AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Kompisen min gjennom 10 år har funnet seg et hespetre av en kjerring. Selv når vi vennene er på besøk der så hersker og bestemmer kjerringa slik at stemningen blir urolig. Dersom det er fredag kveld og vi kommer med noen øl og setter frem på bordet, så ser hun stygt på ham og sier "DU FÅR IKKE DRIKKE HAR JEG SAGT!!", på akkurat en slik måte som tyder på at han får/får ikke lov til ting. Hun sjefer rundt der dagen lang, hun flyttet like godt inn fordi det ikke fungerte at hun bodde hjemme hos mor lenger. Ofte når vi tar med kompisen får ut på felles aktiviteter eller hobbyer, så sier han "neeei, jeg får ikke lov, må være hjemme og snekre bokhylle/male rom/ henge opp bilder", hun har nemlig bestemt at det skal pusses opp. Hun bestemmer også at han er nødt til å gi henne penger fordi hun ikke jobber, og han tjener svært godt, han jobber borte 14 dager og hjemme 14 dager, hun sitter hjemme og spiller på play station eller sitter på nettet. Dette, og ganske mange andre herskernummer fra henne har fått det til å koke litt over hos oss andre, for når vi er på besøk der, kan hun finne på å fortelle oss som sitter rundt at de og de valgene vi tar er feil eller rett. En kveld tok en annen kompis av oss og satte henne på plass, han sa rett ut "det er mulig du kan bitche rundt ***, men for oss andre som har selvrespekt igjen, er det ikke interessant at du bestemmer hva vi skal og ikke skal i livet, bare så det er greit". Det ble stille, alt hun sa var OK. Jaaaaa............... kompisen vår er en pingle som finner seg i dette, det er helt klart, men det er helt sikkert at et slikt forhold hadde jeg aldri vurdert en gang. Hva feiler det slike damer? Anonym poster: 48b2583014e0add61e02c9749a19fe53
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Ja, det blir ikke mer tøffel enn dette. En gang spurte vi ham rett ut hvorfor han finner seg i driten, han svarte "det er godt med noen som har kontroll på ting og gir meg et spark i ræva av og til". Jaujau.. Anonym poster: 48b2583014e0add61e02c9749a19fe53
aquiz Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Har vært borti et slikt kvinnfolk en gang jeg og! Beste var at kompisen min gjorde det slutt med dama, og så ble hun sammen med eksen min! Jeg visste ikke dette når "han" en kveld ringte mens jeg var GRAVID med min samboer. Hun hatet meg! hun: "heeeeei.... Vet du hvem dette er?" (skikkelig sleskete i stemmen) jeg: "Heisann *****, hører det er deg" (litt sjokkert over at hun ringte til meg fra hans tlf) hun: "Nå har jeg og ***** blitt sammen, og du kan bare drite i å ta kontakt med ***** igjen! Nå er vi nemlig sammen! bare slett nr til ***** du!" jeg: "Det går bra, jeg skal ha et barn med kjæresten min om 6 måneder, så det går bra!" Hun presterte å bli litt pert? Så hva faen eksen min har sagt om meg vet kun gudene, for jeg hadde ikke tatt i gutten med pølseklype engang om jeg så hadde fått betalt! Prøv om dere ikke kan få vekket han kompisen? Han ender opp med verdens laveste selvtillit om han holder på med henne lenge nok! 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Vi blir jo bekymra, og sant å si så blir vi drittlei også, hun styrer alt i livet hans, alt fra hvilken bil han skal kjøre, til hva de skal ha til middag, hvor mye penger han må gi henne. Vi mener det er utrolig at han ikke har dumpet henne innen nå, men det ser faktisk ut som han trives i dette forholdet, selv om det er tydelig at han ikke gjør det. Jeg husker en gang vi var hjemme hos ham og laget pizza mens hun var hos morra si eller noe, han snudde seg brått og veltet en vase som stod på bordet, den knuste og han så helt pissredd ut da han sa "herregud, hun dreper meg!!". Hva som faktisk skjedde når hun oppdaget det vet ingen, men jeg tipper det ble lyst i hjemmet hvis han reagerte med sånn angst da den veltet.. Anonym poster: 48b2583014e0add61e02c9749a19fe53
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Han som er bitchen og hun som har buksene på i det forholdet tydeligvis. Anonym poster: d47466636611048a62feffbb572be663 1
Papirbit Skrevet 25. oktober 2012 #7 Skrevet 25. oktober 2012 Tenk at ho har kjæreste og ikke jeg.. Nei,dette skal han ikke finne seg i nei! at en voksen man sier at han ikke "får lov" til å drikke øl med kompiser er rart! Glad noen sa i fra,kanskje det er en øyeåpner for kompisen også? Jeg har også venner som er i dårlig forhold,og selv om jeg har prøvd forsiktig og agrresivt og mast, og spurt, så er de fortsatt sammen. Man kan ikke tvinge folk til sånt..dessverre! 2
Gjest Tony Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Den dama der er bortskjemt, snyltende og maktsyk. Få for all del for deres venns aller beste, den dama til dit peppern gror. Jeg mener seriøst at slike damer, de fortjener ikke noe som helst!! Annen enn en ørliten plass i helvete. Fortell denne stakkars gutten dette så han kommer ut av helvete før han havner i helvete selv (selv om han er på godt vei...).
Gjest Lypsyl1 Skrevet 26. oktober 2012 #9 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Sånne forhold tar slutt etterhvert. Når tid det blir???? Regner med at han til slutt går lei av hennes egosentriske væremåte, og finner seg en som setter pris på han´s personlighet. Endret 26. oktober 2012 av Lypsyl1
Gjest Memories Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Har ei venninne som er/var slik. I dette tilfellet var hun verdens skjønneste før hun ble sammen med han som nå er hennes eks. Men han var tøffel og satte ikke noen grenser og lot henne holde på. Noe som førte til at hun ble vant til å ta seg til rette, kreve ting og bosse rundt. Dette ble jo bare verre og verre etterhvert som tiden gikk, og utrolig nok fant han seg i det i tre år. Denne venninnen har dårlig selvtillit og selvfølelse, tror det kan ha noe med saken å gjøre - og det har deg helt sikkert i ditt tilfelle også. Begynner han ikke smått å si imot henne er nok slaget tapt og det kommer bare til å bli verre og verre Edit. Skriver fra mobilen hvor jeg omtrent ikke ser hva som blir skrevet + autocorrect så blir endel skrivefeil. Endret 26. oktober 2012 av Memories
Obelix Skrevet 26. oktober 2012 #11 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Det er vel sånn at alle som ser TS sitt innlegg på trykk sier at dette hadde vi ikke funnet oss i.. men så står man plutselig midt oppi noe sånt eller lignende selv...og da er situasjonen en annen.. Viser seg gang på gang det... glemte: For ei kjerring.... Endret 26. oktober 2012 av Obelix 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Vi blir jo bekymra, og sant å si så blir vi drittlei også, hun styrer alt i livet hans, alt fra hvilken bil han skal kjøre, til hva de skal ha til middag, hvor mye penger han må gi henne. Vi mener det er utrolig at han ikke har dumpet henne innen nå, men det ser faktisk ut som han trives i dette forholdet, selv om det er tydelig at han ikke gjør det. Jeg husker en gang vi var hjemme hos ham og laget pizza mens hun var hos morra si eller noe, han snudde seg brått og veltet en vase som stod på bordet, den knuste og han så helt pissredd ut da han sa "herregud, hun dreper meg!!". Hva som faktisk skjedde når hun oppdaget det vet ingen, men jeg tipper det ble lyst i hjemmet hvis han reagerte med sånn angst da den veltet.. Anonym poster: 48b2583014e0add61e02c9749a19fe53 Et slikt forhold har jeg også vært i bortsett fra at det var mannen som styrte slik. Den redselen kompisen din følte da han veltet vasen kjente jeg godt igjen. Jeg vil nok tro at han skammer seg over at han lar seg bli overkjørt og derfor gir uttrykk overfor dere at han synes det er greit. Dere menn er flinkere til å si ting rett ut så fortell han at et forhold som han er i hverken er normalt eller sunt. Hvorfor jobber ikke dama? Jeg håper ikke dere blir så lei at dere trekker dere unna kompisen. Det verste som kan skje for han er at han blir fullstendig isolert med denne dama. Forundre meg ikke om det kun er hennes familie som er godkjent og godtatt. Er det mulig å få vist han denne tråden? Anonym poster: c72ba64b72b9298577a319746755e897 1
eva-80 Skrevet 26. oktober 2012 #13 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Han er jo en voksen mann og vi er forskjellige. Noen liker virkelig å ha en partner som styrer skuta så slipper de selv å ta noen avgjørelser. Ville dama vært litt smart så holdt hun seg innenfor en viss grense slik at hun kunne beholde han og det (for henne ) behagelige livet lenge enda. Han er sikkert bare lat og tiltaksløs .. Og så lenge han trives så hvem er vi som skal dømme noen av dem ? De fleste av oss kjenner folk som har skrudde forhold etter vår standard.. Jeg synes dere bør slutte med å rakke ned på damen i hans nærver, for jeg tror nok han føler seg mellom to stoler her.. Han vil sikkert ha begge deler, både vennene og damen... Dere kan sette grenser på deres egne vegne men hvordan de styrer sitt forhold har dere ikke noe med. Endret 26. oktober 2012 av eva-80 7
Havbris Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Dere får ikke gjort så mye med dette. Mannen trives muligens med å bli hundset med og han slipper å ta valg. Det spiller ingen rolle hva andre ville ha funnet seg i. Han finner seg i det og det er hans liv. Dere kan sette damen på plass når hun blander seg inn i det som har med deg/dere å gjøre. Men asymmetrien i forholdet de har kan dere ikke gjøre noe med. Endret 26. oktober 2012 av Havbris 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #15 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har også hørt om sånne forhold, og som Havbris sier er det faktisk noen som trives med at den andre bestemmer så og si alt. Det er fremmed for meg, fordi jeg vil være sammen med en med egen vilje og hvor jeg opplever at han gjør ting i forholdet fordi han har lyst og en mening om det - ikke fordi han er "lydig". Jeg trenger den motstanden og responsen... men folk er forskjellige. Dersom det virker som kameraten deres pga forholdet endrer seg, at selvtilliten blir dårlig og han kanskje sliter psykisk, tenker jeg at dere kan blande dere. Men så lenge det virker som han har det fint sånn, så la det ligge. Anonym poster: edaf3ef66daa1c5c2c03818bc4ac3568
Anciol Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 Hah en av kompisene våre hadde en slik dame:) hun kom og hentet han ca 23.00 hver gang vi hadde WOW lan sammen , og meg hatet hun fordi jeg var den eneste jenten i fantastic 4 WOW gjengen som bestod av meg, broren min, han som ble mannen min senere, og vår felles gode venn la oss kalle ham Ola Nordmann. Tilslutt gav jeg henne en sånn omgang kjeft at hun bleknet og begynte å sippe, fordi hun hadde rakket ned på meg og kalt meg de styggeste ting og helte vinen sin nedover meg så den fine lyse sofaen min ble tilgriset av vin! Etter det har vi sluppet henne, men kompisen vår brøt kontakten med oss og valgte henne isteden!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #17 Skrevet 26. oktober 2012 De fleste av oss kjenner folk som har skrudde forhold etter vår standard.. Jeg synes dere bør slutte med å rakke ned på damen i hans nærver, for jeg tror nok han føler seg mellom to stoler her.. Han vil sikkert ha begge deler, både vennene og damen... Dere kan sette grenser på deres egne vegne men hvordan de styrer sitt forhold har dere ikke noe med. Bra eva! Helt enig med deg her. Hvis han ikke trivdes med det ville han ha sagt ifra. Sannsynligvis så liker han å "gjøre seg fortjent" til å bli elsket og hun liker å kunne "kreve kjærlighet". De har antakeligvis et skjevt bilde på kjærligheten begge to. Ironisk nok så er det nok nettopp det som gjør at de passer så godt sammen. Anonym poster: d47466636611048a62feffbb572be663 2
eva-80 Skrevet 26. oktober 2012 #18 Skrevet 26. oktober 2012 Bra eva! Helt enig med deg her. Hvis han ikke trivdes med det ville han ha sagt ifra. Sannsynligvis så liker han å "gjøre seg fortjent" til å bli elsket og hun liker å kunne "kreve kjærlighet". De har antakeligvis et skjevt bilde på kjærligheten begge to. Ironisk nok så er det nok nettopp det som gjør at de passer så godt sammen. Anonym poster: d47466636611048a62feffbb572be663 Ja, snakker litt av egen erfaring. Mine venner kjenner meg som den som liker å ha kontroll over tidenes gang. Men denne gangen har jeg møtt på en som vil styre skuta litt selv. Og jeg er egentlig lei av å styre og ha kontroll. Han påstår at han vet hvordan å være en god kjæreste og hvordan ting skal være for at vi skal få det godt sammen. Så jeg sa, okey, ta roene du og jeg sier ifra om det er noe jeg er ikke enig i. Og jammen hadde han rett. Han trenger ingen veiledning, og selv om dette forholdet er annerledes enn de jeg hadde før så liker jeg det 1000 ganger bedre. Men mine venner er litt måpende at jeg lar han bestemme så mye. Dette ligner ikke meg.. Men så lenge jeg trives og han er god og snill for oss begge så hvorfor ikke ? ( Han tråkker da ikke på meg og bestemmer ikke over meg ,nei men Ts sin venn føler det ikke slik Ts ser det. )
Gjest vs Skrevet 26. oktober 2012 #19 Skrevet 26. oktober 2012 Det er naturligvis vanskelig å se utenfra hvordan de fungerer sammen. Og ingen andre enn han kan bestemme hva han gjør med situasjonen. Samtidig er det mange som lever i forhold hvor de blir mishandlet og som sier de har det bra. Det som beskrives i HI kan være biter av et forhold med psykisk mishandling. Og det er vondt å leve i! Redselen som han viste da bordet veltet kjente jeg meg godt igjen i. Jeg levde i et forhold hvor jeg endte med å strekke og bøye meg så langt jeg kunne for ikke å lage bråk. Ikke at det hjalp... Håper dere som er venner klarer å støtte ham, og i alle fall vise/formidle at dere er der om han trenger dere! Det er mange måter å reagere på når man møter "helseskadelige" personer. Og mange som reagerer helt annerledes enn de selv trodde på forhånd. (beklager manglende linjeskift - fungerer ikke på win8)
Papirbit Skrevet 26. oktober 2012 #20 Skrevet 26. oktober 2012 + til deg eva-80, dette har jeg ikke engang tenkt på før,så takk for den kommentaren:) Han bør ikke behøve å velge mellom å ha venn og å ha kjæresten og når ho vet at dere misliker henne så mye så kan ho komme med av de "Velg dem eller meg!!" - greiene 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå