Viella Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har meldt meg opp til TOEFL i desember. Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig kan forvente. Er det vanskelig, og jeg forberede meg noe spesielt i forkant? Jeg fikk 5 i engelsk på vgs, men har ikke studert det på høyere nivå etter dette. Er det noen her som har tatt testen, og som kan fortelle litt om hvordan den foregår?
Glitnir Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har meldt meg opp til TOEFL i desember. Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig kan forvente. Er det vanskelig, og jeg forberede meg noe spesielt i forkant? Jeg fikk 5 i engelsk på vgs, men har ikke studert det på høyere nivå etter dette. Er det noen her som har tatt testen, og som kan fortelle litt om hvordan den foregår? Det finnes en del om testen og hvordan den foregår på nett, for eksempel her. Da jeg tok den var det på papir, nå er det visst PC, vet ikke om det gjør mye forskjell. Sikkert like greit å slippe å skrive for hånd. Du bør ikke ha noen problemer med å få tilfredsstillende score til å søke skole i USA, England etc. dersom du er "normalt norsk" god i engelsk. Toppscoren vil du sannsynligvis være langt unna, men det spiller neppe noen praktisk rolle (annet enn jo høyere score jo lettere vil du ha det på skolen eller hva du nå skal i utlandet).
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Hva skal du med prøven? Har du over 4 (trooor jeg, muligens 3) så er du fritatt prøven når du søker i utlandet. Har studert i både USA og England og slapp å ta den da jeg hadde 5/6 i engelsk. Anonym poster: 80004caa924f1ddd50454dba47fb7e96
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Hva skal du med prøven? Har du over 4 (trooor jeg, muligens 3) så er du fritatt prøven når du søker i utlandet. Har studert i både USA og England og slapp å ta den da jeg hadde 5/6 i engelsk. Anonym poster: 80004caa924f1ddd50454dba47fb7e96 Det er mange skoler som krever TOEFL. Anonym poster: ae418e623ffa8707d061d6fcae0bdb52
Viella Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg skal søke på dette studiet: http://www.lifelonglearningmasters.org/
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #6 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg tok toefl-testen når jeg skulle på språkskole i USA for rundt ti år siden. Da testet jeg inn på høyeste nivå (nivå 7), sammen med alle de andre nordmennene. Unntatt ei, som testet inn på nivå 2.... Anonym poster: 64345b0e7ef74a8e76b11d7d903cb494
Jane F. Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Etter en lengre periode der jeg har drevet å lest tekster skrevet uten æ-ø-å leste jeg helt uten problemer "Tøffel" i overskriften. hehe Lykke til med testen :D
The Kitten Skrevet 27. oktober 2012 #8 Skrevet 27. oktober 2012 Hva skal du med prøven? Har du over 4 (trooor jeg, muligens 3) så er du fritatt prøven når du søker i utlandet. Har studert i både USA og England og slapp å ta den da jeg hadde 5/6 i engelsk. Anonym poster: 80004caa924f1ddd50454dba47fb7e96 Det kommer an på skolen. Min bror hadde 6 i engelsk fra videregående, og måtte egentlig ta TOEFL testen da han skulle studere i London, men han slapp etter å ha snakket med dem i telefonen.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 Kan man ta TOEFLS testen hjemme eller må man reise et sted? jeg bor i stavanger Anonym poster: 7444b09ec43e0c15038f8ec029dc3f24
Mus-Katt Skrevet 28. oktober 2012 #10 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg tok denne testen, og selv om jeg hadde bra karakter på vitnemålet så var det noe man måtte bestå hvis man skulle inn på universitetet jeg søkte til iallefall. Jeg tok den i Drammen, du kan søke på steder der du kan ta testene og se hvor det er nærmest deg. Det tok vel 4-5 timer eller noe slikt, og det var ganske intenstivt. Før jeg tok testen hadde jeg jobbet og snakket engelsk på jobb i 4 år allerede, så det var ganske vanlig for meg, men jeg må si at jeg ble ganske stresset av at man måtte rekke noen oppgaver innen en tid osv. Blanding av å høre, snakke, gjengi og svare på spørsmål for å se om man fikk det med seg. http://www.masterstudies.no/TOEFL-test-Norge-Oslo-Drammen-Trondheim/ Ofte kan man velge å ta TOEFL, IELTS eller Cambridge testene, og de er som regel alle godkjente til å søke på studiet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå