AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg skal gifte meg om ett års tid, og ser på brudekjoler i disse dager. Jeg har hele tiden hatt et ganske klart bilde av hva slags kjole jeg ønsker meg, og har stort sett bare prøvd denne typen kjole - fram til nå. Jeg gifter meg for andre gang, og har derfor hatt en oppfatning om at kjolen ikke bør være så prangende og typisk ''brudete'', men mer nedtonet og enkel. Problemet er at utvalget av denne typen kjoler ikke er all verdens stort, og jeg har ikke funnet drømmekjolen ennå. I de to siste brudesalongene har jeg derfor prøvd andre typer kjoler for å øke utvalget (samt litt for moro skyld ). Disse har vært med slep og mye mer pynt enn det jeg opprinnelig har sett for meg. Jeg har fått mange gode tilbakemeldinger fra både ansatte og andre kunder/besøkende om at jeg ser veldig flott ut. Og det ser jeg jo selv også, men det er så langt unna den opprinnelige tanken min! Jeg er kjempefin i den type kjoler jeg har sett for meg hele tiden, men det er kjoler som skjuler mye av figuren min (kjoler med empir-liv) for jeg har hele tiden tenkt at magen min må skjules. Jeg er ikke overvektig, men har litt ekstra rundt magen. De kjolene jeg har prøvd i det siste, er kroppsnære kjoler med drapering rundt livet, og de sitter som et skudd. Jeg ser slank og 'høy' ut i dem (er bare 163 cm høy/lav). Nå er jeg bare så forvirra! Vet ikke lenger hva slags kjole jeg skal se etter. Hvor pyntet kan man være ved andre gangs giftemål? (Her vet jeg meningene er fryktelig delt, og det finnes jo ingen fasit, men.... må bare lufte det.) Ser det dumt ut å ta'n helt ut andre gangen? Jeg ser IKKE for meg å ende opp med en kjole med slep. Det kommer jeg ikke til å være komfortabel med, tror jeg. Slør og tiara er heller ikke min greie. Men på de fleste kjoler, kan jo slepet fjernes ved omsying, så det er uansett ikke noe stort problem. Resten av kjolen kan jo være ganske "brudete" selvom slepet fjernes. Noen innspill om hva jeg bør vektlegge? Anonym poster: cf90847e26d6e5dd43e5c960bcf1c06a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Merkelig tradisjon at den som gifter seg med en som har vært gift før må ta til takke med en nedtonet kjole synes jeg da. Anonym poster: f34c486a31009236a24e917bcdf0a1d0 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Merkelig tradisjon at den som gifter seg med en som har vært gift før må ta til takke med en nedtonet kjole synes jeg da. Anonym poster: f34c486a31009236a24e917bcdf0a1d0 Anonym poster: cf90847e26d6e5dd43e5c960bcf1c06a
Petalouda Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Ha på deg nøyaktig det du vil Det finnes masse fine kjoler, og de fleste kan man klippe slepet av dersom du absolutt ikke vil ha det på
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Merkelig tradisjon at den som gifter seg med en som har vært gift før må ta til takke med en nedtonet kjole synes jeg da. Anonym poster: f34c486a31009236a24e917bcdf0a1d0 TS her. Ja, det er jo egentlig ingen gode grunner for at man skal nøye seg med noe svært enkelt andre gang man gifter seg. Jeg er vel litt redd for å bli sett rart på, på en måte. Synes ofte at det hersker en holdning om at andregangsbruder ikke kan være like oppstaset som yngre, førstegangsbruder. Håper de fleste tenker som deg, da Anonym poster: cf90847e26d6e5dd43e5c960bcf1c06a
Petalouda Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er andregangsbrud og tenkte som deg, TS. Men heldigvis fikk kjæresten meg på andre tanker. Jeg har valgt kjole og tilbehør etter hva som passer oss og vår dag, ikke utifra at det er andre gang for min del. Velg nøyaktig det som passer deg. Det er da din dag
Kontormus Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg syns det er en litt gammeldags holdning at andregangsbrud skal føle at det er mindre høytidelig enn første gangen. Kjøp den kjole du føler deg finest i, enten den er med eller uten slep. Det er din dag, og for å se på det slik da, så er det en hyllest til brudgommen at denne dagen er like viktig for deg som det var den første gangen. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #8 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg syns det er en litt gammeldags holdning at andregangsbrud skal føle at det er mindre høytidelig enn første gangen. Kjøp den kjole du føler deg finest i, enten den er med eller uten slep. Det er din dag, og for å se på det slik da, så er det en hyllest til brudgommen at denne dagen er like viktig for deg som det var den første gangen. Så fint sagt! Takk Hilsen TS Anonym poster: cf90847e26d6e5dd43e5c960bcf1c06a
Leya Skrevet 26. oktober 2012 #9 Skrevet 26. oktober 2012 Du vil jo pynte deg for den du skal gifte deg med og om vedkommende aldri har vært gift før så tar man jo litt av glansen bort for han/henne. Synes jeg da. Hadde jeg vært hvit lang kjole typen så hadde jeg kjørt på med full pakke!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Du vil jo pynte deg for den du skal gifte deg med og om vedkommende aldri har vært gift før så tar man jo litt av glansen bort for han/henne. Synes jeg da. Hadde jeg vært hvit lang kjole typen så hadde jeg kjørt på med full pakke! Takk for svar. Han har også vært gift før, men selvsagt aldri med meg (hehe), så jeg heller mer og mer mot å gå for en mer pyntet kjole, kjenner jeg. Prøvde 'favoritten' (fram til nå) i går, og nå syntes jeg plutselig den var for tam til å være brudekjole. Prøvde derfor en annen, mer pyntet, og følte meg plutselig som en ekte brud. Det var stort! Anonym poster: cf90847e26d6e5dd43e5c960bcf1c06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå