Gjest TS Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Er ei jente på 22 som skal flytte sammen med kjæresten min. Han eier en veldig fin leilighet, og jeg er der hele tiden. Jeg bor hjemme nå pga studier. Vi har diskutert en hel del,fordi han eide den sammen med eksen før. Vi har nå tatt bort det meste av hennes ting, men sofa, spisebord,seng osv står enda. Dette hadde de sammen. Vi har kjøpt masse ting som gjør leiligheten til "vår", men jeg sliter alikevel med tanken på eksen. De bygde leiligheten sammen, og hun vil ha han tilbake. Hun har gjort utrolig mye vondt mot meg og kjæresten min, og vi har kranglet mye pga henne. Han sier han vil gjøre alt for at jeg skal trives der, og vi prøver så godt vi kan, med ting som betyr noe for oss. Alikevel føles det for meg at noe mangler, og jeg vil at vi skal kjøpe vårt eget, gjerne et hus nå som vi er to, for da kan vi har fremtiden der også, med unger osv.. Jeg har virkelig IKKE lyst til å bo der han eide med henne, men han ønsker å bo der pga plassen.. Det har som sagt blitt mye dikusjoner, da hun kom inn i leiligheten en gang jeg var der fordi hun nektet å gi fra seg nøkkelen etter bruddet, og han måtte kjørpe henne ut for å skifte lås osv.. Jeg har rett og slett dårlige minner, og jeg føler det er DERES leilighet.. Er jeg urimelig dersom jeg sier jeg ikke vil bo der? Jeg er der jo hele tiden, sover i "deres" seng osv.. Men jeg vil alikevel flytte sammen med han i VÅRT hus.. Synspunkter?
orgus Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Det er jo ikke alltid "bare" å selge leilighet å kjøpe hus heller da. Kommer jo an på mange faktorer. At du ikke føler deg hjemme når du flytter inn på den måten skjønner jeg godt. Synes uansett at problemet burde kunne løses ved at dere innreder på nytt sammen, slik at du føler at du har bestemt mer av både farge og form. At du "krever" å selge og kjøpe nytt på tross av dette synes jeg er urimelig. 1
metempsychosis Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Skjønner deg godt jeg òg Er det ikke en mulighet (med vente på noe annet) å bytte ut alt som var "deres", male eller tapetserere på nytt?
Gjest ts Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Tusen takk for fine svar.Er glad noen forstår meg, får så dårlig samvittighet når jeg føler jeg krever for mye.. Vi skal innrede, og vi har allerede gjort veldig mye, men alikevel så greier jeg liksom ikke gi slipp på den ekle følelsen.. Spesielt siden det har vært mye styr der, og hun nektet å skifte adresse slik at vi fikk posten hennes osv. Så har hun sendt mye sms til meg om diverse ting som er hennes i leiligheten, hun har kommet på døra i sinne osv.. ts
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Tusen takk for fine svar.Er glad noen forstår meg, får så dårlig samvittighet når jeg føler jeg krever for mye.. Vi skal innrede, og vi har allerede gjort veldig mye, men alikevel så greier jeg liksom ikke gi slipp på den ekle følelsen.. Spesielt siden det har vært mye styr der, og hun nektet å skifte adresse slik at vi fikk posten hennes osv. Så har hun sendt mye sms til meg om diverse ting som er hennes i leiligheten, hun har kommet på døra i sinne osv.. ts Forstår at du reagerer på henne, men dette har skjedd og er fortid nå? Å selge og kjøpe nytt koster penger, meglerhonorar, tinglysning osv. Sett grenser for henne hvis hun starter bråket på ny. Skriv opp enkeltepisoder, ikke slett meldinger og si at hun blir anmeldt om hun fortsetter. På den annen side kan man forstå hvis du var grunnen til at det ble brudd, selv om slik oppførsel sier alt om henne og ingenting om deg. Ikke utfra det du skriver. Hvorfor lar du en eks ødelegge hvis dette er fortid og ikke noe som gjentar seg også i dag? Anonym poster: 3ecf3f97dc64f77408050401b30fe9a2 1
Gjest ts Skrevet 25. oktober 2012 #7 Skrevet 25. oktober 2012 Forstår at du reagerer på henne, men dette har skjedd og er fortid nå? Å selge og kjøpe nytt koster penger, meglerhonorar, tinglysning osv. Sett grenser for henne hvis hun starter bråket på ny. Skriv opp enkeltepisoder, ikke slett meldinger og si at hun blir anmeldt om hun fortsetter. På den annen side kan man forstå hvis du var grunnen til at det ble brudd, selv om slik oppførsel sier alt om henne og ingenting om deg. Ikke utfra det du skriver. Hvorfor lar du en eks ødelegge hvis dette er fortid og ikke noe som gjentar seg også i dag? Anonym poster: 3ecf3f97dc64f77408050401b30fe9a2 Ts her. Det var slutt 5 mnd før han møtte meg, men hun vil ikke gi slipp,fordi hun angrer seg. Det gjør hun nok kun fordi hun trodde han skulle lide. Hun har vært et h.... å være sammen med, hun har vært direkte stygg mot kjæresten min , både når de var sammen og i ettertid.. Så jeg sliter endel med å bo i "hennes" leilighet.. Selv om jeg er der hele tiden. Det er dager jeg går hjem fordi jeg ikke takler å være der i lange perioder, fordi jeg ser henne for meg hele tiden..
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #8 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes du er urimelig. Det er snakk om en hel leilighet, ikke bare en genser dere kan gi bort til fretex. Dette handler om vonde følelser overfor henne, ikke om en leilighet. Glem hele dama, kvitt deg med resten av hennes ting, mal et par vegger og vær fornøyd. Anonym poster: d00b0b0f4d9ce3dbe2fd7d117aa3f31d 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #9 Skrevet 25. oktober 2012 Ts her. Det var slutt 5 mnd før han møtte meg, men hun vil ikke gi slipp,fordi hun angrer seg. Det gjør hun nok kun fordi hun trodde han skulle lide. Hun har vært et h.... å være sammen med, hun har vært direkte stygg mot kjæresten min , både når de var sammen og i ettertid.. Så jeg sliter endel med å bo i "hennes" leilighet.. Selv om jeg er der hele tiden. Det er dager jeg går hjem fordi jeg ikke takler å være der i lange perioder, fordi jeg ser henne for meg hele tiden.. Jeg syns du virker bra sjalu ig dramaqueen du også. Og noe bortskjemt. Er ikke bare å selge sånn uten videre. Anonym poster: d00b0b0f4d9ce3dbe2fd7d117aa3f31d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå