Gå til innhold

Assistent på privat sykehjem, hva med lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne å ta litt ekstravakter på sykehjem. Ønsker av forskjellige grunner å jobbe på et privat sykehjem og lurer på om det stemmer at lønna der er mye lavere enn i kommunen? (Oslo).

Anonym poster: 19cabeed0b1f311a1f3e7520d47de4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer å begynne å ta litt ekstravakter på sykehjem. Ønsker av forskjellige grunner å jobbe på et privat sykehjem og lurer på om det stemmer at lønna der er mye lavere enn i kommunen? (Oslo).

Ja det stemmer.

Skrevet

Skjønner. Du vet ikke tilfeldigvis sånn ca hva jeg kan forvente? Jeg vet at i Oslo kommune starter pleieassistenter på 154 kr timen.

Skrevet

Skjønner. Du vet ikke tilfeldigvis sånn ca hva jeg kan forvente? Jeg vet at i Oslo kommune starter pleieassistenter på 154 kr timen.

Har jobbet på 3 forskjellige private sykehjem i Oslo. Fikk 130 kr i timen før tilegg.

Har jobbet i offentlig hjemmetjeneste og bolig for psykisk utviklingshemmede som ufaglært, hatt mellom 150 og 165kr i timen før tilegg.

Skrevet

Ja, det var jo litt forskjell! Hvordan var det med tilleggene da, var de også veldig lave? Hvordan synes du generelt det var å jobbe privat med tanke på bemanning, overholding av arbeidsmiljøloven og slikt? Takk for svar forresten :-)

Skrevet

Jeg syns ikke det er så stor forskjell. Men privat sykehjem er definitivt ikke noe bedre enn offentlig basert på mine erfaringer. Bemanningen er like lav og maten av samme kvalitet. På det ene private var det nesten bare sånn first price pålegg etc.

Jeg har vært på ett offentlig, og felles for både det offentlige og de private var at de hadde samme tilbud med fysio, trim, frisører etc. Samt at det var enerom med bad.

Så eneste forskjellen jeg la merke til var lønna. Men om beboerne selv hadde en annen oppfatning av som er best vet jeg jo ikke. De hadde jo ulike erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...