Gå til innhold

Betatt av en som venninna mi var forelska i før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis som er en kjempebra fyr. Han er kjekk, snill, kul, omtenksom, ferdig utdannet og egen leilighet osv, alt jeg ser etter i en fyr. Og vi har så sykt bra kjemi. Kan snakke og snakke og snakke, noe jeg setter ekstremt stor pris på i en gutt, siden det er så få ganger jeg finner noen som er sånn.

Problemet er at venninna mi er/har vært veldig god venn med han lenge, og hun hadde et major crush på han for noen år siden. Hun var veldig forelska, og ble nok ganske skuffa da det ikke skjedde noe mellom dem. Jeg føler derfor det er litt off-limit for meg å gjøre noe med denne kontakten/kjemien til denne gutten. Jeg vet at han føler ca det samme for meg, det har han sagt. Hva ville dere gjjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maneater?
Skrevet

Hør med venninnen din om hva hun mener om det? Kan godt være at hun har kommet over han.

Skrevet

Spør veninna di om det er ok, vel?!

Anonym poster: 9fecb959d1f07eb3b521a554f8fef110

Skrevet

Spør venninna di. Om det ikke er greit for henne - så er det ikke greit. Greit, han er ikke akkurat en ex, men har hun hatt dype følelser for ham så kan det føles som et stort svik og såre henne dypt dersom du begir deg utpå dette her nå uten å høre med henne først.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, det var visst stor enighet her. Kanskje litt for enkelt svar på dette spørsmålet. Jeg synes bare det er veeldig ekkelt å spørre henne om det.

Skrevet

vel hvis du ikke prater med henne om det og bestemmer deg for å gå for han, så kommer det nok til å bli mer ekkelt enn hvis du bare spør henne før du gjør noe som helst.

Skrevet

Hehe, det var visst stor enighet her. Kanskje litt for enkelt svar på dette spørsmålet. Jeg synes bare det er veeldig ekkelt å spørre henne om det.

Kommer helt an på hvor gode venninner dere er, vil jeg si. Hvis dere er nære venner; da bør du gi beskjed. Samtidig så vet du vel litt om hennes sivilstatus atm, hvis hun er sammen med en ny/har noe på gang med en ny/har hatt andre store forelskelser siden han her, da er hun sikkert over han for lenge siden. Da er det ikke noe skummelt å spørre vel? Du får sikkert et positivt svar i så fall.

Det finnes uansett ikke noe enkelt svar på det du spør om. Dersom hun IKKE synes det er greit at du treffer han (gitt at dere er nære venner og meningen hennes faktisk har mye å si for deg), da bør du rett og slett se om gutten og det du føler for han er verdt det.

Noen forelsker seg ofte, andre så og si aldri. Hvis dette er noe spesielt for deg, så nevn det for venninnen din.

Dumt med drama. Men dumt å være ulykkelig forelsket også. :)

Jeg ble sammen med eksen til en (sånn passe god) venninne en gang. Var hun som dumpet han da - så blir kanskje en litt annen situasjon. Han og jeg var sammen i mange år. Vennskapet med venninnen min røk dessverre - hun drev og maste på han om å få han tilbake etter at han og jeg var blitt sammen. Det kan bli et sirkus. I mitt tilfelle fikk jeg noen fantastiske år med en flott gutt mot en litt ustabil venninne som jeg ikke hadde så mye med å gjøre uansett (og enda mindre etter at hun gikk bak ryggen min).

I krig og kjærlighet.....

Skrevet

det er egentlig none of her businnes etter min mening men...

Skrevet

Kommer helt an på hvor gode venninner dere er, vil jeg si. Hvis dere er nære venner; da bør du gi beskjed. Samtidig så vet du vel litt om hennes sivilstatus atm, hvis hun er sammen med en ny/har noe på gang med en ny/har hatt andre store forelskelser siden han her, da er hun sikkert over han for lenge siden. Da er det ikke noe skummelt å spørre vel? Du får sikkert et positivt svar i så fall.

Det finnes uansett ikke noe enkelt svar på det du spør om. Dersom hun IKKE synes det er greit at du treffer han (gitt at dere er nære venner og meningen hennes faktisk har mye å si for deg), da bør du rett og slett se om gutten og det du føler for han er verdt det.

Noen forelsker seg ofte, andre så og si aldri. Hvis dette er noe spesielt for deg, så nevn det for venninnen din.

Dumt med drama. Men dumt å være ulykkelig forelsket også. :)

Jeg ble sammen med eksen til en (sånn passe god) venninne en gang. Var hun som dumpet han da - så blir kanskje en litt annen situasjon. Han og jeg var sammen i mange år. Vennskapet med venninnen min røk dessverre - hun drev og maste på han om å få han tilbake etter at han og jeg var blitt sammen. Det kan bli et sirkus. I mitt tilfelle fikk jeg noen fantastiske år med en flott gutt mot en litt ustabil venninne som jeg ikke hadde så mye med å gjøre uansett (og enda mindre etter at hun gikk bak ryggen min).

I krig og kjærlighet.....

Takk for svar:D Problemet er at hun aldri har hatt kjæreste i sitt voksne liv. Og hun var ganske lei seg da han (som jeg nå liker) aldri følte det samme for henne. Hun har heller ikke møtt noen og hatt noe seriøst etter dette. Og hun sliter også litt med humør (depresjon eller noe i den duren), så blir enda verre å ta det opp med henne..

Skrevet

Takk for svar:D Problemet er at hun aldri har hatt kjæreste i sitt voksne liv. Og hun var ganske lei seg da han (som jeg nå liker) aldri følte det samme for henne. Hun har heller ikke møtt noen og hatt noe seriøst etter dette. Og hun sliter også litt med humør (depresjon eller noe i den duren), så blir enda verre å ta det opp med henne..

Hvis dette er en ego-tripp for deg så bør du da heller holde deg unna.

Skrevet

Du rapper ham ikke akkurat ut av favnen hennes, men du bør snakke med henne før du gjør noe, eller la være å gå videre med ham.

Skrevet

Hvis dette er en ego-tripp for deg så bør du da heller holde deg unna.

Egotripp er å ta i litt da. Jeg liker jo fyren. Hvis det hadde klaffet skikkelig ect. er det jo veldig kjipt å aldri kunne gå videre, bare fordi hun har hatt en crush.. Men jeg vet jo at jeg må snakke med henne om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...