Gå til innhold

Skal på jobb-intervju hos prestisjefull klesbutikk i morgen - TIPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt deltidsjobb hos en klesbutikk med litt "prestisje" og fine klær, og har blitt invitert til jobb-intervju. Relatert til dette har jeg noen spørsmål!

1. Jeg har en fin stil som absolutt passer inn hos denne butikken, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal ha på meg i morgen for å se best mulig ut. Tips?

2. Hvilke spørsmål bør jeg forberede meg på å måtte svare på?

3. Jeg kan ikke veldig mye om merkene de fører, annet enn at jeg har hørt om dem alle og vet at det er fine klær med bra kvalitet o.l. Bør jeg lese meg opp om merkenes historie o.l.?

4. Jeg er VELDIG nervøs. Jeg vet om mange som ikke har blitt spurt om å komme på intervju(mange søkende), og jeg er en av dem. Jeg er veldig hyggelig og sosial, men hvis jeg er nervøs, kan det kanskje fort merkes ved at jeg begynner å snakke litt annerledes(begynner å tenke over hva jeg skal si/svare, og når jeg først sier det føles det dumt, også stopper jeg opp midt i en setning o.l.).. Nei, jeg blir ikke et nervevrak altså, men jeg ønsker å virke så selvsikker som overhodet mulig. Tips?

På forhånd takk!! :-))

Anonym poster: 264f76b813e72aa7c4d79f4837ec9566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på deg klærne fra den butikken med noe matchende sko og smykker :)

Les endel om selve bedriften, typ hvor mange butikker de er, hvor i landet, hvem er markedsmålet dems(ungdommer, jenter/gutter++) osv :) Og om grunnlegging og sånn.

Hva er dine negative og positive sider? Prøv og vri de negative om til noe positivt! :) F.eks at du er dårlig på og si nei, meen det er fordi at du er glad i og jobbe/hjelpe til.

Hvordan ser du deg om 10 år?

Hva er drømmeyrket ditt?

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke litt sent å begynne å planlegge dette nå? :klo:

Anonym poster: 8092f7f3ce2e527deca0adf883a1772a

Skrevet

Gå pent kledd og ikke vis for mye utringning eller ha for kort skjørt. Jeans er pent med høye hæler og en fin genser, skjorte etc. Ikke for mye sminke og ikke ha tyggis eller drops i munnen, ei heller for mye parfyme.

Om du er nervøs, så bare si det. Etter dere har introdusert dere for hverandre og du føler at du babler eller noe, så bare si" Beklager, jeg er litt nervøs, for jeg har virkelig lyst på denne stillingen".

Ellers så prøv å være avslappet. Ikke fikle med hender, sitt rett i ryggen, se personen i øynene, men uten å stirre. Du trenger ikke å vite historien om klærne, men gjerne litt om selve butikken og vise at du er interessert i fashion og salg.

Dette klarer du ;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal krysse fingrene for deg jeg. Fortell oss hvordan det gikk! :)

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke litt sent å begynne å planlegge dette nå? :klo:

Anonym poster: 8092f7f3ce2e527deca0adf883a1772a

Jeg ble spurt om å komme for to dager siden, og jeg har vært veldig opptatt de dagene. Alt har sin grunn ;) -TS

• Liker 1
Skrevet

Ta på deg klærne fra den butikken med noe matchende sko og smykker :)

Les endel om selve bedriften, typ hvor mange butikker de er, hvor i landet, hvem er markedsmålet dems(ungdommer, jenter/gutter++) osv :) Og om grunnlegging og sånn.

Hva er dine negative og positive sider? Prøv og vri de negative om til noe positivt! :) F.eks at du er dårlig på og si nei, meen det er fordi at du er glad i og jobbe/hjelpe til.

Hvordan ser du deg om 10 år?

Hva er drømmeyrket ditt?

Tusen hjertelig takk for tips!! :-) Ja, dette med å vri negative sider om til noe positivt har jeg hørt mye om! :fnise: Det skal jeg gjøre. Takk!

Gå pent kledd og ikke vis for mye utringning eller ha for kort skjørt. Jeans er pent med høye hæler og en fin genser, skjorte etc. Ikke for mye sminke og ikke ha tyggis eller drops i munnen, ei heller for mye parfyme.

Om du er nervøs, så bare si det. Etter dere har introdusert dere for hverandre og du føler at du babler eller noe, så bare si" Beklager, jeg er litt nervøs, for jeg har virkelig lyst på denne stillingen".

Ellers så prøv å være avslappet. Ikke fikle med hender, sitt rett i ryggen, se personen i øynene, men uten å stirre. Du trenger ikke å vite historien om klærne, men gjerne litt om selve butikken og vise at du er interessert i fashion og salg.

Dette klarer du ;)

Tusen takk for mange gode tips! :) Skal følges, hehe. :tommelopp:

Jeg håper det!! Takk igjen!

Jeg skal krysse fingrene for deg jeg. Fortell oss hvordan det gikk! :)

Tusen takk, det kommer jeg til å trenge, tror jeg. :klemme: Det skal jeg! :) -TS

Skrevet

er intervjueren en normalt oppegående person og en god sjef så VET vedkommende at det er helt normalt å bli nervøs :) Er lurt å vinkle det til at du er nervøs fordi du har så inderlig lyst på jobben.

Det er greit å vite litt om arbeidsgiver, slik at du kan stille spørsmål tilbake. Ikke bare "hvor mye hjelp trenger dere" og "når er åpningstidene". Men mer om selve bedriften og dens historie.

Anonym poster: ac599da4939ae94b8ed07c20d58cd8fb

• Liker 2
Skrevet

PS! Prøv å hold deg unna standardsvar. Type "hva er dine negative sider?" og du svarer "åh gosj, nå jobber jeg alltid ALT for mye, sier aldri nei og er kanskje litt for nøye til tider". Prøv å finne noe interessant i stedet, litt utenfor boksen. :) Du må jo huskes om du konkurrerer med flere!

Anonym poster: ac599da4939ae94b8ed07c20d58cd8fb

Skrevet

Jeg har søkt deltidsjobb hos en klesbutikk med litt "prestisje" og fine klær, og har blitt invitert til jobb-intervju. Relatert til dette har jeg noen spørsmål!

1. Jeg har en fin stil som absolutt passer inn hos denne butikken, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal ha på meg i morgen for å se best mulig ut. Tips?

2. Hvilke spørsmål bør jeg forberede meg på å måtte svare på?

3. Jeg kan ikke veldig mye om merkene de fører, annet enn at jeg har hørt om dem alle og vet at det er fine klær med bra kvalitet o.l. Bør jeg lese meg opp om merkenes historie o.l.?

4. Jeg er VELDIG nervøs. Jeg vet om mange som ikke har blitt spurt om å komme på intervju(mange søkende), og jeg er en av dem. Jeg er veldig hyggelig og sosial, men hvis jeg er nervøs, kan det kanskje fort merkes ved at jeg begynner å snakke litt annerledes(begynner å tenke over hva jeg skal si/svare, og når jeg først sier det føles det dumt, også stopper jeg opp midt i en setning o.l.).. Nei, jeg blir ikke et nervevrak altså, men jeg ønsker å virke så selvsikker som overhodet mulig. Tips?

På forhånd takk!! :-))

Ikke kom med klisjesvar på hva dine negative sider er. De har hørt det før. Har du noen negative sider relatert til jobben kommer dette frem uansett, og det er bedre å være ærlig fra begynnelsen. Det eneste du ikke må si er at du er dårlig på å komme til riktig tid. Da vil du aldri få jobben!

Skrevet

Vær nysgjerrig!

Det som virkelig trekker ned når jeg intervjuer aktuelle kandidater er at de virker uinteresserte. Dersom intervjuer spør om det er noe DU lurer på så sørg for å ha forberedt noen spørsmål.

Om det ikke er noe du lurer på så finn på noe.

Spør om kundegrunnlag, historie, arbeidsmiljø eller lignende. Ikke spør om julebord, ferie eller pauser...iallefall ikke i første intervju.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...