Capricorn Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vurderer en katt til om noen år. Grunnen er litt todelt. Jeg vil i utgangspunktet ha en katt til. Den andre grunnen er at jeg vil overlappe med en katt når den jeg har nå ikke er mer. Jeg orker ikke tanken på å miste han og den tomheten som blir i huset da. Da tror jeg nok det blir enklere hvis jeg har en til som kan ta litt oppmerksomhet bort fra det. I tillegg så slipper jeg å rydde bort tinga hans. Noe som hadde vært veldig vondt. Min er bare 6 år så det er forhåpentligvis lenge til vi mister han. Derfor kommer jeg til å vente litt. Spørsmålet er: Hva slags katt velger jeg? Den jeg har nå er en kastrert Maine Coon. Han er nok litt sær, men er veldig interessert i andre dyr. Er hundevant. Når han er ute søker han kontakt med andre katter. Han liker ikke å sloss så han blir redd hvis noen angriper han. Da løper han inn. Han er derfor litt redd for andre katter. Da tenker jeg at en voksen hankatt kanskje vil være litt feil å ta inn i hus. Er katttunge det beste valget her?
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Med en så godslig kastrat som du beskriver så tror jeg det i utgangspunkt ikke vil være store problemer med hverken en kattunge eller en ung, kastrert hankatt som er oppvokst i sosialt lag med andre katter han ikke er i slekt med (les: fra et omplasseringssenter ). Så må vi nok anta at det likevel vil bli noen skjærmysler uansett når det kommer en oppsetsig jypling inn på hans område, og ikke bare inn på området men også helt inn i det aller helligste; huset hans ! Helt umiddelbart kan jeg tenke meg at en kattunge vil være det enkleste for ham, men ikke nødvendigvis for 'mor'. Dette da en unge ikke utgjør en like stor trussel inntil den blir kjønnsmoden, mne den lille vil bli satt på plass av den voksne, og kanskje bry på mye bråk og trøbbel for ham som er voksen. Ettersom han er en tilbakeholden type ute så kan det også være et sjakktrekk med en ung hunkatt/hunkattunge. Godt tenkt Capricorn. Jeg forstår deg til fulle. Det er godt med 3
Capricorn Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2012 Takk for svar Lille-Pus. Jeg kommer til å reise til kattehuset her i byen når jeg skal ha. Har allerede fjernadoptert fire stykker så jeg får stadig bilder og info av dem. Mannen min er litt bekymret for at katten vår vil føle seg utilpass hvis det kommer en til i hus. Han er vant til å være midtpunktet og ha oss helt for seg selv. Han har sine vaner og faste steder han oppholder seg i huset. Er litt spent på hvordan det vil gå seg til. Jeg får besøke kattehuset når det nærmer for å føle meg litt frem på hvem katt som kan være den rette
S_Dreams Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan jo høre med kattehuset om du kan ha den nye pusen i fosterhjem først. Da ser du hvordan de passer sammen, før du evt. bestemmer deg for å beholde den;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå