Lykkelitenen Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Plutselig slo pcen min seg av. Intet forvarsel, ikke en lyd, bare sort skjerm. Jeg slo den på og den startet med en gang, jeg skrev inn passord og den "åpnet seg" akkurat slik den var når den stengte seg av. Kommenterte det til hun jeg bor med, snur meg og prater med henne og så stenger den seg av igjen, men denne gangen er den bare sort 2 sek før den slår seg på av seg selv. Jeg må igjen skrive passord og den åpnes akkurat samme nettside og alt som når den ble sort. Den er ikke varm, den er koblet til lader og de lager ingen skumle lyder. Jeg får heller ikke feilmeldinger. Noen som har ideer til hva det kan være? Maskinen er ca 4 år gammel, så den er ingen ungfole lenger, men den ble formatert og oppdatert i vår.
Lykkelitenen Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #2 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg bumper litt på denne jeg Siden sist har det ikke vært noen problemer med pc, før i dag. Kom nettopp hjem og slo den på, får oppstart, skriver passord og så blir den sort mens den lager ett lite "popp". Slår den på igjen, den går rett på passord, jeg logger på, får opp skrivebord og den dør igjen. Prøver en tredje gang, samme som is ted, men jeg får åpnet nettleseren før den dør og skrevet ett svar her inne, så skjer det igjen. Nå har jeg altså startet maskinen etter 4 avstegninger på 11 minutter. Den lager en liten poppelyd når den stenges, men den lyden er ikke uvanlig, den kommer reglemessig når maskinen er uten strøm og den lager samme lyden når jeg selv skrur av maskinen og har gjort dette siden den ble formatert i vår. Er avstengningen av seg selv som er ny.... Den er nettopp startet, så viften er ikke overopphetet, den er koblet i strøm og er fulladet. Noen ideer om hva det kan være? Er det selve harddisken som synger på siste verset?
Lutetium 71 Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Det er noe med strømmen, den vil ikke stenge seg selv ned øyeblikkelig om strømmen er iorden. Dårlig batteri? Hvor lang tid bruker den på å lade opp batteriet sånn ca?
Lykkelitenen Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg bruker den skjelden på batteri alene, men de gangene jeg gjør det varer ikke batteriet mer enn max 1,5 timer, MAX. Lader seg opp på greit tidsbruk vil jeg si, men har aldri fulgt med siden den stort sett står i laderen. Mulig det er en kobling ett sted som er løs kanskje?
jita Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 du kan prøve å google laptop merket ditt også å se om noen andre har hatt samme problem. min laptop henger seg i alle spill på ulike tidspunkt, og jeg holdt på i en evighet med å fikse ting med skjermkortet som jeg trodde var problemet. Helt til jeg googler laptopen min og finner ut at det faktisk var en feil fra dell som kom med på veldig mange av samme type laptop. (og selvfølgelig har ikke min garanti lengre)
petterm Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 ville prøvd å ta ut batteriet. Dårlig batteri kan gjøre at maskina oppfører seg rart.
orgus Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Når du starter den på nytt etterpå, er det slik at alle programmer og sånt er likedan som når den slo seg av?
Lykkelitenen Skrevet 11. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2012 Når du starter den på nytt etterpå, er det slik at alle programmer og sånt er likedan som når den slo seg av? jupp, jeg bare skriver inn passord og så er jeg tilbake akkurat der jeg sluttet, alle programmene og nettsidene er oppe som om ikke noe har skjedd. Heldigvis ikke skjedd siden jeg skrev siste post her, men jeg venter bare på at det skal skje igjen
lurine Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Typiske symtptomer på støvdotter på steder støv ikke bør være. http://video.about.com/mobileoffice/How-to-Clean-Your-Laptop.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå