Gå til innhold

Hvordan skal dere ha håret, samt hårpynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her dere noen som helst anelse om hvordan dere skal ha håret på bryllupsdagen? Har dere langt eller kort hår og har dere fått ideen fra et bestemt sted? Har dere kjøpt noen spesiell hårpynt og hva kostet det?

Bare litt nysgjerrig på dette, for jeg har lenge slitt veldig med det selv og vært utrolig usikker....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er litt tidlig å tenke på dette nå, skal gifte meg helt i begynnelsen på august, og har ikke tenkt mer på dette enn at jeg vil ha det oppsatt. Tenker jeg skal ha en prøvetime et par uker før bryllupet. Frisøren hjelper deg nok til å finne den frisyren som passer deg. Lykke til!

Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke for dette lenger selv, for nå har jeg funnet noen alternativer. Selvsagt hjelper frisøren til, men jeg synes det er veldig kjekt å ha en anelse selv også om hvordan jeg vil ha det. Dessuten trenger man jo litt pynt om man skal ha det, og da er det slett ikke for tidlig å kjøpe inn det synes jeg. Heldigvis har jeg alt det der i boks nå takket være Niso og 20April02. Prøvetimen skal jeg ha 2 uker før bryllupet, så den er alt fastsatt.

Skrevet

Jeg skal ha nesten samme frisyre som til vanlig, men frisøren min skal lage spenner med glassperler for å pynte litt. Skal ha slør, så jeg har spart litt... Hadde opprinnelig ikke tenkt å spare, men frisøren min rådet meg sterkt til å ikke klippe meg sist jeg var hos henne - for å ha litt å feste sløret i icon_smile.gif

Skrevet

Hei !

Jeg har kjøpt slør (m perler 400,-) og diadem (torader lavt 1000,-)

Jeg var på Cristiane Brudesalong og fikk kyndig hjelp. Hadde ikke tenkt til å ha noe i håret i det hele tatt, vi (mest min mor icon_smile.gif)syns at overdelen på kjolen var såpass prangete i utgangspunktet at det var greit å tone ned. Det er imidlertid feil.

Slik som kjolen er laget vil alles blikk ligge på min overdel, dette blir jo feil, øynene er jo det som skal syns den dagen.

Derfor sa de på salongen at jeg burde spre fokusen særlig oppover. De hang på et slør og satte i et diadem og hele intrykket endret seg. Utrolig stor forskjell. Og det føltes riktig, god balanse liksom.

Jeg hadde jo ikke tenkt noe på dette på forhånd, men så med en gang at dette var riktig.

Håret skal jeg få satt opp hos frisør. en ball med små sløyfer hår litt bak på toppen av hodet, litt mykt foran i luggen, diademet rammer inn ballen bak på hodet og blir ikke prangende i det hele tatt, og sløret under ballen.

Vet ikke om dette forvirret mer enn det hjelper. Jeg hadde sett mye på nettet før jeg gikk til frisøren. Jeg ville ikke ha luggen (lang lugg) stram ned ala Mette Marit, det har jeg for rundt ansikt til. Resten var jeg ikke så nøye med. Frisøren kom med ideen, og prøvetimen gav flotte hint om at jeg kommer til å bli så fin som aldri før.

Gleder meg !!!

Lykke til !

Skrevet

Hei Blomst!

ER litt nysgjerrig på hvordan diademet ditt ser ut. Er nemlig på jakt etter noe lignende, men vil helst ikke ha perler.

Klem

Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha slør, men nå - 14 dager før bryllupsdagen - er jeg blitt litt i tvil. Kjolen min er veldig enkel, og det ville kanskje gjort seg med et kort slør (til livet). Skal til frisøren på mandag, så da skal vi diskutere hår. Siden jeg gifter meg i utlandet, må jeg satse på å finne en frisør der, eller jeg må fikse et eller annet selv. Det går nok på et vis.

Men er det noen som vet hva et kort slør (med eller uten perler) koster i Oslo?

Skrevet

Jeg har langt hår, og skal sette det opp. Dette skal jeg gjøre selv...... UÆH! må dere sikkert tro, men jeg vet hva jeg gjør.. Har teknikken inne, synes det er utrolig gøy, og føler at jeg får det AKKURAT som jeg vil!! Tar nok et par timer, men skitt au!

Skal i tillegg ha laaaaaaangt chiffonslør, festet på samme måte som Prinsessen faktisk, + at jeg nok kommer til å ha et par blomster i håret - samme som i buketten.

Dette har jeg hatt klart for meg i over et år........................12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal ha kort slør og for dette betalte jeg 690 kroner. Dette er helt enkel og med satinkant rundt. Lekkert!

Skrevet

Jeg fikk mange gode ideer her!

http://www.veilshop.com

Har kjoept baade sloer og diadem, men tror ikke jeg kommer til og bestemme meg foer reet foer jeg gaar inn i kapellet...

Er tvilling og klarer aldri bestemme meg...

Skrevet

Kaia:

Mitt diadem er enkelt. Det er brillianter på det, dvs liksom diamanter. Ikke noe opp i det hele tatt, men som en dobbel smal hårbøyle belagt med brillianter.

Ser litt voldsomt ut i hånden, men nydelig i håret. Den nederste raden faller nesten nedi håret.

Skal nok selge den om to uker, så ta vare på min email og mail meg da icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

On 2002-05-31 14:32, kiwi wrote:

Men er det noen som vet hva et kort slør (med eller uten perler) koster i Oslo?

På Christiane har de korte slør fra ca 450 kroner. De har mange varianter, med og uten pynt. Ellers så har jeg et kort, dobbelt slør i ivory som jeg sannsynligvis ikke skal bruke.

B.

Skrevet

Jeg skal være sånn som den yngste prinsessa fra Sverige var i Prinsessebryllupet jeg. + tiara og slør.

Gleder meg masse til prøvetimen jeg... icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk. Det var veldig snillt av deg. icon_smile.gif

• 2 uker senere...
Skrevet

Blomst!

Gratulerer med vel overstått bryllup icon_smile.gif Lurer på om du har noen bilder av diademet?

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...