AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har et års utdannelse fra høyskole, jeg kan jobbe i bhg, skole, og også sykehjem, jeg har litt arbeidserfaring.. Har til nå søkt bare på nett, MEN , har ikke fått no svar!!! Kan man levere søknad og cv personlig i bhg? eller har de for mye folk? Hvordan kan jeg få jobb i psykiater? Hvor går man og søker? Værsåsnill å hjelp Er litt redd for å bli arbeidsledig... Anonym poster: 348999b022fa52cf709333992006059d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Må legge til at jeg har angst for å levere søknader personlig, og fordi også jeg vet at det er lite sjansje for at jeg får jobb, de har sikkert 500. søknader fra før av.. ts Anonym poster: 348999b022fa52cf709333992006059d
Glynis Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Du får jo i hvert fall ingen jobb hvis du ikke søker. Det er faktisk helt garantert! Gå rundt og levér søknader, du. Endret 25. oktober 2012 av Glynis 1
~white lady~ Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har brukt å ringe eller troppe opp personlig. Kun i ett tilfelle (den jobben jeg har nå) sendte jeg bare avgårde en mail, men så kjente jeg også ei som jobbet der fra før av, som jeg nevnte i mailen. Derfor, by litt på deg selv. Finner du en interessant jobb- ring. Spør om stillingen fremdeles er ledig, vær hyggelig og positiv. Si at da sender du en søknad med CV. Ring igjen om det går litt tid får du får svar. Vær pågående, men ikke slitsom. Vis interesse, at denne jobben vil du virkelig ha. Og så må du jo kunne oppfylle kriteriene da, men relevant erfaring er vel så viktig. Og en ting til- skriv personlige søknader. Ikke masseproduserte, det skjønner arb.giveren med en gang. Har opplevd på en tidligere arb.plass (jeg jobbet på et kjøpesenter) at søkere kom innom med en bunke under armen, leverte søknad før de gikk videre innom neste butikk. Slike søkere blir sjelden kontaktet igjen...
Rosalie Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Vurdert å ta kontakt med bemanningsbyrå som har stillinger innen nevnte fagområder?
Gjest Tekola Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Å møte opp personlig er noe av det lureste du kan gjøre, selv om det er skummelt! Jeg har ingen diagnoser på angst, men da jeg var på en runde tidligere i år med åpne søknader brukte jeg ti minutter på å komme meg inn i hver butikk, fordi jeg var helt sikker på at de bare kom til å le av meg, rive i stykker søknaden min eller lignende. Du taper absolutt ingenting på å prøve
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Å møte opp personlig er noe av det lureste du kan gjøre, selv om det er skummelt! Jeg har ingen diagnoser på angst, men da jeg var på en runde tidligere i år med åpne søknader brukte jeg ti minutter på å komme meg inn i hver butikk, fordi jeg var helt sikker på at de bare kom til å le av meg, rive i stykker søknaden min eller lignende. Du taper absolutt ingenting på å prøve Fikk du jobb da?? jeg skal gjøre det på mandag... Anonym poster: 348999b022fa52cf709333992006059d
Gjest Tekola Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg fikk jobb, ja! De likte førsteinntrykket jeg ga og pågangsmotet jeg viste ved å møte opp personlig! Masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Faen as! jeg som skulle stå opp i dag og levere søknader, jeg var så feig at jeg ikke tro likevel! Jeg tør ikke tenker bare at alle butikkene er fulle og de ikke trenger noen som helst, at de enten skal kaste søknaden min, eller være frekke med meg, eller ja uff... skulle ønske jeg var tøff... TS Anonym poster: 348999b022fa52cf709333992006059d
Gjest Tekola Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Faen as! jeg som skulle stå opp i dag og levere søknader, jeg var så feig at jeg ikke tro likevel! Jeg tør ikke tenker bare at alle butikkene er fulle og de ikke trenger noen som helst, at de enten skal kaste søknaden min, eller være frekke med meg, eller ja uff... skulle ønske jeg var tøff... TS Anonym poster: 348999b022fa52cf709333992006059d Du klarer det! Du kommer ikke til å få treff hos alle, men plutselig har du sjans! Jeg hadde skrevet åpne søknader og stiftet på CV. Så gikk jeg inn i butikken og sa "Hei, jeg lurte bare på om du vet om dere har noen ledige stillinger nå eller i fremtiden?" og så fikk jeg litt varierende svar, men som oftest sa de at jeg kunne legge igjen en søknad og så skulle de se på den ved behov. Og jeg fikk som sagt jobb! Du klarer det! Bestem deg for hvor du skal gå innom. Sett deg et mål, f.eks å gå innom tre steder. Og tenk, hva er det verste som kan skje? Jo, at du får et nei. Eller ikke hører noe. Sant? Det er faktisk ikke så ille, om du sammenligner det med det å faktisk få jobb! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Faen as! jeg som skulle stå opp i dag og levere søknader, jeg var så feig at jeg ikke tro likevel! Jeg tør ikke tenker bare at alle butikkene er fulle og de ikke trenger noen som helst, at de enten skal kaste søknaden min, eller være frekke med meg, eller ja uff... skulle ønske jeg var tøff... TS Anonym poster: 348999b022fa52cf709333992006059d Det er utlyst noen butikk stillinger på nav idag ihvertfall som jeg så, du kan prøve å søke der? Hvem vet, kanskje du får napp? ikke vær så streng med deg selv, det ordner seg! Du kan også gå på hjemmeisden til de ulike sentrene som er i byen du bor i, og se på ledige stillinger der.. mye som blir lagt ut der som ikke vises på finn eller nav osv Lykke til! Anonym poster: 3ddf353db593138c3ee772df7121583b
Glynis Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Nå er det jo snart julesesong, og da trenger de fleste butikker ekstra hjelp! Da er det ekstra viktig å gå innom og vise at du tar initiativ. De trenger folk som tar i et tak, ikke passive folk. Sjansen for å få fast jobb etter jul er mye større hvis du har vist i julestresset at du er noen de kan regne med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå