punkyB Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har fått fuktskade i min leilighet pga. vannlekkasje fra badet over. De skulle pusse opp badet og fant et rør de ikke visste om da de pigget opp gulvet. Kan diskuteres om det var en tabbe eller ikke. Det var en takstmann fra borettslagets forsikringsselskap her i dag og han mente det var uflaks. MEN forsiikringssselskapet har avslått og bedt oss gå på rørleggerens forsikringsselskap. Er det ikke slik at dette skal forsikringsselskapet til det stedet skaden skjer gjøre mot forsikringsselskapet til de som har gjort skaden via regresskrav i ettertid ? Men at de utbedrer skaden først. Det er ikke mye skade men kjøkkenskap og halve veggen må tas ned for å starte tørking - og takstmann sa det bør skje så snart som mulig. Nå må man ringe til nytt fors.selskap og vente på ny takstmann skal komme og tiden går ........ Fikk vite dette sent i ettermiddag og rørlegges skadeselskap gidder ikke å gjøre noe før de får skademelding fra rørlegger som skal sendes i kveld (forh.) - så jeg skal selvsagt ringe ALLE i morgen , men kunne være greit med litt evnt. normer/lover/regler å slå i bordet med.
punkyB Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #2 Skrevet 26. oktober 2012 Hvis du har bygningsforsikring i OBOS Skadeforsikring bør du sjekke at du har lest forsikringsvilkårene - så lenge en akutt skade er skjedd via en håndverker så behandler/dekker ikke OBOS det overhodet. Alle andre selskap såvidt jeg vet utbedrer skaden og går så på skadevolder sin ansvarsforsikring via et regresskrav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå