Gå til innhold

Lesebrett primært for .pdf-filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må lese rundt 7 lange .pdf-artikler i uken i et år. Det er uaktuelt å printe ut så mye, og det å lese på en liten MacBook er både vondt for øynene og lite mobilt.

Hvilket lesebrett bør jeg velge? Tilgangen til engelskspråklige eller norske bøker er altså ikke så viktig.

Jeg googlet Kindle + pdf files og fikk noen treff på at Kindle ikke støtter dette? Jeg var helt sikker på det, så nå ble jeg forvirret.

Anonym poster: feb3f766889e31a95d10d65796815089

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du ser her støtter 2. generasjon Kindle .pdf-filer.

Skrevet

Har fått den nå og skjønner ikke bæret. Lader via USB, men jeg kan ikke overføre filer fordi den ikke dukker opp på dataen min som et objekt. Og jeg får ikke registrert den fordi den ikke vil koble til nettet mitt (passordet er liksom feil, men passordet mitt er superlett à la 'vann' så det er garantert ikke feil), og når jeg prøver å lese brukerhåndboken på Kindle så hopper den bare til forsided, den vil ikke bla videre eller la meg lese noe, enda den sier jeg må bla. AGH.

Anonym poster: feb3f766889e31a95d10d65796815089

Skrevet

Hvilken Kindle er det?

Last ned Calibre ( http://calibre-ebook.com/ ), installer og koble til kindle til maskinen mens calibre er åpent. Etter en liten stund skal Calibre gjenkjenne brettet. Du kan legge PDF-ene til i Calibre-biblioteket, så er det bare å høyreklikke på dem og velge send til hovedminne (send to main memory).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...