Sophia Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg tåler ikke hvetemel og spelt, men begynner å bli ganske lei av knekkebrød nå.. Er det noen av dere som har noen gode oppskrifter på brød uten disse ingrediensene? Hadde i såfall blitt evig takknemlig
ini Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jepp! Hvorvidt du vil kalle det brød eller ikke er opptil deg, men jeg spiser dette som brød i alle fall. Har cøliaki, så jeg er avhengig av at det er glutenfritt. 8 egg 2 dl creme fraiche 6 ss olivenolje 3 ss fiberhusk 2 ss mandelmel (se an konsistensen, skal være klissete, omtrent som foccaciadeig) 125 g solsikkefrø 50 g gojibær (kan sløyfes, men jeg syns det er godt) 2 dl linfrø (bør knuses om det skal ha noen næringsverdi) 2 dl sesamfrø 1 ss bakepulver evt. gresskarfrø, nøtter, pinjekjerner etc. Skal ikke heve, men la den få svelle litt før du steker den på 180 grader i ca 1 time, nederste rille i ovnen. 1
Sophia Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for svar Det hørtes jo kjempegodt ut, så det skal testes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå