Freaky Fly Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg lurer enkelt og greit på det overskriften sier; dersom man begynner på en bachelor i utlandet (Australia), men avslutter etter man har fullført og bestått ett år.. vil da deler av summen man har fått utbetalt til lån fortsatt bli omgjort til stipend, selv om det teknisk sett gjelder "fullført" skolegang? Har kommet inn på skole, og har ikke klart til å google meg frem til noe konkret svar. Vil vite 100% før jeg takker ja. Studieveilederen min sier at hun regner med at det skal gå fint, men siden det er snakk om veldig mye penger vil jeg ha et klart svar.. Noen her som vet? Jeg kommer nok uansett til å ringe lånekassen i morgen, men er nysgjerrig
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Det tror jeg ikke du får. Når du får støtte fra Lånekassen til å ta utdannelsen i utlandet, så søker du om støtte til å ta en hel bachelor, og ikke å avbryte studiet etter ett år. Hilsen en mamma som har hatt et barn som har tatt bachelor i Australia (vi snakket mye om dette på forhånd, at det ville bli innmari dyrt å avbryte studiet..... Men mitt barn storkoste seg down under!) Anonym poster: 05eed3b6a88131eec98331c39a53555a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Hvis du får året godkjent som ett årsstudium, med rett antall studiepoeng, så skal det være mulig ja. Hilsen student i England med støtte fra Lånekassen. Anonym poster: b7bb20c2b5c4abfff5a8f8a0d17318c7
Freaky Fly Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2012 Hm, nå ble jeg usikker her. Glemte selvfølgelig å ringe lånekassen i pausen på jobb også.. Nå håper jeg virkelig jeg kan få det godkjent, for planen inntil videre er egentlig å bare ta et år først og fremst. Å ta hele graden der blir jo inmari dyrt, da skolen koster 120000 i året, jeg får opp til 230000 i stipend/lån. Blir jo fort 500000 for hele graden det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå