Gå til innhold

Brød måltid og Noka samme kaloriinnhold ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En tanke.. Kjøpte Noka her om dagen, ser på kalori innhold og en Noka shake med 2 og halv desiliter melk blir 300 ckal .

2 brødskiver med pålegg er også 300 ckal + -

Hvorfor da ikkje spise brødskive med pålegg i steden før Noka?

Veit at det er meir karbo i det. Men hvis man er på sann slansking at man barre teller kalorier.

Da er det betre å ta seg 2 skiver med pålegg i steden? eller hva er forskjellen egentlig? Jeg trodde at Noka innholdt mye mindre kalorier jeg .. blir litt forvirra her :-/

Og jeg synes den Noka smakkes ekkelt ! :-( angrer på deg kjøpet !

Hilsen Blueberry Muffin :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen grunn til å spise slike barer og shaker framfor vanlig mat. Disse greiene inneholder IKKE alt du trenger av mikronæringsstoffer, som vitaminer og mineraler. I tillegg metter de mindre enn en fiberrik grov brødskive med magert, proteinrikt pålegg.

Grunnen til at folk kjøper dem er fordi de er pakket inn i fancy papir med "SLANK" skrevet med enorme, selvlysende bokstaver. Og at de putter sjokoladesmak i dem.

Anonym poster: ea5b97cb12c995b3911cbd0089ea6969

• Liker 3
Skrevet

Det er ingen grunn til å spise slike barer og shaker framfor vanlig mat. Disse greiene inneholder IKKE alt du trenger av mikronæringsstoffer, som vitaminer og mineraler. I tillegg metter de mindre enn en fiberrik grov brødskive med magert, proteinrikt pålegg.

Grunnen til at folk kjøper dem er fordi de er pakket inn i fancy papir med "SLANK" skrevet med enorme, selvlysende bokstaver. Og at de putter sjokoladesmak i dem.

Ja , jeg blei lurt hehehe... Blei bare litt overrasket at det er samme kalori som i 2 skiver med godt pålegg på. sa kan jeg lage kjempe god smoothy sem er under 200 ckal :-))

Skrevet

Folk kjøper det fordi de ikke kan nok om vanlig mat. 4 shaker om dagen og de slipper å tenke på noe annet mens kiloene går nedover.

Anonym poster: af031340c0123ef75ca7ccd520c448fe

• Liker 1
Skrevet

Folk kjøper det fordi de ikke kan nok om vanlig mat. 4 shaker om dagen og de slipper å tenke på noe annet mens kiloene går nedover.

Anonym poster: af031340c0123ef75ca7ccd520c448fe

Ok, men sei det sann at jeg drikker 4 shaker (300 ckal per shake) og vanlig middag så det blir 1500 ckal per dag og går ned.

Men hvis jeg spiser 4 ganger to brødskiver med pålegg (300 ckal per brødmåltid) og vanlig middag så det blir 1500 ckal per dag, går jeg ned på samme vekt ca da?

tenkte jeg kunne ta hurtigløsning med Noka. men har ombestemt meg ! OG jeg har IKKE tenkt meg å spise 4 ganger brødmåltid per dag .. tar det her som et exempel :-)

Skrevet

Kaloriene i en shake er ikke mindre feitende enn kaloriene i en brødskive. Men du får i deg mindre gode næringsstoffer på veien, og det i kombinasjon med at de ikke metter like godt kan føre til sug etter mer mat. Som kan gjøre at du sprekker og trøkker i deg noe med langt mer enn 300 kcal...

Et mat!

Skrevet

Kaloriene i en shake er ikke mindre feitende enn kaloriene i en brødskive. Men du får i deg mindre gode næringsstoffer på veien, og det i kombinasjon med at de ikke metter like godt kan føre til sug etter mer mat. Som kan gjøre at du sprekker og trøkker i deg noe med langt mer enn 300 kcal...

Et mat!

Mener du mindre næringstoffer hvis jeg drikk shake i steden for skive?

Skrevet

Ja. Shakene er fulle av kunstig dritt, ingen fornuftige folk erstatter vanlig mat med slikt.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

For min del er barer og shaker en lett løsning i en travel hverdag. Når man i tillegg er lite glad i den tradisjonelle norske brødmatpakka, så er det greit med slike løsninger på farten, uten at jeg tyr til det spesielt ofte.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ligger på kaloriunderskuddet du skal ligge på så vil du gå ned i vekt. Fordelen med mat fremfor Shake er at du blir nye mer tilfredsstilt av et godt måltid enn en søtlig shake(som i tillegg gir deg dårlig ånde). I tillegg vil du som sagt tidligere, få i deg mer av viktige næringsstoffer, vitaminer og mineraler gjennom en godt kosthold.

• Liker 1
Skrevet

Ok, men sei det sann at jeg drikker 4 shaker (300 ckal per shake) og vanlig middag så det blir 1500 ckal per dag og går ned.

Men hvis jeg spiser 4 ganger to brødskiver med pålegg (300 ckal per brødmåltid) og vanlig middag så det blir 1500 ckal per dag, går jeg ned på samme vekt ca da?

tenkte jeg kunne ta hurtigløsning med Noka. men har ombestemt meg ! OG jeg har IKKE tenkt meg å spise 4 ganger brødmåltid per dag .. tar det her som et exempel :-)

En kalori er en kalori, så ja.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bytte ut mat med sånn. Vet hvertfall med meg selv at jeg er for glad i mat til at en sånn Shake vil tilfredsstille meg. Det i kombinasjon med at man neppe får dekka alle næringsbehov ser jeg for meg at kan øke sjansene for å sprekke og trykke i seg noe stor kaloririkt drittmat i tillegg.

Mange som trenger å gå ned i vekt er glad i mat og da er det jo idiotisk å nekte seg mat og tvinge i seg noe sånt, da ber man jo om bråk. Mye bedre å bruke matgleden til noe positivt og lære seg å spise godt og riktig. For man kan ikke gå på de shakene for alltid, så hvis man da ikke kan noe om riktig mat så vil man jo falle tilbake på det gamle når Kuren er ferdig uansett

Anonym poster: ac3da354319dfb6624d5598915acacba

Skrevet

En kalori er en kalori, så ja.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bytte ut mat med sånn. Vet hvertfall med meg selv at jeg er for glad i mat til at en sånn Shake vil tilfredsstille meg. Det i kombinasjon med at man neppe får dekka alle næringsbehov ser jeg for meg at kan øke sjansene for å sprekke og trykke i seg noe stor kaloririkt drittmat i tillegg.

Mange som trenger å gå ned i vekt er glad i mat og da er det jo idiotisk å nekte seg mat og tvinge i seg noe sånt, da ber man jo om bråk. Mye bedre å bruke matgleden til noe positivt og lære seg å spise godt og riktig. For man kan ikke gå på de shakene for alltid, så hvis man da ikke kan noe om riktig mat så vil man jo falle tilbake på det gamle når Kuren er ferdig uansett

Enig! Har aldri skjønt det der... Har sett på noen av de barene også, men de er ca. 250 kcal! Det er jo nesten like ille som sjokolade! For 250 kcal får jeg to brødskiver med godt pålegg. Har jeg dårlig tid og trenger noe for å holde ut en stund spiser jeg en banan. Den er mettende, god og koster 3 kr!

Anonym poster: 36ab5e162fa94f7fa498c759d953b197

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nja, jeg blir veldig mye fortere sulten igjen av en banan enn en bar, muligens fordi jeg blir veldig tørst av dem, så jeg fyller opp magen med vann etterpå :vetikke: Uansett, jeg er glad for at de finnes, for meg er det nemlig veldig greit på farten.

Skrevet

Nja, jeg blir veldig mye fortere sulten igjen av en banan enn en bar, muligens fordi jeg blir veldig tørst av dem, så jeg fyller opp magen med vann etterpå :vetikke: Uansett, jeg er glad for at de finnes, for meg er det nemlig veldig greit på farten.

Enig der forsåvidt.

Men å erstatte alle måltider med en shake syns jeg er tullete.

Mange som gjør det - evt kjøper sånne barer tror at det er det som gjør at de går ned i vekt og er ikke klar over at det inneholder mange kalorier og sånn sett er med i regnskapet :P

Skrevet

Enig der forsåvidt.

Men å erstatte alle måltider med en shake syns jeg er tullete.

Mange som gjør det - evt kjøper sånne barer tror at det er det som gjør at de går ned i vekt og er ikke klar over at det inneholder mange kalorier og sånn sett er med i regnskapet :P

Ja sann bar inneholder like mye kalori som i noen sjokolader. men sann bar metter meir en sjokolade og er i tilegg sunnere :) så de synes jeg er super bra ! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...