Gå til innhold

Tinted moisturizer/ BB cream

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her prøvd en Tinted moisturizer eller BB cream?

Isåfall hvilke og hva er erfaringene?

Jeg tenker på å prøve ut Laura Mercier sin tinted moisturizer, noen erfaringer med denne?

Noe sted på nettet man kan få kjøpt denne? :-)

Anonym poster: 0baea65525cd52a7e5a74c8424bfc921

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd garniers BB cream, men tror jeg har fått uren hud av den, så skal nok bytte den ut. Noen med samme erfaring?

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd den fra LM (oil-free versjonen) og den er virkelig fantastisk. Gir mer dekkevne enn mange andre fargede dagkremer, men for meg er dette bare et pluss. Om jeg har kviser må jeg gå over med concealer, men den dekker over aknearr og rødhet helt på egenhånd. Holder hele dagen og ser veldig bra ut. Men for meg er det ikke nok å kun bruke denne, jeg er nødt til å bruke fuktighetskrem under - dette gjelder alle av den typen produkter for min del.

Av BB-krem har jeg prøvd Bobbi Browns, og den er også veldig, veldig god. Denne gir også mer dekkevne enn mange andre, gjør huden veldig myk og sitter hele dagen. Denne kan jeg bruke på egenhånd en dag eller to, men skal jeg bruke den over lengre tid må jeg bruke dagkrem under.

Jeg har også prøvd Origins GinZing et eller annet, som er en krem som kommer ut i en grålig farge og etterhvert skifter. Gir nok fukt til bruk på egenhånd, og jevner ut hudtonen og gir glød. Dessverre kommer den kun i 1 farge så den ble for mørk for meg, men min mor og søster bruker den og den ser veldig fin ut. Det trengs concealer med denne for den jevner kun ut hudtonen og gir fukt, men på dager hvor man ikke har mye tid, men likevel vil ha fin hud, er denne også veldig god. Estee Lauder har en av samme typen, daywear + tror jeg den heter som også er ganske god, men jeg foretrekker den fra Origins (den blir ikke fullt så mørk og så gir den mer fukt).

Dette er de tre jeg synes er bra (sistnevnte om fargen passer). Det finnes mange billigmerker som også har BB-kremer og TM, men huden er såpass viktig at jeg synes det er best å spytte i de ekstra kronene for å få et bra produkt. Vet ikke hvor man får kjøpt LM på nett dessverre...

edit: disse har heller ikke gitt meg noe som helst utbrudd eller irritert huden min, og jeg har veldig sensitiv acne-pron hud.

Endret av Chocoholic
Skrevet

Av billigversjonene synes jeg Maybelline sin utdanker garnier sin, men den er veldig gjennomsiktig da, og jeg har tørr hud..

Prøvde såvidt L'Oreal sin på hånden i en butikk, den som kommer ut som hvit, men skifter farge når du smører den utover - NEI TAKK... Den fargen var jo helt vill...

Yves Rocher sin er altfor rosa for meg.

Asiatiske har jeg ikke prøvd, er redd for å bestille uekte varer..

Av fargede dagkremer har jeg Boots sin No7, den virket OK men så dryppet det en dråpe regn i panna mi og da ble jeg kritt hvit akkurat der - flaks jeg bare var ute med hunden og ikke noe annet sosialt..

Men jakten fortsetter, har lyst til å prøve LM sin, men vet ikke hvor jeg bestiller (eller finner riktig farge)

Anonym poster: 652c401392a2881165a8eae31fc92b8e

Gjest Loverdose
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle teste ut BB cream siden jeg har hørt så mye bra om det, så jeg gikk for en ganske billig, kjøpte meg den fra Isadora for litt siden og jeg liker den veldig godt, bruker den hver dag. Syns den dekker bra nok og det ser ekstremt naturlig ut. :)

Skrevet

Jeg bruker Garnier sin BB cream nå som jeg syntes funker helt okey, den gir passe med glød, men ja, den gir lett urenheter, ihvertfall på min hud. Den er snart tom, da tenkte jeg å teste LM sin, hvis jeg finner et sted på nettet å kjøpe den.

Noen som vet hvordan LM sin er i farger?

Skrevet

.

Anonym poster: 0baea65525cd52a7e5a74c8424bfc921

Gjest Loverdose
Skrevet

Jeg bruker Garnier sin BB cream nå som jeg syntes funker helt okey, den gir passe med glød, men ja, den gir lett urenheter, ihvertfall på min hud. Den er snart tom, da tenkte jeg å teste LM sin, hvis jeg finner et sted på nettet å kjøpe den.

Noen som vet hvordan LM sin er i farger?

Hvor finner man denne LM? Hva står LM for?

Skrevet

Jeg løp ut og kjøpte den første BB-kremen til Garnier da den først kom, og ble megaskuffet. Men den nye (for kombinasjonshud) har jeg blitt storfan av! Heeelt annen dekkevne og konsistens enn den forrige. Oljefri er den også.

Laura Mercier (LM) likte jeg sånn passe godt, synes den var vanskelig å påføre pent. Har bare funnet den på Gimle Parfymeri, ellers er det vel diverse nettbutikker som gjelder.

Skrevet

Jeg likte ikke Laura Mercier; den var klissete, dekkevnen altfor liten, og fargen (Nude) var passende mørk, men altfor gul for meg.

Jeg har prøvd to asiatiske BB-kremer; Skin70 goldsuperduperetellerannet (husker ikke navnet, men den gullfargede), som oksiderte noe skrekkelig på huden min, og Missha M Perfect Cover, som egentlig er ganske Ok, men som jeg bruker som primer med et tynt lag mineralfoundation på toppen.

Skrevet

Jeg har L'Oreal sin i fargen medium. Funker fint det. Jeg gidder ikke nødvendigvis å ha over hele ansiktet, men over "problemområder". Da jeg prøvde den i parfymeriet brukte dama der massse og hun smurte på med pensel, så det ble vel mye. Jeg foretrekker å bruke fingrene for at det ikke skal bli for voldsomt.

Skrevet

synes garnier sin er helt fin :) men jeg har porselenshud og deres light ble for mørk. kjøpte gosh sin som passet perfekt med litt rosa tone i den. fulltreffer :)

Skrevet

Fikk Garnier sin BB-cream i forbindelse med en test, Anti-shine-versjonen. Den funker helt greit synes jeg, dekker lett men føler selv jeg må dra såvidt over med en mineralfoundation etterpå. Bruker sminke så sjeldent at jeg ikke har fått testet om den gir uren hud over tid. Det som irriterer meg litt er at den kan virke veldig fortørrende på tørre partier i ansiktet, utover det er den nokså ålreit.

Skrevet

Garnier sin er ok, men ingen fulltreffer for meg. Den blir for blank på min hud og sklir lett av, selv om den ser fin ut påført og dekker ok til å være BB. Ok med fukt.

Loreal sin lumi maguique liker jeg godt, denne har en veldig naturlig finish, mattere enn Garnier, kan bygges opp på dekkevnen og sitter godt. Minuset med denne er fargen, light er ikke lys en plass. Den passet i sommer når den kom, men nå blir denne for mørk og orange på meg. Kan ikke brukes alene på min hud.

NIvea sin BB er håpløs. Denne lukter sterkt av niveacreme, er alt for mørk til å hete light og har for mye rosa i seg. Er også håpløs klissen og blir ikke fin på. Ikke prøvd den lenge nok på til å bedømme fukt...

Maybelline er faktisk ok, den er veldig lett, men ser veldig naturlig og fin ut på. Jeg har kobinert denne med litt consealer på urenheter og litt pudder for ekstra dekk og holdbarhet og er sålangt fornøyd. Ikke brukt denne alene enda.

Skrevet

Jeg er veldig glad i LM sine fargede dagkremer, og synes Dior sin BB cream er knallgod!

Skrevet

Hvor finner man denne LM? Hva står LM for?

Laura Mercier går jeg ut ifra:-)

Skrevet

Loreal sin lumi magique er god.

Anonym poster: c73ee1e9bffc371e74d32597eb5179f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...