Gå til innhold

Er barn fra før noe hindring?

54 stemmer

1. 1. Hva tenker du om en potensiell ny kjæreste som har barn fra før?

• Bra
      6
    • Dumt
      39
    • Likegyldig
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du som et pluss eller minus ved en potensiell ny partner at han/hun har ett eller flere barn fra før (sett at du har ingen selv)?

Eller er det likegyldig?

Skriv gjerne alder:)

Anonym poster: 6bf6ab3e8ac1b8de8541bb97116ed198

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville vært HELT uaktuelt. Jeg vil ikke være nr. 2 på en måte. Hvis vi en dag skal ha barn sammen da så veit jeg at han har vært med på alt dette før, og da blir det liksom ikke det samme. Pluss at da er eksen hans ganske så inni bildet iogmed at de deler omsorgen for et barn, og det kommer heller ikke på tale.

I tilegg vil JEG være den han elsker høyest, har han et eller flere barn kommer nok de langt foran meg i rekken..

Er 22 år.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg likt mannen veldig godt hadde jeg nok ikke latt meg stoppe av at det var et barn inni bildet! :)

Skrevet

Helt uaktuelt for min del, er 23.

Av følgende årsaker:

1. Mest fordi for meg skal man få barn innenfor ekteskap, så for mitt verdisyn er folk med barn utenfor ekteskap uaktuelt.
  2. Jeg vil være nr 1
  3. Er ikke noen fan av barn, og har ikke ett ønske om å være stemor i en alder av 23. Ei heller at man må planlegge hele tiden mtp et barn og barnemor
  4. Vet ikke om jeg vil ha egen barn engang
  5. Når jeg går inn i ett forhold ønsker jeg å starte med helt rene ark, dette går ikke når den ene har barn, da er det uønsket bagasje.
  6. Generelt er barn for meg uønsket bagasje.

Jeg ville dog kanskje sagt noe annet dersom jeg var over 30, nettopp fordi mange har til da fått barn, men nå som jeg selv er i 20-årene ønsker jeg meg en partner som også er i 20-årene. For meg er det mer naturlig å få barn i 30-årene enn 20-årene. Kan jeg velge vil jeg da ha en uten barn enn en med.

Ett annet argument: jeg synes det er rart at mennesker av i dag er så lite selektive hvem dem får barn med. Hadde barnet til en potensiell partner vært et resultat av en ONS hadde det gjort potensiell partner enda mer uattraktiv for min del. En skal sette noen kriterier til hvem man får barn med, ikke bare knulle på.

• Liker 2
Skrevet

Hmmmm....vet ikke helt hva jeg skal svare.

Jeg har jo opplevd dette, og det er positive sider, og det er mange negative sider.

Akkurat nå føler jeg jo at jeg ville valgt det samme igjen, men samtidig hadde jeg vist det jeg vet nå på forhånd så vet jeg ikke. Nå sitter jeg jo med barn nr 2 på vei, så det er nok mye av grunnen for at jeg ville valgt det samme, fordi jeg er så glad i livet mitt nå.

Men hadde jeg ikke hatt barn nå hadde jeg nok valgt annerledes med den kunnskapen jeg har nå.

Gjest Memories
Skrevet

Dersom jeg blir singel igjen så vil en mann med barn være ganske uaktuell selv om jeg kommer til å ha en sønn fra før av. Jeg orker rett og slett ikke styret med å ha forskjellige dager med hans barn, mine barn og evt felles barn. Tenk hvor mye styr det blir med ferier og diverse da når man er tre familier ting skal time med. Han skal i alle fall være rimelig spesiell for at jeg gidder å begynne med noen med barn.

Skrevet

Ville ikke vært uaktuelt, men et stort minus og noe jeg evt. måtte brukt litt tid på å tenke på først. Ønsker ikke å alltid være nr. 2, og ikke minst, OM jeg skal stifte familie, vil jeg gjøre det fra scratch :)

Er 24.

Skrevet

Ikke helt uaktuelt, men dessverre så trekker det ned for min del. Har ikke vært i noe forhold før, og å starte et med ei som allerede har barn blir nok litt for komplisert tror jeg. Dessuten har jeg lyst til å oppleve å være nr 1 i alle fall _en_ gang i livet....

Er 26 år.

Anonym poster: cc92e716358308add644efb7e615f0ee

Skrevet

Kommer an på. Barn med flere kvinner/menn enn to hadde vært et minus.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt uaktuelt. Jeg liker ikke barn. Er 23 år.

Anonym poster: 00969ba9e4833a08eec109ec70c11f5f

Skrevet

Vel, hvis jeg elsker henne så elsker jeg også barnet/barna hennes som en del av henne.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror dette er vanskeligst for de som ikke har barn selv og ønsker seg egne barn. Naturlig nok.

Skrevet

Tenker som Andreas, men kan tilføye at jeg nok hadde satt mest pris på at det var ett barn, virker litt stress hvis det er en hel "skokk" av dem...

Skrevet

Barn er ingen hindring om jeg elsker henne høyt nok.

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke gjort meg noe om det er snakk om 1-2... snakker vi mange flere blir det et problem siden jeg ønsker meg flere enn bare 1 barn selv :)

Generelt er barn ikke en hindring, men skrekken er vel hellere en psykokjærring av en mor som man må forholde seg til. :)

Skrevet

Dersom jeg liker mannen godt nok og situasjonen ikke er for komplisert praktisk sett gjør det meg faktisk ingen ting. Er sammen med en nå med et barn fra før, jeg har ikke barn selv, og det føles absolutt ikke kronglete (han er også åpen for å få barn med meg. At han har vært med på det før tenker jeg ikke på som noe negativt. Jeg liker også å se ham som far for det barnet han har).

Men det har nok med alder å gjøre også, jeg er 35 og det begynner å bli færre aktuelle menn igjen uten barn, samtidig som jeg har modnet selv og aksepterer/prioriterer andre ting enn da jeg var yngre. Ser ikke helt for meg at det ville vært like ok for meg å være stemor som 20-25-åring. Og jeg har tidligere trukket meg unna menn med barn de enten har liten kontakt med (av eget valg..), flere barn med ulike mødre eller flere små barn. (Andres) småbarn blir for krevende for meg og tar for mye tid av hverdagen når jeg faktisk har valgt å ikke få barn selv...

Anonym poster: dfcef470b2d069eeb3cae183922523af

• Liker 2
Skrevet

Han hadde ikke vært aktuell. Liker ikke barn.

Anonym poster: ee2a0ba283c3f3fe20bec6a17750ea93

Skrevet

Jeg har lyst på mine egne barn sammen med min fremtidige partner. Men om det er snakk om bare ett barn som ikke kommer til å være veldig mye eldre enn de barna vi lager sammen hadde nok det gått fint. Om de allerede er ungdommer, dvs har sine egne liv, er det heller ikke det helt store problemet skulle jeg tro. Hovedpoenget er at jeg vil ha barn selv og jeg vil være med på å gi dem en bedre barndom og oppvekst enn den jeg fikk.

Skrevet

Jeg er ferdig med egne barn så for meg er det en forutsetning at han også er det. Så da ønsker jeg en mann som har egne barn.

Jeg er 39 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...