Gå til innhold

Kjeks med ost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg holder på å legge om kostholdet mitt og har byttet ut godteri på lørdag med kjeks og ost. Jeg liker veldig godt de ritz kjeksene, smørt med kremost urter eller hvitløkskremost. Også sammen med frukt, spesielt druer og epler.

Er dette ok? Er der mange kalorier i dette? Jeg spiser en del ost på kjeksene, og kan finne på å spise en hel kjekspose, så vet ikke helt om det er så sunt jeg altså

Anonym poster: 71da9041c0955b875ffc02809170e41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke dette er så veldig sunt. Om jeg husker riktig ligger 100g ritzkjeks på rett over 500 kcal, og i en pakke er det 200g. Det vil si at du får i deg over 1000 kcal bare fra kjeksene alene om du spiser en hel pakke. Kremosten er jeg ikke sikker på, men det er heller ikke av det sunneste man kan spise i store mengder.

Skrevet

Det er 200 g kjeks i en pakke, 496 kcal per 100 g. En del fett. Er jo en del kcal i ost også, men vanskelig å anslå når man ikke vet hvor mye du spiser av den. Du kan jo veie og regne ut :)

Vil vel ikke akkurat si det er sunn snacks i store mengder.

Frukt er greit (fruktsalat med mager vaniljekesam er kjempegodt, og sunt!).

Hva med å bytte ut kjeksen med noen sunne knekkebrød? Eller en sunnere type kjeks? :)

Skrevet

Det finnes grovere kjeks også.

F.eks de tynne rug-kjeksene, husker ikke hva de heter. Rød pakke, i hvert fall :P

Skrevet

Hva med å bytte ut kjeksen med noen sunne knekkebrød? Eller en sunnere type kjeks? :)

Eller spise vanlig ost og kjeks, men mindre porsjoner?

Tok litt tid å venne seg til for meg, men fungerer nå mye bedre for meg enn å prøve å bytte ut alt mulig rart med sunnere og gjerne mye kjedeligere alternativer. Spiser masse sunt og godt vanligvis, og unner meg noe usunt og godt innimellom. Men - det er jo sånt som fungerer for meg, vi er jo forskjellige. :)

Anonym poster: 80df170c79dd0300df574ad25d8f9bf7

• Liker 1
Skrevet

Eller spise vanlig ost og kjeks, men mindre porsjoner?

Tok litt tid å venne seg til for meg, men fungerer nå mye bedre for meg enn å prøve å bytte ut alt mulig rart med sunnere og gjerne mye kjedeligere alternativer. Spiser masse sunt og godt vanligvis, og unner meg noe usunt og godt innimellom. Men - det er jo sånt som fungerer for meg, vi er jo forskjellige. :)

Selvfølgelig, det er jo det letteste (bortsett fra at det ER vanskelig å slutte å spise ritz :fnise: !).

Men det er ikke sikkert man sparer noe kcal-messig på å spise ost og kjeks fremfor godteri, hvis det var det som var poenget Jeg er enig med det at det bør være plass til ordentlig og "usunn" kos ( i passelige mengder) i et sunt kosthold!

Skrevet

Absolutt enig i det Safira skriver på slutten her =) Har selv lagt om til et sunnere kosthold for ei stund sida, men på helg(fredag og lørdag kveld) kjøper jeg meg gjerne både potetgull og brus for å kose meg, men da holder jeg det til de to kveldene. Resten av uka spiser jeg normal og sunn mat uten å spise godteri og snacks. Vekta går fortsatt nedover selv om jeg "skeier ut" litt iblant.

Skrevet

Det er sunt for forbrenningen å spise litt mer hvis man er på en s.k. diett, en eller to dager i uken, men er mer bekymret over saltinnholdet både i kjeksen og i de ostene jeg antar jeg vet du refererer til. Det kan være effektivt å lure forbrenning ved hjelp av å spise normalt en dag, ha minst en dag ukentlig der man skeier ut, og bruke de tre fire andre dagene til å venne seg til å være sulten, det vil si; spis sunt, tenk magert og sørge for å få i seg bare sunne ting.

Hadde satset på blåmuggost, og alt en ostedisk kan by på, sammen med både agurk, bær,rømme, modne tomater, oliven, gulrotbiter, paprika...

Det er lov å kose seg.

Skrevet

Det er sunt for forbrenningen å spise litt mer hvis man er på en s.k. diett, en eller to dager i uken, men er mer bekymret over saltinnholdet både i kjeksen og i de ostene jeg antar jeg vet du refererer til. Det kan være effektivt å lure forbrenning ved hjelp av å spise normalt en dag, ha minst en dag ukentlig der man skeier ut, og bruke de tre fire andre dagene til å venne seg til å være sulten, det vil si; spis sunt, tenk magert og sørge for å få i seg bare sunne ting.

de påstandene der får du nesten komme med litt dokumentasjon på tror jeg, for det høres litt ut som noe du har funnet på selv. Eller hørt av noen som har funnet på det selv.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...