AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vil så gjerne ha langt hår igjen. Har i dag til midten av brystene, hadde mye lengre før. Fikk desverre revet ut en del hår i en ulykke for et år eller så siden, og etter det syntes jeg ikke håret har vært det samme. Var så dum at jeg skulle prøve å rette det med en billig hårkur, å da falt omtrendt halve håret av. Håret ser liksom bustete ut i tuppene/lengden (sikkert slitt), håret har også flere forskjellige lengder, ser gradert ut. Men syntes ikke det blir lengre! Er det noe man kan gjøre for å få det til å vokse? Vil nødig klippe det, hadde lyst til å prøve å få hele håret lengre (spesielt det som er kortest), for å så klippe det for å få det gjevnt, og så begynne å spare igjen. Er det noe håp? Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Må jo legge til at håret har blitt litt lengre siden da, men det går så utrolig sakte, samt at håret fort brekker i tuppene. Vokste mye fortere før. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 syns du skal klippe av tuppene så håret ikke splittes videre oppover i lengden håret vokser med mellom 12 og 18 cm i året så å få det skikkelig langt kan ta noen år, og hvert 6 år ca har det en "voksepause" så da vokser det langsommere , og en av grunnene til at du syntes det vokste raskere før er at no ønsker du det skal vokse fort har du prøvd de shamoopene som heter repair eller noe sånt , kan jo hende de har noe for seg selv om jeg ikke har prøvd de Anonym poster: f23cef33ea027f86682b411146d70ea6 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg bruker olje, proteinkur og div nå, syntes det har hjulpet litt. Håret har blitt mye tykkere i hodebunnen og litt ut i nakken siden jeg begynte med dette, og det må vel være et godt tegn. Kan det være at håret er i en voksepause tro? hvor lang tid varer den? Vet at det. beste egentlig er å klippe, men har så utrolig lite lyst til å klippe det, for skal jeg ta det, så kommer jeg til å få hår til langt over skuldrene. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
Professor Orm Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Det er ikke bevist at der finnes produkter som får det til å vokse. Så lenge det vokser skal du være glad, det viser at ikke hårrøttene er ødelagte. Det er usannsynlig at det har begynt å vokse saktere, som andre har nevnt, er det nok fordi håret er i sin hvilefase, eller at du er, forståelig nok, utålmodig. Jeg skjønner godt at dette kan være frustrerende for deg. Hårets syklus er slik: Anagen fase, dvs vekstfase: ca. 2-6 år. Katagen fase, mellomstadiet: ca. 2 uker. Telogen fase, hvilefasen: 1-4 mnd. Det beste du kan gjøre er å være snill med håret ditt. Gjerne klipp det, du vil føle det blir tykkere og jevnere. Du kan også massere hodebunnen for å få igang sirkulasjonen, det kan virke vekstfremmende. Kort sagt: Der er håp. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Klipp tuppene, og da mener jeg så mye som trengs - hos en friør. Langt pistrete hår høres flisete ut, og det kan fort spre seg oppover hvis ikke du holder det vedlike. Det er jo ikke noe greit. Så er det faktisk mye mer gøy med halvlangt hår synes jeg, det er mye mer man kan gjøre med det ift styling etc Anonym poster: 44149857d3a3541506c26996151bd16e 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Det er ikke bevist at der finnes produkter som får det til å vokse. Så lenge det vokser skal du være glad, det viser at ikke hårrøttene er ødelagte. Det er usannsynlig at det har begynt å vokse saktere, som andre har nevnt, er det nok fordi håret er i sin hvilefase, eller at du er, forståelig nok, utålmodig. Jeg skjønner godt at dette kan være frustrerende for deg. Hårets syklus er slik: Anagen fase, dvs vekstfase: ca. 2-6 år. Katagen fase, mellomstadiet: ca. 2 uker. Telogen fase, hvilefasen: 1-4 mnd. Det beste du kan gjøre er å være snill med håret ditt. Gjerne klipp det, du vil føle det blir tykkere og jevnere. Du kan også massere hodebunnen for å få igang sirkulasjonen, det kan virke vekstfremmende. Kort sagt: Der er håp. Takk for svar! Ja, er vel egentlig sant det, skal man ta noe for å få det til å vokse, bør det vel kanskje komme innenfra. Bør vel også egentlig klippe det for å få det gjevnere, da vil det også se mye mer fyldig ut, men litt av problemet er at håret er i alle lengder. Noe er kanskje 10 cm, noe er rett over ørene, noe er under, noe til skuldrene, og noe til brystene. Rett og slett forskjellige lag med hår. Hadde alt bare vokst til bhstopplengde, hadde jeg klipt det der, for å så spare langt igjen. :-/ Er det bare tull dette med ølgjær for eksempel? Er det noe annet enn det jeg bruker nå som kan hjelpe? Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Klipp tuppene, og da mener jeg så mye som trengs - hos en friør. Langt pistrete hår høres flisete ut, og det kan fort spre seg oppover hvis ikke du holder det vedlike. Det er jo ikke noe greit. Så er det faktisk mye mer gøy med halvlangt hår synes jeg, det er mye mer man kan gjøre med det ift styling etc Anonym poster: 44149857d3a3541506c26996151bd16e Joda, sånn sett kan jeg kanskje gjøre mer med håret nå enn før, før var det stort sett langt og flatt, men når man har hatt det omtrendt en livstid, blir man utrolig vandt til det, og som skrevet tidligere, var det jo ikke akkurat noe jeg selv valgte. Jeg har klipt tuppene i ny og ned, men tar helt sikkert ikke nok. :-/ Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 men hvordan skal man kunne klippe tuppene når tuppene av håret varerer fra over ørene, til bhstroppen? Må jeg liksom klippe til over ørene da? for det går rett og slett ikke.. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
Professor Orm Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for svar! Ja, er vel egentlig sant det, skal man ta noe for å få det til å vokse, bør det vel kanskje komme innenfra. Bør vel også egentlig klippe det for å få det gjevnere, da vil det også se mye mer fyldig ut, men litt av problemet er at håret er i alle lengder. Noe er kanskje 10 cm, noe er rett over ørene, noe er under, noe til skuldrene, og noe til brystene. Rett og slett forskjellige lag med hår. Hadde alt bare vokst til bhstopplengde, hadde jeg klipt det der, for å så spare langt igjen. :-/ Er det bare tull dette med ølgjær for eksempel? Er det noe annet enn det jeg bruker nå som kan hjelpe? Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4 Da jeg hadde håret i alle lengder etter å ha klippet alt sammen av, klippet jeg hele tiden det nederste, slik at det ble jevnt. Jeg tror det er best å klippe det slik at lengdene blir mer like, det vil se finere ut, pluss at det blir lettere å spare. Hvis man spiser sunt og variert trenger man ikke kosttilskudd. Men for sikkerhetsskyld kan du prøve suplex B. Det inneholder sink, b-vitaminer og ølgjær, hvis noe skulle hjelpe, så må det være det. 1
Professor Orm Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 men hvordan skal man kunne klippe tuppene når tuppene av håret varerer fra over ørene, til bhstroppen? Må jeg liksom klippe til over ørene da? for det går rett og slett ikke.. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4 Du skal ikke klippe tuppene, du skal klippe det nederste slik at lengdene blir likere. Dvs. du bør gjøre det. Å klippe det øverste trengs bare en sjelden gang, det blir ikke like slitt når det er kort. Til slutt er alt like langt, og da kan du for alvor begynne å spare 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #12 Skrevet 24. oktober 2012 Du skal ikke klippe tuppene, du skal klippe det nederste slik at lengdene blir likere. Dvs. du bør gjøre det. Å klippe det øverste trengs bare en sjelden gang, det blir ikke like slitt når det er kort. Til slutt er alt like langt, og da kan du for alvor begynne å spare Ok, da er tanken at jeg bør klippe litt og litt, slik at det korteste vokser i takt med at det lengste blir kortere etterhvert som jeg klipper det? Da jeg hadde håret i alle lengder etter å ha klippet alt sammen av, klippet jeg hele tiden det nederste, slik at det ble jevnt. Jeg tror det er best å klippe det slik at lengdene blir mer like, det vil se finere ut, pluss at det blir lettere å spare. Hvis man spiser sunt og variert trenger man ikke kosttilskudd. Men for sikkerhetsskyld kan du prøve suplex B. Det inneholder sink, b-vitaminer og ølgjær, hvis noe skulle hjelpe, så må det være det. Takk for tipset, skal se om jeg ikke får tatt litt tilskudd, det kan vel i alle fall ikke skade. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
Professor Orm Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 Ok, da er tanken at jeg bør klippe litt og litt, slik at det korteste vokser i takt med at det lengste blir kortere etterhvert som jeg klipper det? Takk for tipset, skal se om jeg ikke får tatt litt tilskudd, det kan vel i alle fall ikke skade. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4 Jeg foretrakk å spare på den måten ja. Da så jeg Ok, da er tanken at jeg bør klippe litt og litt, slik at det korteste vokser i takt med at det lengste blir kortere etterhvert som jeg klipper det? Takk for tipset, skal se om jeg ikke får tatt litt tilskudd, det kan vel i alle fall ikke skade. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4 Jeg likte nå i alle fall å få alt like langt før jeg begynte å spare, så jeg gikk en stund med hår til under haka. Fungerte bra for meg. Lykke til, håper det blir sånn som du vil!
Gjest Nica. Skrevet 24. oktober 2012 #14 Skrevet 24. oktober 2012 Selv om du veldig gjerne vil ha langt hår, og det helst i går, så er det best på lang sikt å få klipt av det som er slitt. Gå til frisøren og forklar situasjonen, sånn at du får en klipp som holder seg fin når håret vokser. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #15 Skrevet 24. oktober 2012 Ang suplex B; Når jeg søkte på den kom det opp masse positive kommentarer, så tusen takk for tipset. Men det kom også opp en del som hadde prøvd noe som het panto 3. Den brukes visst på kreftpasienter ved hårtap (leste jeg i alle fall), og den skulle visst også være super effektiv. Hvem av disse to er best, og er det noen som har vært borti denne panto 3 her? Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
Professor Orm Skrevet 24. oktober 2012 #16 Skrevet 24. oktober 2012 Ang suplex B; Når jeg søkte på den kom det opp masse positive kommentarer, så tusen takk for tipset. Men det kom også opp en del som hadde prøvd noe som het panto 3. Den brukes visst på kreftpasienter ved hårtap (leste jeg i alle fall), og den skulle visst også være super effektiv. Hvem av disse to er best, og er det noen som har vært borti denne panto 3 her? Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4 Jeg vet at sink og B-vitaminer er viktige for hårets vekst, slik som er i suplex b. I morgen skal jeg google det for deg og se hva jeg finner av forskning på produktet. Men jeg orker ikke så sent på natta. Husk likevel at der finnes få mirakelprodukter der ute. Jeg har vært skjønnhetsjunkie i mange år, men nå har jeg lært å være kritisk. Mange der ute som vil lure deg, og tjene penger på deg. Dessverre 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #17 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg vet at sink og B-vitaminer er viktige for hårets vekst, slik som er i suplex b. I morgen skal jeg google det for deg og se hva jeg finner av forskning på produktet. Men jeg orker ikke så sent på natta. Husk likevel at der finnes få mirakelprodukter der ute. Jeg har vært skjønnhetsjunkie i mange år, men nå har jeg lært å være kritisk. Mange der ute som vil lure deg, og tjene penger på deg. Dessverre Tusen takk for det. Ja, man må jo selvfølgelig være litt kritisk, og hadde det vært en mirakelkur, hadde den vel vært kjent verden over, og kjempedyr. :gjeiper: Men som du sier, sink og vitamin b er bra, og kan vel ikke skade å prøve i tilfelle man skulle ha litt underskudd av noe av det. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
Adele Skrevet 25. oktober 2012 #18 Skrevet 25. oktober 2012 Spander på deg en frisørtime for å få av de slitte tuppene, og invester i gode hårprodukter. Et hett tips jeg kan gi deg, er å massere hodebunnen din når du sjamponerer håret, dette øker blodsirkulasjonen og husk, det du spiser kan påvirke hårets helse 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #19 Skrevet 25. oktober 2012 Spander på deg en frisørtime for å få av de slitte tuppene, og invester i gode hårprodukter. Et hett tips jeg kan gi deg, er å massere hodebunnen din når du sjamponerer håret, dette øker blodsirkulasjonen og husk, det du spiser kan påvirke hårets helse Takk for tipset, det skal jeg prøve ut. Skal se om jeg ikke tør å klippe litt til i alle fall. :gjeiper: Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4
Professor Orm Skrevet 26. oktober 2012 #20 Skrevet 26. oktober 2012 Tusen takk for det. Ja, man må jo selvfølgelig være litt kritisk, og hadde det vært en mirakelkur, hadde den vel vært kjent verden over, og kjempedyr. :gjeiper: Men som du sier, sink og vitamin b er bra, og kan vel ikke skade å prøve i tilfelle man skulle ha litt underskudd av noe av det. Anonym poster: 92f4ef41539c77200ca65e5af3e155f4 I går klarte jeg å pådra meg kink i nakken, så jeg fikk ikke gjort en dritt, lå bare på sofaen. Men nå, unge frøken, har jeg sjekket ut litt. Forskningen som var gjort er helt på trynet. Der står ingenting om hvor mange som var med i undersøkelsen, og ikke åssen de var trukket ut. Selve artikkelen var umulig å finne på nettet. Jeg tror ikke denne vil gjøre noe for deg, om du ikke mangler noen av disse stoffene. Det er heller ikke sannsynlig at du mangler noe hvis du spiser normalt. Det eneste jeg evt. kunne tenke er jern, siden du antageligvis menstruerer. En tenker ofte at jo mer vitaminer, jo bedre. Men sannheten er at hvis man får mer enn nødvendig, tisser du det ut, gitt at vitaminet er vannløselig. Kjemilæreren min på VGS. sa at nordmenn har den dyreste urinen i verden fordi vi tar så mye tilskudd. Hvis du har lyst så kan du bare prøve den, men ha det jeg har sagt i bakhodet. Og når det gjelder blodsirkulasjonen, som dette preparatet sies å hjelpe for, vil det funke tusen ganger bedre om du masserer hodebunnen litt hver dag, og lar være å røyke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå