har spist mye drittmat og snop. Dette gjør at jeg mister ulvehunger-følelsen etter feil type mat. For meg funker dette veldig bra. Så etter en uke går jeg tilbake til "sunn, norsk kost". Der blir jeg lenge, før det sklir ut igjen. Og nei. Jeg ville aldri ha vurdert å gå på lavkarbo resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå