Gå til innhold

Gjør det bra på de aller fleste områder, utenom en eneste ting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, har lykkes på de aller fleste ting jeg har gjort hittil. Jeg kom meg igjennom videregående med akseptable resultater, fullførte førstegangstjenesten og har jobbet så lenge jeg har vært myndig. Fullførte en tøff og krevende utdannelse med oddsene mot meg, og har nå en god jobb hvor jeg tjener relativt bra. Er selvstendig, har bodd for meg selv i snart 10 år. Er flink med økonomien, så jeg har fått råd til å kjøpe meg en flott leilighet i Oslo. Det sosiale er det heller ikke noe å si på, har både familie og venner som liker meg, sier svært sjelden nei når jeg blir bedt på noe, og jeg har fritidssysler som opptar en del tid.

Imidlertid er det ett område hvor jeg har feilet totalt: jenter, dating og kjærlighet. Her har det meste gått galt. Noen ganger har det vært min egen feil, andre ganger har det gått skeis uten at jeg har hatt noe kontroll over situasjonen. Til og med når alt har ligget til rette for at ting skal gå veien (ikke vennefella, hun har vært interessert), har det blitt totalhavari. Jeg vet jeg f.eks. ikke har utseendet 100% med meg, har kanskje et par kilo for mye ift. ideell BMI, men er langt fra sykelig overvektig (utseendemessig ikke så langt fra Bud Roberts i JAG). Men når jeg f.eks. er ute legger jentene knapt merke til meg på noen som helst måte. Pr nå har jeg ingen jentevenner jeg omgås med regelmessig.

De jentevennene jeg har hatt har sagt at det er merkelig at jeg ikke har funnet meg en kjæreste. Er litt lei av å høre noen si det til meg, det hjelper så lite. Har prøvd nettdating en stund nå, det har blitt noen dater, men ikke noe mer enn det. En av datene så ut til å kunne bli noe mer, men hun "hadde ikke tid" og tok etterhvert null initiativ, så jeg brøt kontakten til slutt.

Akkurat nå har jeg ingen i sikte. Det er en stund siden jeg traff noen nye jenter, og pr nå har jeg overhodet ingen anelse om jeg noensinne kommer til å finne noen. Ikke det at jeg leter febrilsk etter en jente, og er villig til å ta "hva som helst", ønsker ikke å være sammen med noen bare for å ikke være alene, vil heller være singel resten av livet enn å være ulykkelig i et forhold. Men jeg føler vel at håpet for å finne en kjæreste jeg virkelig vil ha svinner for hver dag som går. Sannsynligheten for å forbli singel resten av livet er absolutt til stede, det har jeg akspetert.

Hva skal jeg gjøre?

Anonym poster: 39e4e4f78698d104220a71ae368c4ac0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Lincoln
Skrevet

Skal bli interessant å høre hva de som tror det er like lett for menn å få seg dame som motsatt har å si til dette. "bare vær deg selv" er jo en tidløs ubrukelig klassiker.

Men for å gi et konkret råd, så finnes det jo sjekkeskoler. Godevibber.no for eksempel.

• Liker 4
Skrevet

"Vær deg selv", ja... Vel, det er jeg hele tiden, og det er egentlig standardsvaret. Men det har ikke hjulpet meg nevneverdig. Og er litt betenkt når det gjelder sjekkeskoler, de koster gjerne ganske mye penger...

Gjest Lincoln
Skrevet

Koster penger ja. Koster penger å gå på treningssenter også ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Bare vær deg selv" er det dummeste rådet som eksisterer når det kommer til dating. (for vi er jo oss selv hele tiden) Men å være den mest tiltrekkende utgaven av deg selv kan være lurt, men så er det ofte der problemet ligger også. Når du er med venner, familie osv så er du en fantastisk deg. Du har selvtilitt, er morsom, har det bra med deg selv. Med en gang du liker en jente som blir du usikker og det merkes på måten du oppfører deg på. Dette er et stort problem for både kvinner og menn som skal date. Det er liksom noe som skjer med oss når vi treffer noen vi liker. Vi plukker fra hverandre hjernen, fjerner alle de gode egenskapene vår og så står vi der da.. baaah....

Jeg er ganske sikker på at du har et stort potensiale når det kommer til datingen bare du ser deg selv fra en ny side og tør å gjøre ting du ikke har gjort før. Og siden du nevner disse kiloene (selv om de ikke er mange) så tror jeg at din selvtilitt ville fått seg det booste det trenger hvis du hadde kommet i bedre form.

Jeg har veldig lyst til å gi deg noen flere råd jeg, uten at det koster deg en krone, så send meg gjene en PM så kan vi ta det derfra :)

Endret av Nettinettet
  • Liker 7
Skrevet

Forøvrig så minner du litt om han typen som jeg hjalp i Homsepatruljen, så sjekk ut den episoden når den kommer (tror det er om 2 uker) så ser du om du kjenner deg igjen også! :)

Skrevet

Så det du sier er at de ekstra kiloene kan være en del av problemet?

Når det kommer til å gjøre ting jeg ikke vanligvis ville gjort, så var jeg på en ferie i fjor der jeg blant annet raftet (aldri vært i nærheten av å gjøre noe sånt), og krabbet opp en fjelltopp der det var 1500m rett ned, samt et lealøst gelender og glatte trapper. Er ikke noe begeistret for høyder, men jeg kom meg opp (Mt. Pilatus ved Luzern, Sveits).

Skrevet

Så det du sier er at de ekstra kiloene kan være en del av problemet?

Når det kommer til å gjøre ting jeg ikke vanligvis ville gjort, så var jeg på en ferie i fjor der jeg blant annet raftet (aldri vært i nærheten av å gjøre noe sånt), og krabbet opp en fjelltopp der det var 1500m rett ned, samt et lealøst gelender og glatte trapper. Er ikke noe begeistret for høyder, men jeg kom meg opp (Mt. Pilatus ved Luzern, Sveits).

Ja fordi de kiloene påvirker psyken din. De holder deg tilbake fordi du tenker at det kanksje ville vært anderledes hvis du ikke hadde hatt de ekstra kiloene.

Når jeg snakker om å gjøre ting annerledes så snakker ikke jeg om å gjøre annerledes ting,eller ting som ikke andre gjør. Jeg snakker om at du må gjøre ting annerledes når det er snakk om å komme i kontakt med jenter. Du må legge ned noen barrierer og begynne å ta kontakt på andre måter enn du har gjort tidligere. Du må se deg selv litt utenfra og finne ut hvorfor du ikke lykkes. Hva gjør du feil når du kontakter damer, og er de damene du kontakter rett for deg?

Det blir for individuelt for meg å skulle gi deg råd på generelt grunnlag, så hvis du vil at jeg skal hjelpe deg så må du ta kontakt med meg på PM og gi meg tilgang til hvem du er slik at jeg kan se om jeg kan bidra med noe :)

• Liker 2
Gjest Summers
Skrevet

Hvor mange jenter har du datet(fra nettdating) og hvor mange dater var dere på?

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange jenter har du datet(fra nettdating) og hvor mange dater var dere på?

Mindre enn 10, i hvert fall. Men jeg husker ikke det eksakte antallet. Uansett, det har stort sett blitt med en date, med ett unntak, hun jeg fortalte litt om i en tidligere post.

På allerede første daten fant vi tonen. Vi glemte bort tiden, og jeg holdt hånda hennes over bordet. Hun trakk den på ingen måte vekk, så ut til at hun likte det. Vi kysset på andre daten, så det så virkelig ut til å gå veien. Vi møttes også en 3. gang. Men, så raknet det. Hun hadde det travelt, og fant ikke tid til å møtes. Dessuten, hun tok mindre og mindre initiativ til kontakt. Jeg har lært av tidligere feil, og ville ikke mase. Men da det hadde gått en mnd uten at jeg hadde hørt så mye som et kvekk tok jeg kontakt og sa at jeg hadde mistet interessen, noe jeg faktisk hadde. En av grunnene til at jeg mistet interessen er at jeg på det tidspunktet hadde det minst like travelt som henne, enda fant jeg tid til å møte henne. Hun ble nok litt lei seg pga det, men hun protesterte ikke, og sa seg litt enig i det. Så vi ble enige om å fortsette som venner, og jeg sa at hvis hun ville prate, så kunne hun ta kontakt når hun måtte ønske. Selvfølgelig gjorde hun ikke det, så rett før jeg dro på ferie brøt jeg kontakten med henne og ønsket henne lykke til videre.

Skrevet

Hva snakker du om på date?

Skrevet

Hva snakker du om på date?

Tja, hva skal jeg si? Prøver å ikke være for dominerende, dvs bare snakke om meg selv, prøver å vite litt om henne. Jeg unngår sensitive temaer som religion og politikk fordi slike emner kan være sprengstoff. Og selvfølgelig, fortid er fortid. Hvis tidligere forhold kommer opp er det ikke jeg som ber opp til det. Bortsett fra det, alt og ingenting. Ser an situasjonen.

Skrevet

Har du ingen venner som er flink med damer?

Skrevet

Jo, kjenner en som er helt rå til å sjekke opp damer. Men han har samboer og unge nå.

For å si det slik, når jeg har vært på byen har jeg den senere tiden ikke brydd meg noe særlig om å sjekke damer. Når jeg drar på byen sammen med venner så drar jeg for å ha det moro med dem, ikke noe annet. Ser jo an situasjonen, men det har blitt dårlig med sjekking.

• Liker 1
Skrevet

Mindre enn 10, i hvert fall. Men jeg husker ikke det eksakte antallet. Uansett, det har stort sett blitt med en date, med ett unntak, hun jeg fortalte litt om i en tidligere post.

På allerede første daten fant vi tonen. Vi glemte bort tiden, og jeg holdt hånda hennes over bordet. Hun trakk den på ingen måte vekk, så ut til at hun likte det. Vi kysset på andre daten, så det så virkelig ut til å gå veien. Vi møttes også en 3. gang. Men, så raknet det. Hun hadde det travelt, og fant ikke tid til å møtes. Dessuten, hun tok mindre og mindre initiativ til kontakt. Jeg har lært av tidligere feil, og ville ikke mase. Men da det hadde gått en mnd uten at jeg hadde hørt så mye som et kvekk tok jeg kontakt og sa at jeg hadde mistet interessen, noe jeg faktisk hadde. En av grunnene til at jeg mistet interessen er at jeg på det tidspunktet hadde det minst like travelt som henne, enda fant jeg tid til å møte henne. Hun ble nok litt lei seg pga det, men hun protesterte ikke, og sa seg litt enig i det. Så vi ble enige om å fortsette som venner, og jeg sa at hvis hun ville prate, så kunne hun ta kontakt når hun måtte ønske. Selvfølgelig gjorde hun ikke det, så rett før jeg dro på ferie brøt jeg kontakten med henne og ønsket henne lykke til videre.

Du høres iaf ut som en bra mann!

Kudos til deg for at du sier ifra nå du ikke lenger ønsker kontakt, alt for mange som bare forsvinner.

Anonym poster: 5b1e15b5492421451d2b66891e6902b2

• Liker 3
Skrevet

Tja, hva skal jeg si? Prøver å ikke være for dominerende, dvs bare snakke om meg selv, prøver å vite litt om henne. Jeg unngår sensitive temaer som religion og politikk fordi slike emner kan være sprengstoff. Og selvfølgelig, fortid er fortid. Hvis tidligere forhold kommer opp er det ikke jeg som ber opp til det. Bortsett fra det, alt og ingenting. Ser an situasjonen.

Spør fordi vanlig jobbsnakk og lignende er fryktelig kjedelig. Kom med noen gøye spørsmål og du vil imponere (til kg-stormen: ja dette gjelder begge parter, men her er det han som sliter). Eksempler: "Hvis du kunne reist tilbake i tid - hva ville du gjort/hvem ville du møtt/ect", "hvis du bare kunne spist en ting, hva ville det vært?" og lignende. Og noe du kan svare på selv så klart. Jeg er ikke den flinkeste men poenget er - tenk utenfor boksen. Lettere å bli husket da.

Og dette er et litt teit tips - men hva med å studere typiske kjærlighetsfilmer eller noe? Det er så klart veldig overdrevent og klisje, men jeg tror mange kan lære en del av hvordan hovedpersonen får den andre interessert.

Gjest gressløk
Skrevet

Hvorfor sendte du melding til henne for å si at du hadde mistet interessen? Er ikke det litt selvmotsigende.

• Liker 2
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Spør fordi vanlig jobbsnakk og lignende er fryktelig kjedelig. Kom med noen gøye spørsmål og du vil imponere (til kg-stormen: ja dette gjelder begge parter, men her er det han som sliter). Eksempler: "Hvis du kunne reist tilbake i tid - hva ville du gjort/hvem ville du møtt/ect", "hvis du bare kunne spist en ting, hva ville det vært?" og lignende. Og noe du kan svare på selv så klart. Jeg er ikke den flinkeste men poenget er - tenk utenfor boksen. Lettere å bli husket da.

Men hvis de glemte bort tiden og begge snakket så kan han vel det å holde en gøy samtale?

TS, nestegang du dater og du tror dere passer, men hun er uenig så spør hva som ikke fungerte. Ikke som i at du vil ha flere sjanser, men forklar at du vil ha tips til nestegang. Kan sikkert ta det på mail om du ikke vil ta det over telefon. Verste som kan skje er at hun ikke svarer.

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor sendte du melding til henne for å si at du hadde mistet interessen? Er ikke det litt selvmotsigende.

Men tenk om hun er en av de tilfellene som sitter her på KG og lurer på hvorfor hun ikke hører noe...

Veldig bra at du sa ifra TS!

Anonym poster: 5b1e15b5492421451d2b66891e6902b2

Skrevet

Fordi jeg selv vet hvor kjipt det er når det plutselig blir helt stille i andre enden, at personen ikke svarer osv osv. Det må måtte leve i uvisshet. Jeg vil være bedre enn som så. Derfor sa jeg det slik det var (over skype, hun var ganske teknisk anlagt). Ikke på en stygg, nedlatende måte, men såpass klart at budskapet ikke var til å misforstå. Det gjør at jeg ikke har dårlig samvittighet fordi jeg "dumpet" henne. Og kan f.eks. med rette si at folk som feiger ut uten å svare eller gi beskjed mangler ryggrad.

@melly666: Jeg tenker som så, har jeg kjemi med en jente, så skal nok praten flyte av seg selv. Det gjorde det med hun jeg fortalte om nå. Hvis jeg virkelig må slite for å finne noe å prate om, da er det selvfølgelig ikke sjans i havet. Kan jo trekke frem et annet eksempel. Var på date med en annen jente, i fjor. Hun virket hyggelig. Og jeg klarte jo å holde samtalen i gang, på en måte. Hun skulle gå på toalettet, og jeg trodde jeg hadde sittet og pratet med henne i et par timer. Da hun gikk på do, så jeg på klokken, og til min store forskrekkelse hadde vi bare sittet i 45 min. Da skjønte jeg at dette ikke kom til å gå, uansett hva vi måtte finne på å snakke om. Da vi sa ha det til hverandre (endelig), var jeg faktisk fristet til å si rett ut til henne at jeg ikke trodde vi passet sammen. Og jeg var så utladet etter den daten at jeg måtte ta meg en røyk etterpå. Det var helt nydelig, følte jeg satt ALT for lenge. Men jeg lot det gå et par dager, og sendte en "hvordan har du det?" melding, for å være høflig. Svaret jeg fikk var at hun ikke trodde vi passet sammen, og selvfølgelig var jeg helt enig. Ønsket henne lykke til videre, og det var det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...