Gå til innhold

Lei andres meninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle skal bry seg om hvordan vi velger ha bryllupet vårt. De kommer med all slags negative kommentarer og i dag ble jeg sur. Da sier forloveren til min kjæreste at om vi ikke har råd og ha flaskeviner av den ekslusive art i bryllupet så kan vi bare droppe gifte oss

Dette kom etter jeg spurte om han kunne være behjelpelig med og handle vin i sverige for på den vinen vi har bestemt oss for er det halvpris der per kartong. Han ble sjokkert når jeg sa vi skulle ha kartong vin. Vi har tenkt og ha karafler på bordene med rød og hvitvin da vi serverer buffe, men dette var vist helt feil i følge han.

Forstår ikke hvorfor ikke folk kan holde slik for seg selv? Mener virkelig forloveren til min kjæreste at giftemål kun er for rike folk? og siden vi ikke er veldig rike og kan spandere vin til 500 kr flasken så kan vi bare la være og gifte oss? budskjettet vårt er 80 000 kr på 30 -35 gjester. og det går med. Skal vi bare ha flaskeviner kjøpt i Norge vil alkoholen komme på ganske mye mer en kartongvin kjøpt i sverige og vi må da kutte andre viktige ting i bryllupet feks redusere antall gjester.

Han la og ut hvor mye kostnader det er på en slik tur til sverige. (jeg og min kjæreste har ikke bil) vi tilbød selvfølgelig bensinpenger, men han mente det var så mye mer kostnader en som så og ta en liten tur til sverige fra Oslo. Vi skal iallefall ikke spørre han om noe som helst hjelp mer.

Anonym poster: 15e71a6f2ad895cd996f5ffc7ff42635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på et debattforum.

Fortell at du er lei av andres meninger.

Anonym poster: ccbe3861423285c70db20d863e41da35

• Liker 8
Skrevet

Hjelpes! Skjønner godt at du reagerer på en sånn holdning.

Jeg får inntrykk gjennom bryllupsforum, vet ikke om det er sånn i virkeligheten at man ikke kan gifte seg med mindre man følger endel uskrevne regler, for noen er det snakk om pengerelatert, for andre går det på hva/hvor/hvordan man velger.

Jeg tenker som så at når man velger å be folk så har man et ansvar som vertskap, det ansvaret går IKKE på at hverken lokale, mat eller drikke må være dyrt. Det handler om å ta godt vare på gjestene så de koser seg.

Anonym poster: 8387197ef7d8e9682eccf357d7092e2f

• Liker 2
Skrevet

Husk at det er dere som skal gifte dere og dette skal være deres dag. Jeg syns det er viktigere å ha de man ønsker å ha i bryllupet enn å bytte ut kartongvin med flaske. Det er så mange som har behov for å utrykke sine meninger om alt, men ikke bry deg. Dette er en fest for å feire dere to og det viktigste er at det blir en hyggelig fest, med eller uten flaskevin ;)

• Liker 1
Skrevet

Så lenge ikke kartongene står på bordet, så spiller det vel ingen rolle! :) Sett de i karaffel og vann ved siden a, når de skal fylles på, så blir de jo tatt med ut på kjøkkenet likevel!

Ser virkelig ikke problemet med at dette blir feil!

Og når dere har 80 000 kr budsjett på 30-35 stk, så syns jeg det er ganske mye i seg selv, og er sikker på at dere får en flott bryllupsfeiring uansett av hva han forloveren mener! Er desverre mange som vil være storkar med andres penger..

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vel vurdert å bytte forlover..

• Liker 2
Skrevet

Synes forloveren til mannen din er helt ute og sykler.... Vi kjøpte kartongvin i Sverige og hadde i karafler. Har ikke en haug med vinkjennere i familien så trengte heldigvis noe overprisa fancy vin for å tilfredsstille noen. Hvis han skal sutre og klage så mye ville jeg spurt noen andre om å kjøpe vin :)

Skrevet

Vi gjorde också samma sak; köpte kartongvin (samma som vi tänkt köpa på flaska), och hällde upp i karaffer och i fina flaskor som var dekorerade med band med rosetter.

Fint.

Praktiskt.

Billigare.

Enkelt att frakta

Mindre skrymmande skräp/söppla att återvinna

• Liker 1
Skrevet

Ok godt at det finnes støtte her for valget vårt. Jeg tror ikke jeg ville reagert noe som helst på og få vin servert i karafler i andres bryllup og tror igrunn ikke mine venner eller min familie vil tenke noe rart om det men er kansje værre med hans venner (bankfolk/økonomi folk med flotte intekter)

Det jeg ble mest såra og sint over var at han faktisk sa at om vi ikke hadde råd til og gifte oss så burde vi la være. Lyst og konfrontere han med denne kommentaren men min kjæreste tror det er lurest og bare la det ligge.

I et budskjett må man jo gjøre kutt.og da synes jeg dette punktet var det punktet vi kunne kutte kostnadene på uten at det gikk ut over så mye om man da fikk kjøpt alkoholen i utlandet. Vi skal på tre turer nå i november og desember til ulike steder så får iallefall handlet kvotene våre da, så får jeg heller høre med andre om en liten sverige tur til våren. Endel av spriten er og allerede handlet inn.

Jeg må rett og slett slutte og bry meg om hva andre mener, men ikke alltid så lett.

Anonym poster: 15e71a6f2ad895cd996f5ffc7ff42635

Skrevet

jeg hadde helt klart ikke hatt skrupler rundt det å velge pappvin - men jeg hadde selvsagt valgt karafler ja, og ikke kartong på bordet.

si meg en ting, hva hvis man skal bake kake og bruker first price produkter .. eller handler inn stearinglys på -nille ... burde man egentlig latt være å gifte seg da ... ?

Skrevet

Kjære vene, det finnes knallgod pappvin. Det viktigste er at vinen utfyller maten, og det burde gå helt fint å finne pappvin som gjør det. Sitter denne surpompen fast i tiden da pappvin var nytt i Norge og man fikk tre alternativer som alle smakte fælt?

Skal det være kvalitet i alle ledd må alle bryllup ha Welcome Home-lys til minimum 28 dollar stykket, synes jeg. Nille og Ikea er ikke godt nok, det må dere da skjønne. Og så må brudeparet ha det diamantbesatte Welcome Home-lyset som dufter champagne til BARE 6500 dollar, dårligere enn det går ikke an. :ironi:

Skrevet

Og du lager en tråd på et forum når du er skitlei andres meninger.... :daane:

Skrevet

Man skal ha et liv etter bryllupet også skal man ikke det? ER noe tull å bruke en formue på et bryllup. Husker jeg så et program for noen år siden der det ble tatt opp hvor mye gjestene egentlig fikk med seg av pynt etc. Det var jaggu ikke mye.

Dette er deres dag og dere legger den opp slik det passer dere.

Skrevet

For min del skal det mere til for år å gjøre meg irritert. At noen ikke vil være sjåfør og bruke kvoten hans... Det tipper ikke lasset mitt.

Når det er sagt må din elskede ta en real prat m kameraten sin. Om hva annet dere forventer av forlovere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...