Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste for noen dager siden at frp vil gjøre det lovlig for homofile å gifte seg. På jobb i dag så var det også noen som mente at homofile burde få gifte seg.

Men jeg trodde dette alt var lovlig. Er det ikke det da? Jeg trodde det ble lov i 2009, men er visst tydelig jeg har misforstått noe da.

Anonym poster: 2a0dd3618c4192a5786240f95fce979e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken handler vel hovedsakelig om at FrP nå vil lovliggjøre at homofile par skal få adoptere. Men, er usikker her, hvis FrP før sa at gifte ikke skal få gifte seg, så betyr det bare hva FrP mener og ikke nødvendigvis hva loven sier.

Anonym poster: 9430561d85804a90be7d4d0d13a7a28a

Skrevet

Det har med hva Frp mener og ikke hva loven sier, ja. Det har vært felles ekteskapslov som trådte i kraft i 2009. Så jeg og mange med meg kan gifte oss med våre kjære. Men Frp har alltid vært imot det, og villet stanse, og avvikle hele loven. Nå har de plutselig ombestemt seg og sier at loven kan få være som den er.

Så egentlig er det vel en slags velgersanking. Tror vel egentlig ikke de har vedtatt det heller, det skal vel inn på høring internt eller noe. Akkurar DET er jeg litt usikker på, men poenget er i alle fall at det ikke har noen innvirkning på den faktiske loven som gjelder.

Om de hadde stått ved sitt forrige standpunkt, og så kommet i Regjering, kunne de da prøvd å få med seg nok folk til å snu loven, men de har vel skjønt at det slaget er tapt og heller bestemt seg for å støtte det.

Frp vil også at homofile skal få adoptere barn, men det er også bare at de har snudd, det har vi også lov til, selv om det i praksis er bortimot umulig fordi ingen land ønsker å adoptere bort barna til homofile.

Så nå er det bare Krf som vil ha forskjellsbehandling.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...