Gå til innhold

Hva gjør dere for å treffe folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en evig singel kvinne på 30 år. Jeg føler at en av grunnene til denne situasjonen er at jeg jo aldri treffer nye folk.

Jeg trener kampsport. Men det er ikke så mange i klubben, og de som er der er opptatte hele gjengen. De er veldig gode venner, så å finne en ny klubb bare for å lete etter en potensiell kjæreste er ikke aktuellt.

Jeg trener styrke, men ikke på studio. Jeg har frivekter hjemme, har ikke bil, så å ta buss til og fra noe studio hadde tatt alt for mye av fritiden min.

Det kryr av menn på jobben, men de er alle eldre enn meg, eller opptatte.

Jeg har ikke så mange venner, og de vennene jeg har treffer jeg aldri nye folk gjennom. Det er aldri fester, mer sånn filmkvelder, og der er det jo bare oss som er. En av dem inviterer til bursdagsfest, men da er det samme gjengen hvert år, og de er alle par.

De eneste folkene jeg treffer er folk som går forbi meg på gaten, butikken, biblioteket, bussen, osv. Men de kommer jeg jo aldri i kontakt med.

Å melde seg på kurs og slikt har jeg sett litt på, men de kræsjer alltid med treningen min. Og å kutte ut treningen er ikke aktuellt - det er det som gir meg mest glede i livet. Jeg meldte meg på et dansekurs, men fikk ikke være med likvel siden alle andre hadde meldt seg på som par og ikke ville danse med andre folk...

Hva gjør dere andre single for å treffe folk?

Anonym poster: 79834f672d07400c4ccf24d7314716c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De eneste folkene jeg treffer er folk som går forbi meg på gaten, butikken, biblioteket, bussen, osv. Men de kommer jeg jo aldri i kontakt med.

Har noen av disse menneskene noen gang vært potensielle kjærester for deg? Altså at du tenkte der og da, han var kjekk, eller han så hyggelig ut? Å si at du aldri kommer i kontakt med disse mennene betyr jo ikke annet enn at du aldri ville gjort noe for å komme i kontakt med dem. Hva hvis du gjorde noe for å komme i kontakt med dem? Hva hvis du satt deg et mål om at du hver uke skulle ha kommet i kontakt med minst 3 nye menn som du ikke har vært i kontakt med før?

• Liker 1
Skrevet

Har noen av disse menneskene noen gang vært potensielle kjærester for deg? Altså at du tenkte der og da, han var kjekk, eller han så hyggelig ut? Å si at du aldri kommer i kontakt med disse mennene betyr jo ikke annet enn at du aldri ville gjort noe for å komme i kontakt med dem. Hva hvis du gjorde noe for å komme i kontakt med dem? Hva hvis du satt deg et mål om at du hver uke skulle ha kommet i kontakt med minst 3 nye menn som du ikke har vært i kontakt med før?

Har gått forbi plenty av kjekke menn diverse steder, ja, men altså, har du noen konkrete forslag til hvordan man tar kontakt med viltl fremmede menn som haster forbi på gaten, så hyl endelig ut...

Det var en fyr på bussen jeg turde smile litt til, men det er ikke lett å bli kjent med folk i rushet... Ikke så greit å prøve sjekke noen opp når hele bussen ser/hører, og man vet man må ta samme bussen hver dag resten av året ;)

Skrevet

Nei det er ikke akkuratt det man vil bli kjent som "hun gale dama som spurte en fyr ut på bussen og fikk avslag" Men samtidig så hadde det vært dødsmorsomt å bli husket som "hun tøffe dama på bussen som turte ta kontakt med en fyr hun likte" Uansett hvordan resultatet hadde blitt.

Jeg tror at grunnen til at mange av oss sliter med å finne kjærligheten er fordi vi ikke tørr ta sjanser. Slike sjanser. Fordi vi bryr oss litt for mye om hva andre vil mene om oss, og ikke de eventuelle resultatene som vi kan skape ved å ikke bry oss.

Har du noen venner som holder på med noe spennende? Som har utstilling, forestilling eller noe? Noen som du kan "reklamere" for? Jeg hadde en kunde for noen måneder siden som på egenhånd fant på en kjempe lur måte å komme i kontakt med damer på, og finne ut om de var intressert. En kamerat av han drev med stand up og hadde fast forestilling hver Torsdag på en pub i byen. Det han her gjorde var at han hadde med seg noen brosjyrer om kompissen som han delte ut når han fant noen han synes var søt.

Han sa bare at "Du, hei, dette høres kanskje litt rart ut, men jeg har en kamerat som driver med standup og nå har vi inngått ett veddemål om at jeg ikke kan klare å skaffe han 10 nye som kommer for å se på showet hans hver torsdag, fordi jeg er så dårlig på å ta kontakt med nye mennesker" Så nå håper jeg at du vil ta med deg noen venner og komme hit en torsdag sånn at jeg kan vinne det veddemålet, og så synes jeg jo at du var veldig søt i tillegg da. :)"

Jeg tror at hvis man bare bruker fantasien litt så kan man finne muligheter til å gi kjekke menn vistittkortet sitt i forbifarten på en uhøytydelig med alikevell "er du intressert så tar du kontakt" flørtende måte.

Hadde du tørt?? Tatt utfordringen??

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en tur på byen!? Litt lettere å snakke med random folk når det er mørkt og ølbrillene gjerne er på?

Sett deg i baren og smil :) Er du litt rappkjeftet, sleng ut noen passende kommentarer når noen kommer for å kjøpe noe, eller snakk med sidemannen/kvinnen. Hun har sikkert en kompis!

Høres ut som du kanskje bor på et lite sted?

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke fordra å gå på byen... Og jeg har aldri blitt kjent med noen der. Det er jo så mye støy at det ikke går an å snakke med folk, og de som prøver å snakke til en er som regel fulle og ekle. For ikke å snakke om musikken... Jeg drikker ikke, liker ikke høy musikk, liker ikke typisk "ute på byn" musikk, liker ikke fulle folk, og liker ikke tettpakkede folkemengder.

Jeg har jo lyst til å møte en mann som har litt til felles med meg. Jeg har ikke lyst på en mann som reker på byn, og jeg har heller ikke lyst til å gi inntrykk av at jeg er en som liker denslags (ikke at det er noe galt i å like det, altså, men jeg vil ikke gi folk inntrykk av at jeg er noe jeg ikke er, så de blir skuffet når det viser seg at jeg bare vil sitte hjemme i helgene :P )

Men spørsmålet er egentlig hva -dere- gjør? Faktisk gjør? Ikke bare hva dere teoretisk mener at andre kan gjøre? Gjerne kom med det også, men jeg vil gjerne høre hva folk gjør som de synes virker.

• Liker 2
Gjest Summers
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Summers
Skrevet (endret)

Men spørsmålet er egentlig hva -dere- gjør? Faktisk gjør? Ikke bare hva dere teoretisk mener at andre kan gjøre? Gjerne kom med det også, men jeg vil gjerne høre hva folk gjør som de synes virker.

Jeg tok faktisk kontakt med en mann på bussen i går etter at jeg sendte deg meldingen, bare sånn for å se om jeg turte å gjøre det selv, siden jeg har sett at andre har stor effekt av det. Selv om han viste seg å være i ett forhold så fikk jeg jo kontakt med han og kom i snakk med han.

Dette er noe jeg kommer til å råde andre til å gjøre fremover for det er faktisk ikke så vanskelig som man tror det er bare en barriere man må komme over. Man merker faktisk ganske raskt om noen er intressert i å små snakke eller ikke.

Jeg føler at veldig mange single heller vil sitte å klage over at de aldri møter noen, enn å faktisk gjøre noe for å møte noen! Synd!

Endret av Nettinettet
Skrevet

Be venner invitere over en kjekk kamerat om dere skal noe :P

Anonym poster: 6b2f997d8df0fe9ffae470148cb31a28

• Liker 1
Skrevet

Et annet godt tips som fungerer er å lage seg en sosial sirkel. Skal forklare det litt bedre senere, men nå må jeg på trening! :D

Skrevet

Et annet godt tips som fungerer er å lage seg en sosial sirkel. Skal forklare det litt bedre senere, men nå må jeg på trening! :D

Jeg er i samme situasjon som TS.

Vil høre om sosial sirkel :jepp:

Anonym poster: 62a8b7e4d70dd593d3744346de05cc5e

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som TS.

Vil høre om sosial sirkel :jepp:

Kommer med innlegg om det etter treningen, lover! :) Er veldig intressant faktisk og noe en av verdens mest annerkjente Dating Coacher tipset om under et kurs jeg tok hos han :)

Skrevet (endret)

OK her kommer tipset om Sosial Sirkel:

Dette er et tips som jeg fikk på et seminar jeg har tatt med Matthew Hussey, søk han opp, har anbefalt han tidligere på forumet også.

I bunn å grunn så handler det om å bli litt mer sosial i det virkelige liv og dermed også få et verktøy til å invitere med nye bekjentskaper til noe uformelt for å bli bedre kjent med dem :)

Du inviterer til en etter jobb pils minimum en gang hver 14 dag på en fast dag og til fast tid. F.eks hver onsdag kl 18.30 til 20.30 Du inviterer vennene dine og ber dem om å ta med seg noen også. Og så ser du på hvem du kunne tenke deg å blitt litt bedre kjent med og inviterer dem også. Kanksje har du en kjekkas på jobben, kanskje har du en du skriver med på en nettdatingside. Inviter dem og be dem ta med seg noen venner også. Når har du ikke bare utvidet sirkelen din med nye bekjente en gang men to ganger ;)

Hvis du treffer en mann på byen som du har kjemi med kan du enkelt invitere han dit ved å si avslappet," vi har en greie annenhver onsdag på..... ta turen hvis du vil og ta gjerne med deg noen også" på den måten blir det ikke en date.. pluss at din verdi blir høy i hans øyne pga den sosiale biten i deg :)

Jeg har ikke testet dette selv men har tenkt til å gjøre det. Ikke fordi jeg vil ha meg en kjæreste, men fordi jeg vil bli litt mer sosial på en helt vanlig ukedag og ikke bare chatte med vennene mine via nettet :)

Endret av Nettinettet
Skrevet

Hva med nettdating?

Anonym poster: a6683eb50df5c3cac9b5a463967ab3db

Skrevet

Det kryr av menn på jobben, men de er alle eldre enn meg

Hvor mye eldre da? MÅ du ha en fyr som er akkurat like gammel som deg?

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke fordra å gå på byen... Og jeg har aldri blitt kjent med noen der. Det er jo så mye støy at det ikke går an å snakke med folk, og de som prøver å snakke til en er som regel fulle og ekle. For ikke å snakke om musikken... Jeg drikker ikke, liker ikke høy musikk, liker ikke typisk "ute på byn" musikk, liker ikke fulle folk, og liker ikke tettpakkede folkemengder.

Det finnes da andre utesteder enn nattklubber med dundrende musikk? Og går man ut en hvilken som helst annen dag enn fredag-lørdag, er det mindre folk og mindre fulle folk. Og snakker man til noen, blir man sett på som mindre rar enn om man prøver å sjekke opp en fyr på Kiwi med en Grandis og 6-pack i handlekurven, noe som signaliserer at han er singel...

Gjest Summers
Skrevet

Sosial Sirkel. :)

Skulle til å skrive at du virker som en proff, men så så jeg signaturen din og det er jo nettopp det du er:-)

Skrevet (endret)

Skulle til å skrive at du virker som en proff, men så så jeg signaturen din og det er jo nettopp det du er:-)

Veldig hyggelig å høre at jeg høres proff ut, for jeg håper jo at jeg har noe å bidra med siden jeg har valgt dette som yrke. Samtidig så er det så ekstremt mye mer å lære, og det er det som gjør jobben min så spennende. Jeg trudde jeg kunne mye før sommeren pga erfaringene jeg har og ting jeg har lært opp gjennom de årene jeg har hatt denne interessen, men etter noen intense måneder med kursing og seminarer og ikke minst mange nye kunder har jeg lært så utrolig mye.

Det er faktisk de jeg gir råd til jeg lærer mest av, for noen ganger prøver vi og feiler sammen og finner ut av hva som fungerer for hver og en.

Endret av Nettinettet
  • Liker 1
Skrevet

Hva med nettdating?

Anonym poster: a6683eb50df5c3cac9b5a463967ab3db

Nettdating er ypperlig å bruke som et verktøy, eller hvis man bor litt utenfor de store byene hvor det ikke er så mange nye mennesker man kan bli kjent med! *nikker*

Skrevet

OK her kommer tipset om Sosial Sirkel. Dere får bare ikke tenke på at jeg er trøtt i trynet etter en hektisk uke når dere ser videoen :P

http://denrette.com/2012/10/26/jobber-du-med-din-sosiale-sirkel/

Som jeg sier i videoen er dette et tips som jeg fikk på et seminar jeg har tatt med Matthew Hussey, søk han opp, har anbefalt han tidligere på forumet også.

Det er mye enklere å forstå hva han mener som jeg formidler videre i videoen derfor jeg lagde den nå. Men i bunn å grunn så handler det om å bli litt mer sosial i det virkelige liv og dermed også få et verktøy til å invitere med nye bekjentskaper til noe uformelt for å bli bedre kjent med dem :)

Du inviterer til en etter jobb pils minimum en gang hver 14 dag på en fast dag og til fast tid. F.eks hver onsdag kl 18.30 til 20.30 Du inviterer vennene dine og ber dem om å ta med seg noen også. Og så ser du på hvem du kunne tenke deg å blitt litt bedre kjent med og inviterer dem også. Kanksje har du en kjekkas på jobben, kanskje har du en du skriver med på en nettdatingside. Inviter dem og be dem ta med seg noen venner også. Når har du ikke bare utvidet sirkelen din med nye bekjente en gang men to ganger ;)

Hvis du treffer en mann på byen som du har kjemi med kan du enkelt invitere han dit ved å si avslappet," vi har en greie annenhver onsdag på..... ta turen hvis du vil og ta gjerne med deg noen også" på den måten blir det ikke en date.. pluss at din verdi blir høy i hans øyne pga den sosiale biten i deg :)

Jeg har ikke testet dette selv men har tenkt til å gjøre det. Ikke fordi jeg vil ha meg en kjæreste, men fordi jeg vil bli litt mer sosial på en helt vanlig ukedag og ikke bare chatte med vennene mine via nettet :)

Hvor bor du? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...