Gå til innhold

Hva slags klær og fottøy passer til en pæreformet kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en typisk pæreformet kropp; ganske tynne armer og overkropp med så og si null bryster, men tar det igjen til gangs rundt hofter og rumpe. Jeg er forsåvidt normalvektig, men kunne sikkert hatt mer muskler og mindre fett.

Sliter med å finne klær og sko som ser greie ut på meg fordi jeg a) har null interesse og kunnskap om slik, og b) synes alt ser bedre ut på de som er høye og smale. Og det gjør det vel forsåvidt også :-P

Hva slags klær og fottøy synes dere passer til en slik kropp? Jeg går stort sett i bukser (jeans) selv om det kanskje hadde sett bedre ut med kjoler eller skjørt.

Kan jeg bruke støvletter om jeg har den rette overdelen til? Jeg synes selv jeg ser helt snål ut med det, hoftene blir liksom dobbelt så brede, men mulig det kan fikses med det rette tilbehøret?

Er i slutten av 30-årene. Liker best litt klassiske eller sporty klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pæreform her også.

Jeg er veldig glad i klær som fremhever hoftene og rumpa mi, så om du er ute etter det kan jeg fint gi noen tips. Om du heller ønsker å balansere er jeg ikke behjelpelig..;)

Skrevet

Jeg er åpen for alle forslag, jeg, Binta Ba!

Skrevet

Jeg har masse om dette på studiene mine faktisk, og det er utrolig hvordan du kan forme kroppen etter eget ønske dersom du går inn for det. Det er akkurat som sminke hvor du i bunn og grunn skyggelegger ansiktet for å fremheve det du er fornød med og duse ned de detaljene du ikke liker. Samme gjelder klær.

Her må du både ta utgangspunkt i form, snitt, mønster og farger. Det er mye å ta hensyn til og jeg foreslår at du enten laster ned noe tutorials fra nettet eller går til innkjøp av en bok. Det finnes masse flotte bøker der ute - har lest en del selv og kom over en fantastisk en som behandler kroppsformene som bokstaver istedet for frukttyper for å kunne gå mer i dybden på det hele. Husker ikke hva den heter, men prøv å søk opp på nettet, dette med bokstaver.

Anyway.

Du vil skape en annen fasong og gi en illusjon om en kropp som ikke er pæreformet. Om det er den ideele timeglassfiguren du er ute etter er det skuldrene jeg ville fokusert først på. Prøv å skap litt bredde der, samt gå til anskaffelse av noe som fremever den midjen du har og gjør den mer synlig. Støvletter går an ja - men her ville jeg prøvd å finne ut hva som er flatterende. Personlig synes jeg ikke brede lår og høye støveletter/boots er noe særlig attraktivt - høye boots hører de med slanke lår til.

Jeans med bootcut er det jeg tror de anbefaler de med pærefigur å ta i bruk (om jeg husker riktig) samt jeans med store lommer som har en forminskende effekt på rumpa.

Selv har jeg en noenlunde timeglassfigur, men skuldrene mine er litt smale så derfor bruker jeg av og til blazere med skulderputer og synes det funker kjempebra! Men her må man også ta med i betrakning at det finnes ulike størrelser innenfor de ulike kroppstypene - jeg er tilnærmet "normal" - formfull men slank og får høre at jeg virker litt liten og nett kanskje - og derfor funker skulderputer. Men dersom man er en stor pære så kan man stå i fare for å se enda større ut, og det vil man unngå.

Når det kommer til kjoler vil jeg anbefale noe som ikke er lårkort, men ikke for langt heller - noe ala rett over/under knærne, gjerne med innsving i livet for så å fremheve denne midjen med et midjebelte.

Jeg kunne skrevet så utrolig mye mer, men tror jeg må slutte av før det blir altfor langt...

Skrevet

Tusen takk for langt svar! Skal søke litt på de tingene du nevner.

Nesten alle buksene mine har bootcut, det synes jeg også at funker. "Problemet" er at jeg synes det er så innmari mange fine støvletter/støvler rundt omkring, mens jeg sjelden finner sko jeg liker, men det er jo meningsløst å kjøpe støvletter når de bare blir skjult under buksa.

Skrevet

Jeg elsker trange jeans. Gjerne skinny-jeans, som fint kan brukes inni støvletter på høst/vinter/vår, og med noe fargerikt på toppen.

Jeg elsker også skater-kjoler:

sleeveless-skater-dress-topshop.jpg

Bruker ofte lave sko til og sort leggings, siden jeg ikke er fan av hæler.

Liker også midje-korte jakker, selv om det er mindre av det nå når det begynner å bli kaldt..

Men, alt dette fremhever pærefasongen, og setter fokuset på det de fleste med den fasongen vil gjøre mindre, så..:)

Personlig er jeg også glad i lange, kroppsnære kjoler i enkle farger, med tynne belter i midjen, og fargerike sjal. Bruker også ofte fargerike tights med enkle sko/skjorter til.

Skrevet

Takk for tips! Tar gjerne i mot flere også.

Skrevet

Nå har ikke jeg pæreform... men jeg heller kler ikke så godt støvletter.. føler jeg ser mindre og breiere ut. Støvletter som derimot stopper midt på leggen ser mye bedre ut på meg.. kanskje det kunne vært noe for deg også ?

Skrevet

Ja, får prøve noen kortere støvletter. De lange syns jeg bare blir rare til meg, selv om det er det jeg liker best.

Binta Ba: De kjolene du viste, synes du de fremhever hoftepartiet ditt? Jeg trodde nemlig det var noe slik jeg burde bruke for å balansere litt, jeg :-P Tenkte kanskje det fungerte fordi kjolene får frem midjen samtidig som man ikke helt kan se konturene av lårene under det vide skjørtet. Er det helt feil tenkt?

Skrevet

Ja, får prøve noen kortere støvletter. De lange syns jeg bare blir rare til meg, selv om det er det jeg liker best.

Binta Ba: De kjolene du viste, synes du de fremhever hoftepartiet ditt? Jeg trodde nemlig det var noe slik jeg burde bruke for å balansere litt, jeg :-P Tenkte kanskje det fungerte fordi kjolene får frem midjen samtidig som man ikke helt kan se konturene av lårene under det vide skjørtet. Er det helt feil tenkt?

De fremhever midjen, men måten de ligger på meg, fremhever hoftene når jeg går og danser, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...