Gå til innhold

"Bryllupsfond"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en merkelig (for meg iallefall) ting på Facebook som var postet av en bekjent og hennes make.. Jeg har tidligere sett at de har forlovet seg, noe som er veldig hyggelig! Det som var postet i går derimot stusset jeg litt på. De la ut en lenke som sa at de skal gifte seg sommeren 201X som de sparer mot og har opprettet et bryllupsfond slik at venner og familie kan sponse de med 50 kr for hver tekstmelding de sender. Dette fordi de ønsker drømmebryllupet med stor D.

Dette er et par som har litt i underkant av 2 millioner i samlet årsinntekt samt leieinntekter (dette vet jeg fordi de har sagt det høyt i flere sosiale sammenhenger), så de har ikke pengeproblemer.

Er dette vanlig??? Å få folk til å sponse bryllupet sitt fordi de ønsker "drømmebryllupet"?? Inviterer man da alle som har "sponset" uansett beløp? Hva med å spare selv? Hva med å ha et bryllup som passer lommeboka? Er dette tigging??

Trodde meningen med bryllupsfond var å gi bort de pengene man får inn til veldedige formål jeg.. (Sånn som kronprinsparet gjorde)! Bare en smule sjokkert her jeg sitter!

Anonym poster: cec11dcd7becbbbdf90fddd6517cfe4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette tigging??

Anonym poster: cec11dcd7becbbbdf90fddd6517cfe4e

Ja

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dæven så genialt! :hoho:

Det skal jeg gjøre neste gang vi vil på en ferie som er dyrere enn vi har råd til. Eller hvis vi vil kjøpe oss et enda større hus og ikke vil betale selv. Ellerno.

Jeg er jo såpass radikal at jeg synes det er helt greit å ønske seg penger i bryllupsgave, men å skulle ha folk til å sponse bryllupet i forkant blir jo helt hysterisk dumt. Hvis de ikke gidder betale, så får de la vær. Det er faktisk helt gratis å bli gift i Norge.

Trodde meningen med bryllupsfond var å gi bort de pengene man får inn til veldedige formål jeg.. (Sånn som kronprinsparet gjorde)!

Trodde jeg også- og akkurat den tanken har jeg veldig sansen for. Men når det veldedige formålet er at Kari og Ola skal slippe å betale selv, så stopper det litt for meg. veldedig anlagt er jeg tross alt ikke.

Edit: sitter her og fniser litt ennå, og ser for meg vordende brud og brudgom tasse rundt på nedre del av Karl Johan sammen med alle rusmisbrukerne: "Harru 50 kroner til bryllupet vårt, eller?" :ler:

Endret av Mafalda
  • Liker 2
Skrevet (endret)

åh gud, nå lo jeg så høyt og brått at jeg spytta litt på telefonen min.

Endret av Pingting
  • Liker 7
Skrevet

Å herregud... Sikker på at det ikke var ment som en spøk?

Skrevet

Å herregud... Sikker på at det ikke var ment som en spøk?

TS her

Det var nesten så jeg trodde det var en spøk selv, men det er nok ikke det! Helt reelt!! At det går an...

Anonym poster: b86257a872d090f5c195b28b82fc76f1

Skrevet

Jeg tror det meste "går an" her på bryllupsforumet på KG?

Derfor: Ble ikke dypt sjokkert av innlegget ditt, men bare "lett rystet".

Skrevet

For å si det pent så hadde jeg ikke sendt disse en tekstmelding til den kostnaden. Da hadde jeg blitt taus.

Frekt synes jeg.

Anonym poster: db4b4be0761a7c6f9744b68252819418

Skrevet

.. er det .... mulig ... ?

Skrevet

Du milde...Hvilke tanker noen mennesker har om seg selv og egen betydning i andres liv! Jeg ville vært litt obs på hvilket nummer de oppgir som su i bryllupsinnbydelsen, tror jeg...

• Liker 2
Skrevet

Du milde...Hvilke tanker noen mennesker har om seg selv og egen betydning i andres liv! Jeg ville vært litt obs på hvilket nummer de oppgir som su i bryllupsinnbydelsen, tror jeg...

hehe, tenkte det samme! Men har jo hørt om enkelte som setter opp fond for di de vil at pengegavene skal gå til WWF (world wild fond) eller en humanitær organisasjon f.eks.. Men bryllupsfond til sponsing av seg selv var jo litt drøyt..

Skrevet

Herregud! Hvis ikke dette er frekkhetens nådegave, hva er det da?!

Nei, nå fikk jeg meg en god latter. Man vet liksom ikke om man skal le eller gråte. Steike, noe så frekt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det er definitivt ikke normalen. Jeg synes ikke man skal belage seg på å få bryllupet sitt sponset av venner og familie via facebook. En ting er hvis foreldre ønsker å bidra, men å få folk til å sende en sms til 50 kr stk for at de skal få dekket bryllupet sitt? Rett og slett latterlig og flaut for deres del. Hva i alle dager tenker deres familie og venner om de når de gjør slikt?

• Liker 2
Skrevet

TS her

De har fjernet det fra Facebook ser jeg, regner med det er på grunn av at noen har reagert negativt. Det var en del som hadde skrevet kommentarer på at dette var "såååå smart" og "såååå bra tenkt" og personen svarte med at det var veldig smart for da kunne mange bidra hver måned med et lite beløp og det kom til å bli veldig mye penger til slutt for de som mottok det..!!! WHAT?

Men som sagt, det er fjernet nå ;)

Anonym poster: b86257a872d090f5c195b28b82fc76f1

• Liker 2
Skrevet

Haha :skratte:

Jeg ville beholdt disse menneskene på Facebook kun for underholdningsverdien. Et par måneder etter bryllupet starer de nok opp "Babyfond" hvor inntekten går uavkortet til "prosjektet" deres. Og vennene deres har den store glede av å vite at den stokke vognen til 10 000, den sponset den 1/50 del av.

Anonym poster: 1cff6c09c7b6bce1fb130f582c5c75b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...