Gå til innhold

Katten min er slem med nabokattungen, løsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i vegg-i-vegg hus, jeg har en 5-6 år gammel hunnkatt som er sterilisert, men før hun ble det, hadde hun kattunger den gang. Uansett, hun har bodd her og regjert lenge, men så skaffet naboen, som bor vegg-i-vegg med meg kattunge, den har nå blitt så stor at den går inn og ut alene, og svinser rundt i området.

Vi tenkte at min katt kunne kanskje være litt mamma og hjelp for den lille pusen, men neida. Den lille katten har prøvd å bli venn med min katt, han har vist varsomhet rundt henne, nærmet seg forsiktig, og fått bank hver gang. Og den ene gangen jeg var dum nok til å si hei til kattungen og klappe den, og min sære katt så det, ble det helvete, hun freste så fælt at jeg ble skremt og både jeg og kattungen løp hver vår vei.

Så ja, hun er litt bitchy sjef her..

Men det gir seg ikke, hun ydmyker og plager kattungen når det passer henne, det er ikke slik "nå setter jeg grenser og thats it" oppførsel, men hun leker katt og mus med den og pinner den fast i bakken når hun er lei. Flere ganger hører jeg at de piper høyt, og jeg må ut og rive gamla mi av kattungen for den har det vondt.

Koselig den gamle sure katta mi, men jeg er glad i henne likevel.

Finner de ut av det, mon tro?

Anonym poster: 10b0476bac9c973ac42e45b17ab9a77e

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

I de flest tilfeller vil de to finne ut av dette selv.

Det som selvsagt er litt ekstra utfordrende her er at 'kattungen' bor vegg i vegg, - og vegg-i-vegg er med rimelig stor sannsynlighet del av din hunnkatt sitt revir.

Hunnkatter er nærmest ennå mer revirpåpasselige enn hannkatter. Dette da et revir for henne er det området som skal sørge for mat til hennes kattunger (og det ligger i genene hennes). En kattemor med små unger har ikke råd til å måtte søke til et revir langt unna ungene. Dtete da naturen er så brutal at kommer det en fertil hannkatt innom og finner ungene mens de er små.... da er det ingen levende unger igjen når han er ferdig. Han får derimot tilgang til hunnkatten.

Så, hun må sørge for at hennes revir er tomt for rivaler, og ligger slik til at hun kun trenger ta korte, men vellykkede jaktturer mens ungene er små.

Naboens kattunge er en inntrenger/en utfordrer i hennes revir.

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...