Gå til innhold

Jeg og eksen - sammen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det slutt med kjæresten. Vi hadde vært sammen i tre år og tenkte på å flytte sammen.

Vi hadde en stund ikke kontakt med hverandre. Men så hadde vi kontakt som venner, besøkte hverandre, sendte meldinger osv.

Så sa han at selv om han innså at det ikke ville bli oss igjen, så hadde det ikke gått greit for han å være venner om jeg fikk ny kjæreste. Da tenkte jeg at vi like gjerne kunne droppe kontakten med en gang. For da er vi vel ikke mye til ekte venner uansett?

Kontakten dabbet litt av.. Så ble jeg stormforelsket i en ny, sa ifra til eksen og vi avsluttet kontakten helt. Et halvår senere gjorde jeg det slutt med han. I forelskelsesrusen gjorde jeg en stor feil.

Nå som det har gått lang tid føler jeg meg mer voksen. Jeg vet mer om hva som er viktig i et forhold og ser at det jeg og første kjæreste hadde sammen var noe utrolig bra, på mange måter. Vi har like verdier, hadde riktig grunnmur, en god hverdag, elsket hverandre virkelig... Men jeg hadde problemer med å stole på noen. Det ødela mye. Nå har jeg ikke det problemet lenger.

Bør jeg la han være i fred nå, eller kan vi ha en sjanse? Jeg har alltid tenkt at en eks er en eks, men akkurat med han føler jeg det annerledes.

Er redd for å fucke opp igjen hvis vi skulle prøve. Redd for å kludre til følelsene hans igjen. Men jeg lurer på om han føler mye for meg fortsatt. Og vil ikke la være å ta kontakt igjen heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å spørre ham om dere kan møtes og se hva som skjer? Men vær forberedt på at han kanskje ikke vil ha deg tilbake når du har vært sammen med andre i mellomtiden.

Gjest foremma
Skrevet

La han være. En eks er en eks for en grunn

Skrevet

Jeg og samboern min er i samme sitvasjon, og idag er vi lykkelig med 3 barn!

Hatet han lenge for det han gjore mot meg, MEN han lærte og vil aldri igjen gjøre drt mot meg :)

Ta sjangsen, ingenting og tape!

Skrevet

La han være. En eks er en eks for en grunn

Hun skriver at hun hadde tillitsproblemer. Generelt. Det kan man jobbe seg igjennom og så er man klar for forhold. Å ha kjæreste uten å stole på han (eller noen andre) går ikke.

Var det årsaken til bruddet, ser jeg ingen grunn til at de ikke kan prøve igjen. Men ikke rush inn i det, ta det rolig og vær sikker før dere evt prøver igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...