Gå til innhold

Hvordan få HALLOWEENsminken til å sitte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan få sminken til å sitte?

Jeg tenker å sminke hele ansiktet - hvordan få tilat den ikke bare gnis ut utover kvelden?

Er det en spesiell type sminke man burde bruke til slikt (typ. teatersminke, ansiktsmaling ol??), eller finnes det gode produkter for 'hold'? Ønsker ikke å bruke en formue på denne kvelden heller, men vill ha litt all right hekse/vampyr/dukke-sminke etc...

Tips?

Anonym poster: 2bc63a19288dbbd342ff158e3801f89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god primer under vil nok hjelpe en hel del, og jeg signerer pandabear sitt forslag om setting sprayen fra UD, den er veldig god :)

Ellers er ikke teatersminke så dumt, faktisk, den er jo designet for å sitte som limt gjennom en hel forestilling under brennheite lyskastere og med mye bevegelse. Eneste da er jo at du må skaffe produkter som du muligens ikke kommer til å bruke så mye ellers, det er produkter som er beregnet på en helt annen bruk enn skjønnsminke.

Hvis du vil ha konkrete tips, kan jeg anbefale Grimas sine paletter, de har jeg veldig god erfaring med.

For sceneblod, om du vil ha det, er Dempsey's sitt helt supert, det ser skremmende ekte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carousel

Styr unna lekebutikksminken, så er du langt på vei! Den er ofte dårlig pigmentert og inneholder nesten bare voks, som smelter av. Får du ikke tak i annet, så husk å legge flere tynne lag, og bruk et pudder evt. en settingspray over.

Skal du bruke sort, kan du øve deg litt foran speilet og bruke f.eks en gelliner framfor vanlige voksbaserte produkter. En gelliner sitter omtrent som støpt når den tørker, men må blendes raskt. Og bruk gjerne en kjempelys foundation med litt hvitt pudder over fremfor hvit billigsminke. Bor du i Oslo, så kan du alltids sjekke ut visage, en sminkebutikk som selger masse spesialsminke. Ikke er det så dyrt der, heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...