CecilieGaga Skrevet 25. oktober 2012 #1 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei! Jeg skal ha en geografiprøve i morgen, og i den sammenheng lurte jeg på om det er mulig at global oppvarming fører til overbefolkning? Jeg tenkte at siden global oppvarming fører til klimaflyktninger, er det da mulighet for at disse flyktningene blir så mange at det blir overbefolkning?? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 25. oktober 2012 #2 Del Skrevet 25. oktober 2012 Det kan føre til lokal overbefolking men ikke global, sjangsen er at viss miljøet viklig går til helvete pga. global oppvarming vil hundrevis av millioner om ikke milliarder dø, Det hele kommer ann på infrastrukturen, de landene som blir hardes rammet av oppvarmingen er også dem som har minst infrastruktur, veldig mange land i afrika har allerde stor vannmangel, blir det mer tørke der, vil mange dø, noen vil kanskje prøve å flykte men det er vansklig hvor de skal gå, noen prøver kanskje å komme til sørafrika, de landet sør for sahara som har best infrastruktur, men det landet har nok problemer fra før og viss milloner av klima flyktinger kommer dit vil landet falle sammen. I afrika har de ikke så mange andre steder å gå, pga. sahara ingen som bare går på beina over lever den turen gjennom ørkenen for å komme til nord afrika eller midøsten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieGaga Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 25. oktober 2012 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #4 Del Skrevet 26. oktober 2012 Overbefolkning har vi jo i Europa allerede. Klimaflyktninger har vi også fra land som Somalia og Pakistan. Mulig overbefolkningen i Europa vil øke pga klimakrisen Anonym poster: 5e37d02db987b5357e7924013665b392 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå