Gjest Pepsi89 Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Er det noen som har arrangert bryllup og dåp samtidig? Virker det rart og evt gjøre det?
Gjest 2013 bryllup Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Dette har jeg hørt om flere ganger, så om det passe for dere, så hvorfor ikke? En historie jeg hørte var at familie og venner var invitert i dåp på søndagen. Så de var i kirken på gudstjenesten og dåpen. Etter gudstjenesten hadde brudeparet arrangert det slik at de skulle gifte seg, men dette visste ingen om! (Kanskje de nærmeste). Hadde jeg hatt barn som skulle døpes ville jeg vurdert det!
Furstina Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Jag vet att det förekommer men personligen gillar jag det inte. Jag är inte så förtjust i överraskningsbröllop, jag föredrar att man gifter sig "hemligt" och sen meddelar det och har fest (om man vill), eller att det är ett litet bröllop (om det är det man är ute efter), eller ja.. tar det på annat sätt. Vet familjen om att ni ska ha dåp och bryllup på samma gång, och ni har familj som ska resa långt så är det en praktisk sak. Jag tycker ändå att är något som de ska veta i inbjudan. Jag hade prioriterat ett bryllup högre än vad jag gjort med ett dåp om det hade varit andra saker som krockat i tiden, eller det varit svårt/dyrt att resa,
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har ikke gjort det, men har vurdert å gjøre det når neste barn skal døpes. Jeg ser for meg at det blir en perfekt løsning for oss. Jeg har ikke lyst til å ha noe stort bryllup, med stort fokus på meg. Inviterer de nærmeste til barnedåp, og så overraske de med å gifte oss. Ha et enkelt bryllup/dåpsmiddag etterpå. Anonym poster: 866b76812b0cde299b626c6b58d41d91
Adrianne Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har ikke gjort det, men har vurdert å gjøre det når neste barn skal døpes. Jeg ser for meg at det blir en perfekt løsning for oss. Jeg har ikke lyst til å ha noe stort bryllup, med stort fokus på meg. Inviterer de nærmeste til barnedåp, og så overraske de med å gifte oss. Ha et enkelt bryllup/dåpsmiddag etterpå. Anonym poster: 866b76812b0cde299b626c6b58d41d91 Kjenner meg igjen i innlegget over og vurderer det samme. Vi har vært forlovet siden i mars i år, og ønsker bryllup i 2013. Men jeg klarer bare ikke å sette meg ned å planlegge dette, fordi jeg er så usikker på hvordan vi skal gjøre det. Jeg liker ikke fokuset på meg/oss, taler og alt "dillet" i bryllup (klirring i glass for at brudeparet skal kysse og alt sånn der). Vi venter barn i februar/mars, og tenker at det passer med barndåp i løpet av sommeren. Vi inviterer kun nærmeste famiie og faddere (som er våre beste venner) i dåpen, og vet at alle disse vil komme i kirken også (uavhengig av om vi informerer om at vi skal gifte oss eller ikke). Det er ingen som må reise langt. Tenker å ha en fin middag etterpå, og kaffe og kaker. Så vurderer vi å arrangere en stor uformell fest i etterkant (en annen helg) for venner og familie som har lyst å komme.
ToveM Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Ene tantungen min giftet seg og hadde barnedåp samtidig. Hyggelig det, men måtte jo ut med både bryllupsgave og dåpsgave.
Adrianne Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Ene tantungen min giftet seg og hadde barnedåp samtidig. Hyggelig det, men måtte jo ut med både bryllupsgave og dåpsgave. Men ville du ikke måtte ut med det samme selv om bryllup og dåp var ulike dager?
ToveM Skrevet 27. oktober 2012 #8 Skrevet 27. oktober 2012 Men ville du ikke måtte ut med det samme selv om bryllup og dåp var ulike dager? Sannsynligvis hadde vi ikke blitt invitert i dåpen. (har ikke vært invitert til de andre sin dåp, og har heller ikke regnet med det.)
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #9 Skrevet 27. oktober 2012 AB #4 her Dersom jeg velger et slikt bryllup så vil ingen få beskjed om det på forhånd, så da vil vi heller ikke forvente noen gaver. Helt perfekt løsning for oss Anonym poster: 866b76812b0cde299b626c6b58d41d91
Adrianne Skrevet 27. oktober 2012 #10 Skrevet 27. oktober 2012 Sannsynligvis hadde vi ikke blitt invitert i dåpen. (har ikke vært invitert til de andre sin dåp, og har heller ikke regnet med det.) Aha! skjønner
Furstina Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Tänk på att ni kanske har familj som inte prioriterar ett dåp men kanke hade prioriterat ett bryllup. Jag hade känt mig lurad om jag helt plötsligt befunnit mig på ett bröllop och inte ett barnedåp. Jag hade känt mig obekväm och oförberedd. Min man hade till exempel inte tagit ledigt från jobbet (jobbar turnus) flr ett barnedåp men definitivt för ett bryllup. Man kan ha ett litet bryllup med närmsta familjen ändå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå