greenleaf Skrevet 25. oktober 2012 #1 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei! For en uke siden gikk kontrakten min ut i en barnehage i Oslo kommune. Jeg har to spørsmål ang. dette; 1. Jeg startet i jobb 5 mars, og sluttet 19 oktober. Jeg mottok ikke første lønn før 28 april, med kun èn lønning. Fikk da høre at mars-lønna var "innestående". Når får jeg pengene som jeg jobbet for fra 5 mars til 28 april? (Ringte lønningskontoret - fikk ingen hjelp. Dama sa bare "nei, ikke vet jeg. du får ringe arbeidsgiver". Men er det ikke lønningskontoret jobb å vite den slags?) ... Kan også si at jeg gikk på timeslister fram til ca juni/juli. Etter det fikk jeg fastlønn. 2. Dama på lønningskontoret sa jeg skulle få feriepenger allerede neste måned. Noen som vet sånn ca. hvor mye det blir på? Delvis tallblind, og tariffgreiene til Oslo kommune er jo på sånn ca. uendelig mange sider.. Håper dette var greit leselig, og at noen dere ute forstår problemet mitt. Dama på lønningskontoret gjorde tydeligvis ikke det, så da forsøker jeg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 25. oktober 2012 #2 Del Skrevet 25. oktober 2012 Lønningskontoret må jo få beskjed fra arbeidsgiver om hva de skal betale ut. Sannsynligvis fikk du timebetaling for mars på aprillønna, osv Feriepenger er mest trolig 12 % av feriepengegrunnlaget som står på den siste lønnsslippen din (Dvs brutto inntekt så langt i år om du ikke hadde opptjent feriepenger fra arbeidsgiveren for i fjor. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Del Skrevet 25. oktober 2012 Feriepenger har ikke noe med 'tariffgreiene på Oslo sine sider' å gjøre, feriepengegrunnlaget står på lønnsslippen din. Anonym poster: 30d1138548234f0896cae1771ca9451c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 25. oktober 2012 #4 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei! For en uke siden gikk kontrakten min ut i en barnehage i Oslo kommune. Jeg har to spørsmål ang. dette; 1. Jeg startet i jobb 5 mars, og sluttet 19 oktober. Jeg mottok ikke første lønn før 28 april, med kun èn lønning. Fikk da høre at mars-lønna var "innestående". Når får jeg pengene som jeg jobbet for fra 5 mars til 28 april? (Ringte lønningskontoret - fikk ingen hjelp. Dama sa bare "nei, ikke vet jeg. du får ringe arbeidsgiver". Men er det ikke lønningskontoret jobb å vite den slags?) ... Kan også si at jeg gikk på timeslister fram til ca juni/juli. Etter det fikk jeg fastlønn. 2. Dama på lønningskontoret sa jeg skulle få feriepenger allerede neste måned. Noen som vet sånn ca. hvor mye det blir på? Delvis tallblind, og tariffgreiene til Oslo kommune er jo på sånn ca. uendelig mange sider.. Håper dette var greit leselig, og at noen dere ute forstår problemet mitt. Dama på lønningskontoret gjorde tydeligvis ikke det, så da forsøker jeg her. Feriepengene er 12 % av feriepengegrunnlaget ditt (lønna i år). Lønn for mars skulle du hatt for lenge siden. Har du ikke fått det har nok ikke lønningskontoret fått timelister el andre opplysninger de trenger for utbetaling, så da må du nok kontakte din leder for å sjekke hva som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå