Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har igjen fått en helt forferdelig kvise i panna. I midten er kvise"såret", og rundt er huden hoven og øm (omtrent 1,5 cm i diameter). Det er veldig sjenerende, og umulig å sminke over. Ser jo ut som jeg har et voksende horn i panna.

Har flere ganger avlyst planer pga disse kvisene, for ja, det er så ille. Og på lørdag skal jeg noe jeg har gledet meg til lenge, vil ikke føle meg forferdelig da..

Så lurte på om noen andre har hatt sånne kviser? Og om dere har noen tips?

Blir j desperat av det her, og føler jeg har prøvd det meste før. Bacimycin, tetreolje, kjøle ned med isbit (virker der og da, men hevelsen er tilbake 2 min etterpå), leiremaske, osv.. Vet ikke hva jeg skal gjøre. :(

Anonym poster: 653268e49c002c15f46d4f35893c2f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om dette virker, men har hørt at tannkrem skal tørke ut kvisen slik at den forsvinner fortere.

Har også hørt at man kan presse en skive med sitron på, vet ikke hvilken nytte dette gjør men :vetikke:

Skrevet

Er det en kvise som "står utover" eller ligger den langt nedi huden?

Skrevet

Takk for svar dere! Har bare 2 dager på meg, så er redd for å gjøre noe feil..

Hmm, huden står ihvertfall utover, ser ut som jeg har en kul i panna. men den hovne huden er myk og pløsete, og hvis jeg klemmer hardt på den så blir det flatt, men så står det ut igjen rett etterpå.. Også er det et sår i midten i samme høyde... Vanskelig å forklare.

Skrevet

Høres ut som om det er en kvise som ligger under huden. Slike er ofte vonde og ømme, og det er ikke mye å gjøre med dem. Fordi de ligger dypt kan du skade mer ved å klemme på den enn å la den være i fred. Det du derimot kan forsøke er å "masere" den litt, med håp om at den kommer opp slik at du kan klemme den ut, men tviler på at den går vekk på 2 dager uansett. Her i gården kan slike kviser vare i flere måneder...

Skrevet

uffda, da skulle du ha følt hvordan det er å ha et helt ansikt med kviser..

Anonym poster: a9234fc55fd7ffe8c36003034e1e11fb

• Liker 1
Gjest MissLina
Skrevet

Har det samme problemet selv ... :( Men DET som funker er en krem som heter "basiron" som du får kjøpt på apoteket. Den virker utrolig bra og koster kun litt over 100kr, og den varer en god stund. Jeg anbefaler den sterkt. Du går fra å ha en del til å nesten ikke ha noen kviser lenger, kanskje noen få. :laugh: Bruker det selv, funker for meg :P

Skrevet

Har det samme problemet selv ... :( Men DET som funker er en krem som heter "basiron" som du får kjøpt på apoteket. Den virker utrolig bra og koster kun litt over 100kr, og den varer en god stund. Jeg anbefaler den sterkt. Du går fra å ha en del til å nesten ikke ha noen kviser lenger, kanskje noen få. :laugh: Bruker det selv, funker for meg :P

Mange som har suksess med basiron, men jeg føler jegm å komme med et lite, vær forsiktig. Jeg prøvde det selv, og huden min ble grov og ru og så tørr at den begynte å sprekke. Tok en måned før huden begynte å bli normal igjen:S

Anonym poster: 4376cd44cdd634ddc80d9413e7b6b4e5

Gjest MissLina
Skrevet

Mange som har suksess med basiron, men jeg føler jegm å komme med et lite, vær forsiktig. Jeg prøvde det selv, og huden min ble grov og ru og så tørr at den begynte å sprekke. Tok en måned før huden begynte å bli normal igjen:S

Tror ikke det skal skje, har ikke skjedd med meg og jeg har brukt det et par år.. men det varierer sikkert fra person til person

Skrevet

Man skal jo bare smøre den der man har kviser/akne, resten av huden vil tørke ut av den. Det står i pakningsvedlegget (mener jeg...)

Anonym poster: 7e53f5716855f996c0a0b0061ae2625e

Skrevet

Basiron er ikke bra, og vil uansett ikke hjelpe på hevelsen. Det du kan gjøre (og dette er egentlig fy-fy, men er man desperat, så... ) er å ta på bittelitt ibuxgel direkte på kvisen. Det virker betennelsesdempende. Det tørker ut huden på samme måte som Basiron så smør også på rikelig mye fukt.

Anonym poster: 55cf590031ee4b43c04710ae22f8b81b

Skrevet

Du har vel ikke tilfeldigvis pannelugg som du på en eller annen måte kan få dekket over med litt spenner og sånn? :roll: Eller et hårbånd eller noe :tommelsmil:

Kviser er stress, og jeg har prøvd mange typiske "kjerringråd" selv, fungerer visst for noen heldige, men de aller færreste ;/ Men synes ikke det skal stanse deg i å ha det gøy, og kviser føles alltid større og mer synlige ut enn det de faktisk er. Det er jo helt naturlig, ingenting å skamme seg over :) Selv om den ikke skulle forsvinne i tide, så synes jeg du bare skal ignorere den da og kose deg likevel :Hehe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...