Birgitte Skrevet 29. februar 2004 #1 Skrevet 29. februar 2004 Drikker du mye kaffe? Og i så fall liker du den best kokt eller traktet? Presskanne? Mede eller uten steamet melk? Etter at jeg sluttet å røyke, er jeg blitt ei skikkelig kaffekjerring. Mest på trass, faktisk. Jeg skal ha noen laster. Jeg drikker for mye kaffe. Tipper på sju kopper daglig. De fleste er gjort på moccamasteren. Men ønsker gjerne å få til flere på kjelen, synes det er innmari godt med god gammeldags kokekaffe!
-Fisken- Skrevet 29. februar 2004 #2 Skrevet 29. februar 2004 Jeg må ha kaffe om morgenen. Drikker en stor kopp. I helgene elsker jeg å kose meg med kaffe før frokost, men midt i ukene drikker jeg den mens jeg sminker meg. Det må være pulverkaffe! Er ikke noe glad i traktekaffe. Ellers drikker jeg kaffe når jeg er på café, kaffe latte.
Gjest Lea Skrevet 29. februar 2004 #3 Skrevet 29. februar 2004 Jeg er alt-drikkende nesten. På jobb går det mye i traktekaffe, ettersom det ikke er noen alternativer. Hjemme bytter jeg på Moccamaster, espressommaskin og frysetørret. Det er bare jeg som drikker kaffe her hjemme, så den frysetørrede er god å ha. Liker ikke så godt melk i kaffen min. Men når jeg er på kafe kan jeg godt drikke en Mocca. Er mest glad i sterk, svart kaffe. Aller helst espresso. Vet ikke hvor mye kaffe jeg drikker egentlig. Varierer vel ganske mye. På jobb blir ofte kaffen stående i koppen til den er kald, så av 4 kopper kaffe, så går nok 1-2 kopper i vasken. Vil tro at det går med alt fra 2 til 8 kopper på en dag. :-?
Redhead Skrevet 29. februar 2004 #4 Skrevet 29. februar 2004 Drikker mye forskjellig kaffe, men det blir mest traktekaffe. Lage egentlig sjeldent kaffe hjemme, mest i helgene eller dersom vi får besøk. På jobb drikker vi kaffe om morningen + en kaffepause tidlig på ettermiddagen. Er ikke så glad i kaffe latte (blir for mye melk), men cappuccino er godt. Espresso med mye sukker er også godt.
LilleMy Skrevet 29. februar 2004 #5 Skrevet 29. februar 2004 Til vanlig drikker jeg en 7-8 kopper kaffe (kaffe latte) daglig. Nå - etter en død-periode på kaffe i beg. av svangerskape,t er jeg oppe på 3-4 kopper latte om dagen.... KAFFE ER KOS!
Tusenfryd Skrevet 1. mars 2004 #6 Skrevet 1. mars 2004 Jeg bruker som regel presskanne hjemme. Har espressomaskin også, men glemmer liksom å bruke den - der den står midt på benken... Trakteren er stuet bort et sted jeg ikke husker en gang. Det blir som regel to små kopper om morgenen og kanskje en i løpet av dagen, da gjerne espresso, men jeg skal liksom kutte ned litt på koffeinen da, og da kan jeg jo begynne med å kjøpe decaff?
Midnattsol Skrevet 1. mars 2004 #7 Skrevet 1. mars 2004 Ikke så ofte. En kaffe latte i ny og ne. Kjempegodt med kokos-sirup, sjokolade/mint-sirup, kanel-sirup eller noe annet godt.
smile Skrevet 1. mars 2004 #9 Skrevet 1. mars 2004 Det går litt i rykk og napp. Noen ganger i uka blir det svart kaffe fra trakteren. Da må jeg ha noe godt i tillegg. Svart kaffe alene er ike godt, men en cappucino fra kaffemaskinen min er å foretrekke!
Elze Skrevet 1. mars 2004 #10 Skrevet 1. mars 2004 Drikker vel en 3-5 kopper om dagen. Må ha kaffe så fort jeg våkner, hvis ikke får jeg vondt i hodet av abstinens. En smule avhengig med andre ord :oops: Hjemme lager jeg helst kaffe i presskanne, sterk og god, helst laget av hele kaffebønner som jeg maler selv. Er også veldig glad i espresso, men pleier ikke lage det hjemme så ofte. Kaffe fra kaffetrakter synes jeg ikke er noe godt, da vil jeg heller ha pulverkaffe. Kaffe med steamet melk i drikker jeg bare på kafé, og bare hvis jeg er litt småsulten, eller har lyst til å få kaffen til å vare litt lenger enn en espresso. På jobb blir det kaffe fra automat, den er ikke så aller verst faktisk.
Rannva Skrevet 1. mars 2004 #11 Skrevet 1. mars 2004 Kaffe er vondt.... Til nøds en mocca en gang i mnd..
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #12 Skrevet 1. mars 2004 Traktekaffe prøver jeg å unngå, synes det smaker ekkelt. Hjemme lager jeg kaffe på presskanne, og jeg har også en minikanne stående på jobb. Ute på kafé drikker jeg gjerne espresso. Kaffe med melk (café au lait, caffe latte osv) drikker jeg aldri Men jeg drikker ikke kaffe hver dag, kanskje 4-5 kopper/uke?
~umulia~ Skrevet 1. mars 2004 #13 Skrevet 1. mars 2004 Liker all slags kaffe, jeg er en skikkelig kaffe kjerring. Jeg prøver å unngå frysetørret kaffe så godt jeg kan, ikke fordi det smaker vondt, men fordi den missfarver tennene, og selv tannleger har problemer med å få fjernet det belegget.
Moonchild Skrevet 1. mars 2004 #14 Skrevet 1. mars 2004 Jeg legger nok igjen noen lønningskroner hos byens kaffebarer (helst Stockfleths eller Kaffebrenneriet). Drikker presskannekaffe med varm melk hjemme og pulverkaffe på tur. Er dessuten VELDIG glad i te, og drikker en del kopper om dagen... :-)
Christy Skrevet 1. mars 2004 #15 Skrevet 1. mars 2004 Drikker mest traktet kaffe, skal vi se det blir vel 2-3 kopper om dagen. Men klarer meg fint uten og da..Drikker helst Latte eller Espresso. Eller sterk svart kaffe uten noe i..
Suzy Skrevet 1. mars 2004 #16 Skrevet 1. mars 2004 Jeg drikker traktekaffe - en to-tre kopper på morran, gjerne en etter lunsj og et par til kvelds. Drikker MYE kaffe :oops:
Dødspingvinen Skrevet 1. mars 2004 #17 Skrevet 1. mars 2004 Er egentlig kaffoman, som jeg kaller det. Traktekaffe, eller kaffe fra presskanne, alt ettersom. Men i det siste har jeg begynt å føle meg litt uggen når jeg drikker kaffe, og det gjør meg sur det :evil: Det er så mye annet der ute jeg heller kunne blitt dårlig av, liksom..
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #18 Skrevet 1. mars 2004 Til nøds en mocca en gang i mnd.. Samme her... Jeg er kakaoman, men en mocca i ny og ne går fint dersom jeg trenger en oppkvikker. Magen protesterer dersom jeg drikker mer en en kopp.
Fakse Skrevet 1. mars 2004 #19 Skrevet 1. mars 2004 Kaffe er godt, men jeg lager det ikke hjemme til hverdags. Drikker det når jeg er på besøk eller på cafe. Foretrekker da espresso, kanskje med litt melk (cortado). Latte og sånn er for de som ikke egentlig liker kaffe Hjemme går de stort sett i te, det er litt mildere for magen.
Gjest Emera Skrevet 1. mars 2004 #20 Skrevet 1. mars 2004 Drikker omtrent to kopper kaffe om dagen. Det er bare jeg som drikker kaffe her i huset, så jeg har en liten presskanne som jeg bruker. Ellers elsker jeg å sitte på kafé med en latte eller cappucino. Herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå