Gjest lmari Skrevet 29. februar 2004 #1 Skrevet 29. februar 2004 Har prøvd forskjellige foundations/brunkremer etc som jeg blir så tørr av. Noen forslag til noe jeg kan bruke i ansiktet som både gir fukt og farge? .. har tørr og sensitiv hud fra før, da.
~umulia~ Skrevet 1. mars 2004 #2 Skrevet 1. mars 2004 Gå på apoteket og be om en farget dagkrem, dette er en vanlig fuktighetskrem med litt farge i.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #3 Skrevet 1. mars 2004 Dermalogica har noe sånt, sjekk strawberrynet!
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #4 Skrevet 1. mars 2004 Ja, Dermalogica Treatment Foundation er veldig fin .Jeg bruker 2G er passelig brun nå på vinteren, de som bare har bokstav er litt rosa.Den liksom smelter inn i huden + at den gjør godt ,
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #5 Skrevet 1. mars 2004 Foundation er ikke det du er ute etter, men farget dagkrem? Jeg har hørt at Estee Lauder har en som er ganske god. Selv har jeg litt lyst til å teste ut Helena Rubinstein. Clarins har dagkrem med bittelitt selvbruning i, som du kan bruke hver dag.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #6 Skrevet 1. mars 2004 Har prøvd forskjellige foundations/brunkremer etc som jeg blir så tørr av. Noen forslag til noe jeg kan bruke i ansiktet som både gir fukt og farge? .. har tørr og sensitiv hud fra før, da. Clarins Hydrating Liquid er super for tørr/sensitiv hud. Jeg bruker den hver dag. Masse fuktighet. Ikke heldekkende, veldig naturlig.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #7 Skrevet 1. mars 2004 Jeg mente ikke foundation fra Derm., men en "tinted" krem de har...
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #8 Skrevet 1. mars 2004 @My:Og min kommentar var til gjest, ikke til deg.:-) Foundation (som jeg ikke bruker noensinne) skal ikke brukes for å gi farge til huden, men en farget dagkrem kan gjerne brukes hvis du føler deg gusten og blek.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #9 Skrevet 1. mars 2004 Det er greit, men skulle få frem at Derm. har begge deler
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #10 Skrevet 1. mars 2004 har du prøvd farget dagkrem fra Dermalogica? Jeg har ikke, men er nysgjerrig.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #11 Skrevet 1. mars 2004 Nei, har ikke prøvd den. Tror ikke de gir nok fukt(?), jeg bruker intensive moist. balance. Men har prøvd foundationen. For å være helt ærlig liker jeg Kanebo sin bedre(konsistens og farge), men føler at Dermalogica sin er snillere mot huden min og vurderer å bytte til den etterhvert. Har en ganske nyinnkjøpt fra Kanebo... Dermalogica blir billiger også, gjennom Str.net. Men kanskje den med farge oppå dagkremen, siden du og har tørr hud? Det er jo det man gjør med found., så hvorfor ikke?
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #12 Skrevet 1. mars 2004 Jeg bruker også Intensive Moisture Balance; bortsett fra midtvinters, når kun Decleor gir nok fett. Den eneste foundationen jeg har, er Cream Finish fra Kanebo, men jeg bruker den kun unntaksvis, og da bare der jeg føler at jeg trenger å dekke litt. Synes generelt foundation er altfor dekkende, og holder meg til løst pudder. Av og til krempudder (Kanebo) hvis jeg skal ut på byen, men ikke til daglig. Jeg bruker mindre og mindre sminke enn jeg gjorde før.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #13 Skrevet 1. mars 2004 Jeg er helt avhengig av foundation - huden min er tørr MED noe kviser
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #14 Skrevet 1. mars 2004 ikke for å mase, men har du testet ut MD Formulations Facial Cream under den vanlige kremen? Jeg slet med litt av det samme, hud med tørre partier og til tider harde kuler på haken, ingen kviser ellers. Etter en måneds bruk, er huden min blitt MYE finere. Eneste minus: du må holde deg unna sol og solarium, min. SPF 15
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #15 Skrevet 1. mars 2004 Ser overhode ikke på det som mas, Ethereal Den har jeg ikke prøvd, men har lenge hatt lyst! Hadde tenkt å bestille olje fra Decleor, men prøver kanskje denne istedet for? Skulle da prøve den Rose De' Orient. Hva tror du er best? Og hva skjer dersom sol uten spf?
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #16 Skrevet 1. mars 2004 Jeg har brukt begge deler, og MDen er utrolig bra mot kuler og kviser i underhuden. Samtidig er min tendens til å flasse helt forsvunnet. Aromessencen fra Decleor er mer for å roe ned irritert, rød hud. Og den lukter godt. Jeg har hørt at fruktsyrer gjør huden solsensitiv, slik at man blir fortere brent, og risikerer pigmentflekker. Og det vil jeg ikke ha. Derfor letingen etter selvbruner som funker.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #17 Skrevet 1. mars 2004 Med fare for å ruinere tråden HELT; hvor bestiller du MD? Synes den er alt for dyr å kjøpe hjemme... Evnt. en link til rette produktet
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #18 Skrevet 1. mars 2004 Jeg kjøper på Essential Dayspa, 50ml kostet meg litt over 400NOK, inkl. portoen på ca 80NOK. Hjemme ville den kostet mye mer. http://www.essentialdayspa.com/MD_Formulat...acial_Cream.htm
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #19 Skrevet 1. mars 2004 Fortsatt litt dyr, men sikkert verd det! Noen sp.mål før jeg bestiller: Bruker du den hver dag? Er den drøy? Blir pakker derfra ofte stoppet i tollen?
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #20 Skrevet 1. mars 2004 Jeg bruker den hver dag, etter beskjed fra hudpleier. De første to ukene kun om natten, deretter både dag og natt. Det kan svi eller krible litt når du smører den på, men det går fort over. Kjøpte den minste str hos hudpleier, 15ml til ca 300,- Du burde kjøpe liten str først for å teste ut. Den vil sikkert vare i flere måneder uansett. Og bruk alltid vanlig fuktighetskrem over. Jeg kommer nok til å legge den bort om sommeren, men da er huden min totalt uproblematisk, og jeg bruker da kun Skin Smoothing Cream. Jeg bestiller kun ett produkt om gangen fra LF, hittil har det gått bra. Slike spesialprodukter er gjerne dyrere enn basisproduktene, men det er verdt det. Du får som oftest flere småprøver med i pakken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå