Gå til innhold

Dere som er foreldre til små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de da med på hele bryllupet?

Jeg har 2 gutter på 5.5 år og 3.5 år.

Så er litt usikkre på hvor lenge de skal være med på kvelden.

Men også hvem som evnt skal sitte barnevakt til de, da egentlig alle er i bryllupet...

Hvordsan løser dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt de med. Spør en assistent i barnehagen de går i eller noe, om han eller hun kan være barnevakt :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jenta mi blir 3,5 når bryllupet er :) har så vidt begynt å tenke på hvem som skal være barnevakt, lurer på å spørre nabojenta der jeg bodde før, om hun kunne tenke seg å være barnevakt :) hun har vært det noen ganger før, men får se!

Etter planen tenker jeg at hun blir me frem til middagen :) Hun er kjempegrei å ha med seg alle plass (stort sett), men det er sikkert kjekkere for henne å være med barnevakten, enn å måtte være stille i så lang tid middagen tar, og høre på taler, og vær rundt så mange folk..

Så kan tenke meg å ha barnevakt fra ettermiddagen med overnatting til neste dag. Men jeg er veldig kresen på hvem som får ha henne på overnatting, og alle de aktuelle er jo i bryllupet.. Men det går sikkert bra!

Endret av lisha
Skrevet

Vi også har 2 gutter på hhv 2 og 5 år når vi gifter oss.

Hos oss ligger det ett hotell vegg i vegg med lokalet, og alt på en etasje.

Vi tar med babycallen også vil besteforeldrene ha ansvar for barna på kvelden og natta.

Vi har også med søsteren til ett vennepar av oss, som skal passe på alle barna under og etter middagen.

Vi har bedt hotellet om at TV-stua på hotellet er reservert til barna, så de kan seenfilm og evt tegne litt hvis de vil det.

Vi har invitert 11 bar fra 2 til 10 år. Noen holder nok ut lenge på kvelden, mens andre sikkert er i seng etter middagen.

Jeg tror flesteparten av gjestene våre vil sove på hotellet, og de som ikke skal det får fikse noen til å hente barna selv :P

Skrevet

Vi har en på 1,5 år. Han skal være med på vielsen og mottakelsen. Da er alle barna til alle de inviterte velkomne. Etter det har hotellet en barnevakt som skal være med barna i et eget barnerom. På den måten kan besteforeldre gå inn hvis det er noe og hjelpe til med legging:)

Skrevet

Vi har en sønn på 2, han var med på middagen og kakene og første dans. Vi avtalte med mamma og pappa at de skulle ta han med seg hjem etter brudevalsen og dansen med pappa. Da fikk de med seg det viktigste i bryllupet og vi slapp å bekymre oss for barnevakt da vi festet videre. Vi inviterte også andre barn og de ble hentet etter første dans de også.

Ettersom vi ville ha med sønnen vår på såpass mye så innviterte vi gjestene til kl 15.00 og startet middagen kl. 16.00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...