Gå til innhold

Barn nummer 1 i fosterhjem, hva med nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En innenfor vennekretsen har fått seg ny dame, hun har et barn ifra et tidligere forhold som er tatt av barnevernet og havnet i fosterhjem.. Nå planlegger disse to navn på barn de skal få osv..

Jeg lurer derfor på - er det ikke en stor risiko for at barn nummer to også havner i barnevernets krets når et er? Selv om det er en annen far..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et alternativ er at de er vurdert skikket til omsorg når de får nummer 2, mens nr 1 blir i fosterhjem av ulike grunner som tilknytting, at fosterforeldre har bedre ressurser mtp. barnets utfordringer, etc.

Det kan også hende at far er egnet til omsorgen, og selv om ikke mor er det, og det blir vurdert som bra nok.

Jeg ville spurt foreldrene jeg, dersom du er nysgjerrig eller bekymret:)

Skrevet

Takk for svar! Håper virkelig ikke det for hans del, det fortjener han ikke..

Dama har vært innblandet med en type som har drevet med narkotiske stoffer og da ble sønnen hennes tatt ifra grunnet denne mannen og at det var "rotete" hjemme. Og hun valgte heller han istedenfor sønnen.. Og i mitt hode er det noe som ikke stemmer- barnet kommer alltid først!!

Skrevet

jeg kjenner et tilfelle der barn nr 2 ikke kom i fosterhjem, men som virkelig hadde trengt det. ser hvor skadet barnet er naa mange aar senere.

Anonym poster: cdfb79b493dacc509392d33c39fc7fc5

Skrevet

Fatter ikke folk som gidder å involvere seg men noen hvis barn er under barnevernets omsorg - OG vurdere å få barn med dem selv? Det finnes nok av ordentlige mennesker i verden, så hvorfor nøye seg med smulene, sier jeg bare.

Skrevet

Det er jeg helt enig i.. Skjønner ikke at han vil dette mtp at hun allerede er i barnevernets systemer. Men de sier at de har undersøkt det og at de ikke blir tatt fra ungen om de får et.

Han skulle nok funnet seg ei ordentlig dame uten slik bakgrunn.

Skrevet

Jeg kjenner en som mistet barn nr 1. Da hun ble gravid igjen ble det satt visse krav til henne for at hun skulle få lov til å beholde dette barnet, bl.a. at hun gikk fra barnefaren. Dine venner vil nok få oppfølging fra barnevernet, men det vil ikke automatisk miste barnet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om noen som hadde barn nr 1,2 og 3 hos fosterforeldre, men fikk beholde (utrolig nok, jeg vet hvordan det var i det hjemmet) nummer 4, 5, 6 og 7.

Skrevet

Vårt fosterbarn har to yngre søsken som ikke har vært under barnevernet. De hadde en annen far enn vårt fosterbarn.

Jeg synes det er så stygt å kalle mødre som ikke greier omsiorgsoppgaven for "smuler", og generelt nedvurdere dem som mennesker. Det er alltid en grunn for at mennesker er som de er, og handler som de gjør. Mamma'n til vårt fosterbarn har hatt en oppvekst jeg ikke unner noen, og har ikke lært de tingene som virker som de største selvfølgeligheter for de fleste av oss. Hun måtte greie seg selv gjennom hele oppveksten, som offer for en mamma som utsatte henne for grov omsorgssvikt, og et barnevern som aldri forsto alvoret fullt ut. Jenter som henne burde kanskje ikke få barn, men hvem har selvinnsikt nok til å innse noe sånt? I hvert fall ikke jenter som dette! Dessuten er det å reprodusere seg en sterk og naturlig dritf i oss mennesker. Noen ganger skjer det jo også utilsiktet. Vi vil alltid ha barn som havner som saker i barnevernet, og det får vi jo bare forsøke å gjøre det beste ut av.

Anonym poster: d7dcb2561ea06023b1ad3f6502c52c31

• Liker 14
Skrevet

Mitt barn har et eldre søsken i fosterhjem. Min mann, barnas far, var tidlig i tyveårene og svært umoden da eldste kom til. Eldstes mor var heller ikke skikket som omsorgsperson. Min mann er nå midt i tredveårene og høyst skikket til å ta vare på vår lille. Folk modnes og forandrer seg gjennom livet, tro det eller ei!

Min mann er ikke smuler som andre har kastet vrak på, og jeg er ikke dum som har valgt ham som livspartner og far til mine barn!

Anonym poster: 45a3ad3d4c595a8a6df714fca1061ba8

• Liker 1
Skrevet

Ei jeg kjenner taklet ikke alenemorstilværelsen, så eldstemann er i fosterhjem. Nr. 2 er baby enda, og bor hos foreldrene sine (ungene har samme far). Eldstemann har jevnlig samvær med foreldrene sine, men dersom han skal flytte til foreldrene, vil han måtte bytte skole, venner og fritidsaktiviteter i tillegg til daglige omsorgspersoner, og det blir en for stor omveltning per nå.

Anonym poster: 7a4ca8ccc2d2658fb3b5e4084bfe06c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...