AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Samboeren min og far til barnet spiller en del data, også når barnet er våken. Ennå så er barnet bare et år, men jeg tenker "hva da når hun blir større". Jeg har et håp om at hun skal være glad i å være ute, og ikke sitte å råtne inne. Jeg får ikke gjort stort med dette annet enn å være mye ute sammen med henne, noe jeg også er. Forsøkt å prate med samboeren, men uten at det går opp for han. Er det stor sjans for at barnet blir veldig opphengt av data dersom mor eller far er mye på den mens barnet er våkent? Anonym poster: f2db75738d4d223697685d9744960c29
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg la ned forbud mot spilling så lenge barna var våkne. Det fungerte fint her. Spille kan han gjøre når barnet har lagt seg. Her er barna 8,4 og 1 år og ville hatt store problemer med grenser dersom far gjorde som han ville. Men etter kl 20.30 kan han spille så mye han vil. Anonym poster: 5a67e3d9f635765d0be76333a69c86f9
MissMas Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Hmm, vil han ikek være med ungen sin? Sitter han og spiller hele tiden?
Gjest JUK Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 BRA UMODEN MANN DU HAR OM DU MÅ HA GRENSER PÅ HAN SOM DU MÅ HA PÅ UNGENE. FYSJ FOR EN FYR!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Her er det allerede før baby har kommet, blitt satt opp grenser for oss begge. Det omfatter både spilling, tv-titting og andre ting som fratar foreldrene tid med barnet. Hittil har vi hatt tv på alltid, det er slutt når småtten kommer. Da skal babys våkentid tilbringes med ham, og ikke pal foran skjermer. Ønsker vi lyd, som tv er i stor grad, så sett på radio eller musikk. Å sitte å se tv, spille dataspill etc, samt spising av snop og slikt, skal gjøres mens barnet sover. Dette er vi heldigvis enige om. Så lenge vi har vært to om å ville ha dette barnet, krever vi begge at vi også er to om å prioritere barnet først når det kommer. Men vi er også enige om at vi skal prøve så godt vi kan å legge til rette for at vi begge skal få "egentid" i tillegg. Jeg vil kunne dra å trene så fort jeg orker og har lyst til det igjen, han vil ut og kjøre eller gjøre annet av hans ting. Ikke hele tiden, ikke hver dag, men at vi har litt tid til å gjøre egne ting også, tror vi på å få til, så lenge vi samarbeider om babyen. Anonym poster: f63aa2ab04fab6daa071145a30af4d82
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg la ned forbud mot spilling så lenge barna var våkne. Det fungerte fint her. Spille kan han gjøre når barnet har lagt seg. Her er barna 8,4 og 1 år og ville hatt store problemer med grenser dersom far gjorde som han ville. Men etter kl 20.30 kan han spille så mye han vil. Anonym poster: 5a67e3d9f635765d0be76333a69c86f9 Når satte du ned det forbudet da? Hvor gammel var eldstemann da du gjorde dette? Hmm, vil han ikek være med ungen sin? Sitter han og spiller hele tiden? Jo, han er med ungen sin. Nei, han spiller ikke hele tiden, men en del. Men han sitter ikke med ungen sin hele lørdagen og hele søndagen (det gjør ikke jeg heller) BRA UMODEN MANN DU HAR OM DU MÅ HA GRENSER PÅ HAN SOM DU MÅ HA PÅ UNGENE. FYSJ FOR EN FYR! Slutt å rop. Skriv med vanlige tegn så det ikke er så slitsomt å lese. Anonym poster: f2db75738d4d223697685d9744960c29
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Her er det allerede før baby har kommet, blitt satt opp grenser for oss begge. Det omfatter både spilling, tv-titting og andre ting som fratar foreldrene tid med barnet. Hittil har vi hatt tv på alltid, det er slutt når småtten kommer. Da skal babys våkentid tilbringes med ham, og ikke pal foran skjermer. Ønsker vi lyd, som tv er i stor grad, så sett på radio eller musikk. Å sitte å se tv, spille dataspill etc, samt spising av snop og slikt, skal gjøres mens barnet sover. Dette er vi heldigvis enige om. Så lenge vi har vært to om å ville ha dette barnet, krever vi begge at vi også er to om å prioritere barnet først når det kommer. Men vi er også enige om at vi skal prøve så godt vi kan å legge til rette for at vi begge skal få "egentid" i tillegg. Jeg vil kunne dra å trene så fort jeg orker og har lyst til det igjen, han vil ut og kjøre eller gjøre annet av hans ting. Ikke hele tiden, ikke hver dag, men at vi har litt tid til å gjøre egne ting også, tror vi på å få til, så lenge vi samarbeider om babyen. Anonym poster: f63aa2ab04fab6daa071145a30af4d82 Det er vel noe av det vi er inne på her. Det å ha egentid. Samboeren min har ingen andre hobbyer enn dataen og dermed blir dette hans "egentid", slik som din trening. Anonym poster: f2db75738d4d223697685d9744960c29
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 Tror ikke det er noe automatikk i at barna blir som far (eller mor for den saks skyld). Jeg vet om flere har hatt særs aktive foreldre, som selv er blitt sofagriser. Eller lite aktive, mest tv-tittende foreldre hvor barna har blitt aktive
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 Det er vel noe av det vi er inne på her. Det å ha egentid. Samboeren min har ingen andre hobbyer enn dataen og dermed blir dette hans "egentid", slik som din trening. Anonym poster: f2db75738d4d223697685d9744960c29 Forskjellen, etter hva jeg skjønner av førsteinnlegget ditt, er at vi ikke kan ha mye egentid i barnets våkentid. DET er ikke ok. Min trening f.eks, blir lagt til ett minimum av barnets våkentid, hvis det ikke helt blir lagt til barnets sovetider. Og det samme gjelder sambos egentid. skal jeg trene eller han gjøre sitt i barnets våkentid, så er det snakk om en time en gang i blant, ikke mye. Ett barn som ser sin far sitte på datan og spille en time en gang i blant, blir ikke dataavhengig av den grunn. En far som derimot sitter mye av barnets våkentid foran skjermen og spiller, mister masse kvalitetstid med barnet. Det burde være noe han prioriterer, også for sin egen del. Anonym poster: f63aa2ab04fab6daa071145a30af4d82 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Forskjellen, etter hva jeg skjønner av førsteinnlegget ditt, er at vi ikke kan ha mye egentid i barnets våkentid. DET er ikke ok. Min trening f.eks, blir lagt til ett minimum av barnets våkentid, hvis det ikke helt blir lagt til barnets sovetider. Og det samme gjelder sambos egentid. skal jeg trene eller han gjøre sitt i barnets våkentid, så er det snakk om en time en gang i blant, ikke mye. Ett barn som ser sin far sitte på datan og spille en time en gang i blant, blir ikke dataavhengig av den grunn. En far som derimot sitter mye av barnets våkentid foran skjermen og spiller, mister masse kvalitetstid med barnet. Det burde være noe han prioriterer, også for sin egen del. Anonym poster: f63aa2ab04fab6daa071145a30af4d82 Det som er viktigst for meg, og som jeg håper jeg kan unngå er at hun blir sittende uforholdsmessig mye tid på dataen. At han mister kvalitetstid med henne, det får bli hans problem. Men samtidig blir det mitt også, fordi jeg kommer til å få så vondt av barnet vårt når hun skjønner mer av ting. Anonym poster: f2db75738d4d223697685d9744960c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå