AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Hei! Er det dumt å farge/bleke håret når man har tørr hodebunn? Det siste halvåret har jeg slitt med tørr hodebunn som "flasser". Har fått med meg at flass er en type sopp, og at det omtrent ser ut som store "kaker". Det er altså ikke det jeg har. Jeg har tørr hodebunn, med små flak som løsner fra hodebunnen. Ganske ekkelt... Har kjøpt en shampoo fra apoteket, merket Aco, som er ment for tørr hodebunn, så jeg håper det hjelper. Men er det dumt å farge eller bleke håret når hodebunn er så tørr? Er det større sjanse for at jeg får en allergisk reaksjon da? Har farget håret tidligere, men nå har alt vokst ut igjen, så ingenting av det håret jeg nå har er farget. Er brunette, og kunne tenke meg å bli litt lysere. Anonym poster: 0134f96feb3aeaa569904bf18a4f87be
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Du har nok samme hodebunn som meg- fy flate så heldige vi er! Jeg striper håret om sommeren og farger det mørkt om vinteren, synes det er skikkelig godt å få røsket opp i eksemen! Hvor bra det er vet jeg ikke.. (Det kan ikke bli verre, så jeg driter i det. Hehe). Det står i pakka at man ikke skal gjøre det om man har sensitiv hud, men du kan kanskje snakke med frisøren din? Anonym poster: b5ddafab2cd0cf4d51061a91a2ad8b1b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Fordelen er at flass ikke vises så godt i lyst hår! (Meg over) Anonym poster: b5ddafab2cd0cf4d51061a91a2ad8b1b
kulu-kulu Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har tørr hodebunn , striper håret mitt med bleking hos frisør. Har verken blitt bedre eller verre. Frisøren har verken anbefalt eller advart mot bleking pga hodebunnen. Bruker SP Balance Scalp Lotion (For Delicate Scalps) etter hårvask , beroliger huden. Hodebunnen flasser nesten ikke,og den klør ikke. Frisøren anbefalt meg å kjøpe shampoo fra SP,som var med på å berolige hodebunnen
terri Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Om du bare striper håret med enten folie eller hette, når ikke blekemiddelet helt ned i selve hodebrunnen... blir alltid et par m.m. i fra.
Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Tror faktisk det selges balsam og kurer for hodebunnen. Tror det gjelder merker som nisim og john masters organics... Utenom det er diverse oljer godt for å behandle hodebunn, blant annet kokkosnøttolje og jojoba.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå