Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en/ei med unge de ikke er interessert i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av den andre tråden her som handlet om man kunne være interessert i å bli sammen med en/ei med barn fra før.

Og da tenkte jeg på at det desverre er de som har barn, de ikke vil ha kontakt med av forskjellige årsaker, eller har veldig lite kontakt med og ikke er interessert barnet. Har hørt mange historier om "slike". Jeg har ei venninne som ble forlatt av x'en (barnefaren) da datteren var to måneder, barnet var planlagt, men etter det så har han bare møtt datteren 1 gang på to år. Han bor ikke så langt unna heller så kan ikke "skylde" på det.

Jeg kjenner også en som kun treffer sønnen sin en gang i måneden, og er generelt sett lite interessert i han ellers. Dette er en fyr på 26 år som bor i samme by som sønnen. Grunnen til at han ikke treffer ungen sin mer er ikke fordi han ikke får, men han har sakt selv at han ikke gidder. Denne ungen var ikke planlagt, men da x'en hans ble gravid så var det helt ok for ham og han gledet seg, men ombestemte seg i de siste månedene av svangerskapet og ville plutselig ikke bli far alikevell.

Personlig så forstår jeg ikke hva som går av de som blir sammen med disse mannfolka/kvinnfolka. Det lyser jo varsellampe LANG vei. Jeg hadde i hvertfall aldri vurdert det å blitt sammen med noen som bare driter i barnet sitt. Ikke syns jeg de fortjener å finne lykken heller..

Anonym poster: 66f487ee89980141cdd6b9fb07ce2bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan forstå disse mennene. De har ikke gått gravide eller hatt mulighet til å ta abort, kanskje de innså selv at det var en tabbe å få barn med akkuratt den dama? Kanskje dama gjorde utilgivelige ting som ingen andre enn de to vet skjedde? Kan være mange grunner til at noen ikke ønsker kontakt med barnet sitt. Det er alltid 3 sider av en sak: part 1, part 2 og sannheten som som regel er på midten ett sted. En skal aldri dømme noens valg på bakgrunn av at en ikke vet alt.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Det gjør ingenting at han har barn fra før, men at han ikke stiller opp er fullstendig deal breaker.

Anonym poster: af47d5ca0caa2bb93b946c4846c71da5

• Liker 9
Skrevet

Jeg kan forstå disse mennene. De har ikke gått gravide eller hatt mulighet til å ta abort, kanskje de innså selv at det var en tabbe å få barn med akkuratt den dama? Kanskje dama gjorde utilgivelige ting som ingen andre enn de to vet skjedde? Kan være mange grunner til at noen ikke ønsker kontakt med barnet sitt. Det er alltid 3 sider av en sak: part 1, part 2 og sannheten som som regel er på midten ett sted. En skal aldri dømme noens valg på bakgrunn av at en ikke vet alt.

Jo, når det er snakk om et barn er det helt utilgivelig i min bok.

• Liker 7
Skrevet

Skrevet

Det tror jeg at jeg hadde har vanskligheter med. Det finnes selvfølgelig forklaringer, men det skulle vært en rimelig bra en for at jeg hadde klart å se forbi det.

Skrevet

Jo, når det er snakk om et barn er det helt utilgivelig i min bok.

Ikke for meg, jeg er for at menn skal kunne fraskrive seg ett barn. Dette skulle vært helt legitimt og lovlig. Igjen, det er alltid flere sider av en og samme sak.

• Liker 1
Skrevet

Eksen min fraskrev seg faktisk sønnen sin fordi jeg ikke var klar for forhold med barn i. Ikke misforstå og tro at jeg ba ham om det, jeg bare prøvde og i lengda så jeg at jeg ikke fungerte som stemor, det hele med eksen i bildet, ungen, alt.

Det var til hele kommunens sjokk at han skrev fra seg det ansvaret han hadde ( 50/50 ) og trodde han så hadde en fremtid med meg. Det verste er at hele hans familie og omgangskrets hater meg, og jeg mener hater som i ønsker meg død fordi de tror JEG er skyld i at de ikke får se barnebarnet sitt, tantungen sin, osv.

Og vet du hva? En sånn mann er ingenting verdt i min verden, ingenting.

Anonym poster: cfb3ec0193319bb27135043337eb895f

Skrevet

Sorry, var meg den forje der men kom borti "enter" knappen..

Men hvorfor la dette gå ut over barna som er uskyldige? Om de finner ut etter at barnet er født, eller i slutten av graviditeten at det er feil å få barn med akuratt den dama, da burde de tenkt litt på det før.

Jeg kan til en viss grad forstå de som blir far helt ufrivillig og sier klart ifra at de ikke vil bli far helt fra starten av graviditeten, men når de har sakt selv sakt at de syns det er helt greit om dama beholder barnet, men senere ombestemmer seg når det er alt for sent til abort så blir det noe helt annet.

Kvinner bestemmer selv om de vil ta abort eller ikke, men de kan desverre ikke noe for om en far velger å stikke av selv om de var kjærester/samboere med barnefaren, og han hadde gitt uttrykk for at han også ville beholde barnet, men ombestemte seg når det var alt for sent å ta abort.

• Liker 2
Skrevet

Sorry, var meg den forje der men kom borti "enter" knappen..

Men hvorfor la dette gå ut over barna som er uskyldige? Om de finner ut etter at barnet er født, eller i slutten av graviditeten at det er feil å få barn med akuratt den dama, da burde de tenkt litt på det før.

Jeg kan til en viss grad forstå de som blir far helt ufrivillig og sier klart ifra at de ikke vil bli far helt fra starten av graviditeten, men når de har sakt selv sakt at de syns det er helt greit om dama beholder barnet, men senere ombestemmer seg når det er alt for sent til abort så blir det noe helt annet.

Kvinner bestemmer selv om de vil ta abort eller ikke, men de kan desverre ikke noe for om en far velger å stikke av selv om de var kjærester/samboere med barnefaren, og han hadde gitt uttrykk for at han også ville beholde barnet, men ombestemte seg når det var alt for sent å ta abort.

Og som jeg har sagt tidligere kan det være grunner til at menn stikker. Finnes mange syjelige sjalu damer der ute feks. Kan hende det oppstår utilgivelige situasjoner som gjør at en ikke ønsker å se en annen person noe mer, og at et evt barn påminner om dette.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne blitt sammen med han, det er jo tross alt hans ansvar ikke mitt, men ville aldri i livet fått barn med en slik mann.

• Liker 1
Skrevet

Ville mistet interessen for noen som ikke ville være med å følge opp barnet sitt.

• Liker 2
Skrevet

Ikke for meg, jeg er for at menn skal kunne fraskrive seg ett barn. Dette skulle vært helt legitimt og lovlig. Igjen, det er alltid flere sider av en og samme sak.

Selv om det er flere sider av samme sak, så gjelder dette de voksne - ikke barnet. Hvorfor skulle det vært helt legitimt og lovlig? Skal kvinner kunne fraskrive seg barn? Hvem skal ta vare på barnet da? Er du voksen nok til å pule, så er du voksen nok til å ta ansvar for det barnet som er resultat av din puling. Punktum.

• Liker 7
Skrevet

Og som jeg har sagt tidligere kan det være grunner til at menn stikker. Finnes mange syjelige sjalu damer der ute feks. Kan hende det oppstår utilgivelige situasjoner som gjør at en ikke ønsker å se en annen person noe mer, og at et evt barn påminner om dette.

Fortsatt ingen gyldig grunn til å svikte et barn.

• Liker 6
Skrevet

Nei, det ser jeg ikke for meg at jeg kunne. Det ville vitnet om totalt ulike verdier i livet, og ansvarsløshet. Og hvis vi stiftet familie sammen, skulle da det første barnet hans måtte bevitne at faren tok del i livet til sine nye barn og ikke få være en del av familien vår fordi faren ikke ville ha han eller henne? Nei, har man et barn, så har man et barn.

Anonym poster: 290550727f4d5e9c63ae73ba82a59446

• Liker 5
Skrevet

Jeg foretrekker menn uten bagasje i form av barn, og hadde vært lettet dersom en potensiell herre med avkom ikke hadde samvær.

Skrevet (endret)

Nei, det ser jeg ikke for meg at jeg kunne. Det ville vitnet om totalt ulike verdier i livet, og ansvarsløshet. Og hvis vi stiftet familie sammen, skulle da det første barnet hans måtte bevitne at faren tok del i livet til sine nye barn og ikke få være en del av familien vår fordi faren ikke ville ha han eller henne? Nei, har man et barn, så har man et barn.

Anonym poster: 290550727f4d5e9c63ae73ba82a59446

Signerer dette her jeg! Pluss at jeg hadde sett på det som en stor risiko å fått barn med en slik far, for hva om forholdet ikke funket alikevell og han hadde fraskrevet seg alt ansvar for våre felles barn også? Jeg vil ha en kjæreste jeg kan se for meg å dele resten av livet med, som jeg også kan få barn med og som stiller opp for barna uavhengig av om vi er sammen eller ikke (med tanke på at skillsmisse og brudd aldri er helt usannsynlig, selv om man kanskje tenker det når alt er rosenrødt i et forhold), og der passer ansvarsløshet, egoisme og kynisme fint lite inn.

Endret av mammamora90
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt på dette selv.

En kompis av meg har møtt ei dame som har en sønn. Hun har vært yrkesmilitær, og utstasjonert i utlandet i mye av barnets oppvekst. Sønnen har bodd, og bor fortsatt hos faren sin. Nå er hun student, og bor i en helt annen del av landet enn sønnen sin. Jeg aner ikke hvor ofte hun ser denne sønnen, men hun har nevnt han kun et par ganger for oss. (Hun fortalte bl.annet at han akkurat hadde hatt bursdag, men ikke noe om at hvorvidt hun besøkte han.)

Nå er kompis og dama forlovet og venter barn. Jeg er igrunn glad på kompis' vegne, for hun virker som en koslig dame.

Tanker?

Skrevet

Tanker?

Hun tar mannejobber og dropper sønnen sin? Høres jo ut som et strålende koneemne...

Anonym poster: 2ffd382ac74ee8b08b09d15d8c31c6ac

• Liker 4
Skrevet

syns faktisk det er bedre at noen fedre/mødre fraskriver seg barnet, istedenfor å late som de liker ungen de ikke er interessert i. Faktisk mer sårende det siste.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...