AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg går andre året på lærerskolen, og ønsker meg en jobb som er relevant for min framtid. Derfor har jeg lyst til å søke som tilkallingsvikar på en skole her i byen. Jeg er usikker på hvordan jeg bør gå fram. Har noen gjort det samme før? -Hva bør man skrive i søknaden? -Er det relevant å se hva jeg har jobbet med tidligere? -Bør jeg sende ved karakterene mine? -Bør jeg ta kontakt muntlig før jeg leverer en søknad? Blir glad for alle innspill! Anonym poster: 9fd13e412c5a1ef0ad554ce592316527
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg, og andre jeg kjenner som har vært lærervikar, har bare ringt aktuelle skoler og spurt om de trenger lærervikarer. Trenger de det, så kaller de deg gjerne inn på en samtale -og da er det greit å ha med seg karakterer, attester osv. (dette også pga fastsetting av lønn). Jeg tenker det er best å bare ringe å spørre, et brev/søknad kan lett bli glemt (med mindre det er en spesifikk stillingsannonse du søker på) Anonym poster: 3cf1b6dbe3a7d13fbf58d1abc3bc3158
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Bare ta en telefon til skolen og spør om det er aktualt med vikarer, så vil du nok få beskjed om du trenger å møte personlig. Når jeg jobbet som lærervikar så måtte jeg bare vise vitnemål fra VGS, men det skjedde litt sånn i hui og hast da de trengte vikar fort, det kan sikkert være bra med referanser, CV osv. Anonym poster: 2bbed7d74dfa734f1be805ef33288198
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå