Sophia Skrevet 24. oktober 2012 #1 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg tåler ikke hvetemel og spelt, men begynner å bli ganske lei av knekkebrød nå.. Er det noen av dere som har noen gode oppskrifter på brød uten disse ingrediensene? Hadde i såfall blitt evig takknemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 24. oktober 2012 #2 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jepp! Hvorvidt du vil kalle det brød eller ikke er opptil deg, men jeg spiser dette som brød i alle fall. Har cøliaki, så jeg er avhengig av at det er glutenfritt. 8 egg 2 dl creme fraiche 6 ss olivenolje 3 ss fiberhusk 2 ss mandelmel (se an konsistensen, skal være klissete, omtrent som foccaciadeig) 125 g solsikkefrø 50 g gojibær (kan sløyfes, men jeg syns det er godt) 2 dl linfrø (bør knuses om det skal ha noen næringsverdi) 2 dl sesamfrø 1 ss bakepulver evt. gresskarfrø, nøtter, pinjekjerner etc. Skal ikke heve, men la den få svelle litt før du steker den på 180 grader i ca 1 time, nederste rille i ovnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober 2012 Takk for svar Det hørtes jo kjempegodt ut, så det skal testes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå