Irja Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er 24 år, og sliter med uren hud. Dette har jeg i grunn gjort siden jeg var 11-12 år. Det roet seg litt etter jeg ble 20, men når jeg ble gravid, har det kommet en del tilbake. Jeg har fet hudtype. Noen produkter dere kan anbefalle? Rens o.l? Er så lei det her!
999 Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg bruker basiron, har fortsatt litt kviser, men når tuben er tom og jeg ikke rekker å kjøpe ny før 1-2 uker merker jeg at huden er mye styggere.
Øydis Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Basiron er sterke saker, altså. Når en krem bleker putevaret man sover på blir i alle fall jeg skeptisk. Siden de har kommet tilbake når du er gravid er det muligens hormonelle kviser, som dessverre er vanskeligere å bli kvitt. Men forhåpentligvis roer de seg etter fødselen. Du skal ikke bruke noen av legemidlene som vanligvis blir utskrevet, som tetracykliner og denslags, men gode hudpleieprodukter er fint. Jeg ville sett på MD Formulations og Decleor. Kanskje du kan få en time hos en hudpleiesalong som fører disse merkene og høre hva de kan anbefale?
Helena83 Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg bruker et produkt som heter Acnicyl som kjøpes på apoteket,og det er jeg kjempefornøyd med
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Basiron er sterke saker, altså. Når en krem bleker putevaret man sover på blir i alle fall jeg skeptisk. Siden de har kommet tilbake når du er gravid er det muligens hormonelle kviser, som dessverre er vanskeligere å bli kvitt. Men forhåpentligvis roer de seg etter fødselen. Du skal ikke bruke noen av legemidlene som vanligvis blir utskrevet, som tetracykliner og denslags, men gode hudpleieprodukter er fint. Jeg ville sett på MD Formulations og Decleor. Kanskje du kan få en time hos en hudpleiesalong som fører disse merkene og høre hva de kan anbefale? Kanskje Basiron ikke er svaret, men det er ikke MD heller f.eks. Jeg har slitt med kviser det siste året, og er blitt anbefalt av "alle" om å investere i produkter fra MD. Jeg ble overtalt og trodde at dette skulle hjelpe, har brukt penger på dyre produkter fra MD i seks måneder nå, har det hjulpet? Ikke litt engang. Skrubben gjør at huden FØLES mykere, men det er også alt den gjør. Huden min er ikke blitt bedre, og jeg har ikke en problemhud som er veldig ille, men ja, jeg får nupper, betente kviser som etterlater røde merker. Men disse produktene hjelper da ikke noe! Anonym poster: ebf08258712df3a65f4c4148a0a4bae8
Nalaya Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Babor har også en egen serie for uren hud som heter Pure. Har hørt mange som har vært fornøyd med disse. Er ganske rimelige i prisen også i forhold til de andre baborkremene.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 MD formulations, uten tvil! Anonym poster: 73ad3723622a7ea3b360b7da4b4e9b8a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Ettersom du har slitt halve livet ville jeg nok dratt til en hudlege, og tatt tilskudd som nattlysolje. Anonym poster: 48325de0b4f7100ce18ab8528b5cb1ae
Guadaloupe Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 *Følge med i tråden* Har selv veldig fet hud, den er ikke så kvisete og stygg lenger som da jeg var på det verste (begynte når jeg var 12, er 19 nå), men huden min er fortsatt ganske ekkel og oljete på slutten av dagen og får noen kviser i ny og ne, i tillegg er huden full av arr Har prøvd utallige produkter som har lovet gull og grønne skoger som ikke har fungert. Det eneste som har fungert litt for meg er basiron, men kan ikke bruke det for lenge av gangen for da blir virkningen dårligere. Følger spent med for å høre om produkter som faktisk fungerer. Har hørt mye bra om MD, og veldig mye dårlig!
Lulilelu Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 Kanskje Basiron ikke er svaret, men det er ikke MD heller f.eks. Jeg har slitt med kviser det siste året, og er blitt anbefalt av "alle" om å investere i produkter fra MD. Jeg ble overtalt og trodde at dette skulle hjelpe, har brukt penger på dyre produkter fra MD i seks måneder nå, har det hjulpet? Ikke litt engang. Skrubben gjør at huden FØLES mykere, men det er også alt den gjør. Huden min er ikke blitt bedre, og jeg har ikke en problemhud som er veldig ille, men ja, jeg får nupper, betente kviser som etterlater røde merker. Men disse produktene hjelper da ikke noe! Anonym poster: ebf08258712df3a65f4c4148a0a4bae8 Da vil jeg si at du ikke har brukt produktene riktig. Skrubben skal få huden til å føles myk og det er det. Den hjelper ikke mot kviser i den forstand, men fjerner døde hudceller og dyprenser huden. Men brukes den for ofte så kan huden bli irritert og man kan få lettere kviser igjen. Slik er det med alle skrubber så det er viktig å bruke det riktig. Det er også viktig å BARE bruke riktige produkter. Det hjelper f.eks ikke å bruke en fantastisk rens, toner og serum for å så smøre seg inn med nivea hudkrem. Jeg vet ikke hvilken MD produkter du har prøvd og hvor ofte du har brukt de men jeg vil påstå at du må ha gjort noe feil hvis det ikke har fungert på deg. MD er heller ikke dyrt hvis det kjøpes på riktige nettbutikker. 1
apekatt Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 Hvis kvisene er hormonelle, hvordan tror du hudpleieprodukter kommer til å hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #12 Skrevet 24. oktober 2012 *Følge med i tråden* Har selv veldig fet hud, den er ikke så kvisete og stygg lenger som da jeg var på det verste (begynte når jeg var 12, er 19 nå), men huden min er fortsatt ganske ekkel og oljete på slutten av dagen og får noen kviser i ny og ne, i tillegg er huden full av arr Har prøvd utallige produkter som har lovet gull og grønne skoger som ikke har fungert. Det eneste som har fungert litt for meg er basiron, men kan ikke bruke det for lenge av gangen for da blir virkningen dårligere. Følger spent med for å høre om produkter som faktisk fungerer. Har hørt mye bra om MD, og veldig mye dårlig! Ta en titt i denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=590879 Er det en krem som funker så er det denne. Snart ferdig med min andre krukke. Anonym poster: 48325de0b4f7100ce18ab8528b5cb1ae
Øydis Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 Kanskje Basiron ikke er svaret, men det er ikke MD heller f.eks. Jeg har slitt med kviser det siste året, og er blitt anbefalt av "alle" om å investere i produkter fra MD. Jeg ble overtalt og trodde at dette skulle hjelpe, har brukt penger på dyre produkter fra MD i seks måneder nå, har det hjulpet? Ikke litt engang. Skrubben gjør at huden FØLES mykere, men det er også alt den gjør. Huden min er ikke blitt bedre, og jeg har ikke en problemhud som er veldig ille, men ja, jeg får nupper, betente kviser som etterlater røde merker. Men disse produktene hjelper da ikke noe! Anonym poster: ebf08258712df3a65f4c4148a0a4bae8 Jeg anbefalte MD fordi det fungerer for veldig mange. Men det er ikke fasiten for alle, hvor flott det enn hadde vært at produkter fungerte for absolutt alle som prøver. Hvis du har brukt MD i seks måneder og fremdeles ikke har sett noe bedring, ville jeg sett meg om etter noe annet, evt en annen produktkombinasjon. Har du brukt noe form for serum som blir liggende på huden, eller kun rens og skrubb? Hormonelle kviser trenger ofte litt hjelp "innenfra" ved f.eks. å bruke nattlysolje, antibiotika eller til og med sterkere saker som Roaccutane. TS bør se seg om etter noe annet da hun er gravid. Det kan også enten forverres eller forbedres ved bruk av hormonell prevensjon, man må rett og slett prøve seg fram litt. Irja, hvilke produkter er det du bruker?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #14 Skrevet 28. oktober 2012 Da vil jeg si at du ikke har brukt produktene riktig. Skrubben skal få huden til å føles myk og det er det. Den hjelper ikke mot kviser i den forstand, men fjerner døde hudceller og dyprenser huden. Men brukes den for ofte så kan huden bli irritert og man kan få lettere kviser igjen. Slik er det med alle skrubber så det er viktig å bruke det riktig. Det er også viktig å BARE bruke riktige produkter. Det hjelper f.eks ikke å bruke en fantastisk rens, toner og serum for å så smøre seg inn med nivea hudkrem. Jeg vet ikke hvilken MD produkter du har prøvd og hvor ofte du har brukt de men jeg vil påstå at du må ha gjort noe feil hvis det ikke har fungert på deg. MD er heller ikke dyrt hvis det kjøpes på riktige nettbutikker. Så om det ikke fungerer, så har jeg brukt det feil? Nå må du gi deg, MD fungerer ikke for alle. Har jeg sagt noe om at skrubben hjelper mot kviser? Den skal jo egentlig gjøre det også, i og med at døde hudceller også tetter prene - men det jeg sa var at det var det eneste produktet jeg likte, men den gjorde ingenting for huden min. Og til info, så bruker jeg den en gang i uka, maks to ganger. Du trenger ikke å informere meg hvordan jeg skal bruke produktene, har vært hos flere hudpleiere og fått nøye beskrivelse hvordan jeg ska anvende produktene, men har det funket? Nope. Nivea hudkrem? Hvor har jeg sagt at jeg bruker det? Jeg har brukt flere tusen på dyre produkter, har ikke kjøpt et eneste produkt på aptok eller parfymerier. Nei, MD, matis, karita etc. fungerer ikke for meg - og det er som oftest ikke løsningen for hudproblemer. Anonym poster: ebf08258712df3a65f4c4148a0a4bae8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #15 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg anbefalte MD fordi det fungerer for veldig mange. Men det er ikke fasiten for alle, hvor flott det enn hadde vært at produkter fungerte for absolutt alle som prøver. Hvis du har brukt MD i seks måneder og fremdeles ikke har sett noe bedring, ville jeg sett meg om etter noe annet, evt en annen produktkombinasjon. Har du brukt noe form for serum som blir liggende på huden, eller kun rens og skrubb? Hormonelle kviser trenger ofte litt hjelp "innenfra" ved f.eks. å bruke nattlysolje, antibiotika eller til og med sterkere saker som Roaccutane. TS bør se seg om etter noe annet da hun er gravid. Det kan også enten forverres eller forbedres ved bruk av hormonell prevensjon, man må rett og slett prøve seg fram litt. Irja, hvilke produkter er det du bruker? Ja, jeg ble også anbefalt å bruke MD og alle sa at det ville hjelpe, men det hjalp ikke litt engang. Så ingen forandring, men heller forverring av huden. De siste seks måndene har jeg brukt fuktighetskrem fra Matis, skrubb og rens fra MD - det var dette jeg ble anbefalt av hudpleier. Anonym poster: ebf08258712df3a65f4c4148a0a4bae8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #16 Skrevet 28. oktober 2012 Ja, jeg ble også anbefalt å bruke MD og alle sa at det ville hjelpe, men det hjalp ikke litt engang. Så ingen forandring, men heller forverring av huden. De siste seks måndene har jeg brukt fuktighetskrem fra Matis, skrubb og rens fra MD - det var dette jeg ble anbefalt av hudpleier. Anonym poster: ebf08258712df3a65f4c4148a0a4bae8 For å få has på urenhetene er ikke dette nok, man må bruke serumet også. Det er serumet som virkelig gjør jobben. Du kan ikke forvente allverdens resultater av noe som ligger på huden i maks ett minutt. Anonym poster: 73ad3723622a7ea3b360b7da4b4e9b8a 1
pigen Skrevet 28. oktober 2012 #17 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg forstår godt at du er lei av å slite med uren hud, da dette setter en enorm demper på selvtilliten. Jeg har selv prøvd en del av disse produktene som anbefales her, men MD formulations var vel det produktet som ga den aller største forskjellen for meg. Men kvisene forsvant aldri helt. Hudtypen din er, som du sier, fet, og en kvise vil uansett oppstå i ny og ned grunnet høy talgproduksjon i huden. Selv ble jeg så gruelig lei av at det aldri ble helt borte, at jeg tok kontakt med en hudlege. Her fikk jeg med en gang en resept på isotretinoin, som er et legemiddel som roer ned talgproduksjonen i talgkjertlene. Gamle arr etter kviser vil også bli svakere, og kanskje til og med helt borte. Litt etter litt forsvant kvisene, og nå, etter et halvt år, sitter jeg her uten en eneste kvise, og har faktisk ikke hatt noen på over tre måneder. Dette skal ikke brukes under svangerskapet, men om problemet fortsatt er tilstede etter fødsel, vil jeg på det varmeste anbefale deg å prøve dette. Ingen skal trenge å slite med kviser, det finnes en løsning!! helt seriøst. Men frem til fødselen vil jeg anbefale MD formulations som en midlertidig løsning. Håper det løser seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå